Vyúčtování projektu a plnění smluvních závazků Pavla Šimoňáková, Karolína Drozdová 25.9.2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pavla Šimoňáková, Karolína Drozdová
Advertisements

Ing. Michal Čech Seminář pro příjemce finanční podpory z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost – výzva 31 a 32.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Účetní doklady II. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Pracovní smlouva Vypracoval: Lukáš Karlík.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Služební cesta Účast na konferencích. Směrnice kvestora 2/2012 na internetových stránkách univerzity (formuláře jsou přílohou směrnice) Formuláře:  Nepojmenovaná.
PREZENTUJÍCÍ Proces poskytnutí dotace z Fondu Vysočiny Eva Navrátilová Krajský úřad Kraje Vysočina Odbor životního prostředí a zemědělství.
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
Deník příjmů a výdajů Průběžné položky. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Projekt ORSEJ 2. jednání řídícího a realizačního týmu dne
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_251_TÉMA_ Zaměstnanec ve firmě Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část -řízení a administrace projektu seminář pro příjemce – 4. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Petra Němcová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_242_TÉMA_ Doklady a evidence Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Interreg V-A Česká republika – PolskoSpolečný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc Kontrola přijatelnosti Nejčastější chyby.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
VYÚČTOVÁNÍ KULTURNÍCH AKCÍ A PROJEKTŮ PODPOROVANÝCH MO STŘEKOV Platné od
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Účetní dokumentace a její náležitosti
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Stávající systém kontroly při těžbě dřeva
Pracovně právní vztahy
Seminář k finančnímu vypořádání dotací
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Seminář pro příjemce věcná část řízení projektu TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM.
Jednoduché účetnictví
Seminář pro příjemce OPVK
Téma 6: Zdanění příjmů ze závislé činnosti
Občanské soudní řízení I.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Modré volání O2 zaměstnanecký program pro Univerzitu Pardubice
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Zdroje financování majetku - PASIVA
Realizace Vnitřních grantů 2015
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Obec Pstruží pro občany
Blanka Valdecká, TOO ČMKOS, Seminář pro SIBP
VY_62_INOVACE_ – Bezhotovostní platební styk
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Základy účetnictví změny rozvahových položek
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
Modelace úvěru KREDIT pro BD Vánek
Definice finanční majetek (u úvěru cizí zdroj) držený ve firmě do jednoho roku vyznačuje se vysokou likvidností Aktivní účty - 21, 22, 26 Pasivní účty.
Kotlíkové dotace v Moravskoslezském kraji
Účetní doklady - spotřební materiál nákup v hotovosti Implementace Krajského akčního plánu 1 Ústeckého kraje B (IKAP B) CZ /0.0/0.0/16_034/
Občanské soudní řízení I.
Občanské soudní řízení I.
Obsah Kontrola plnění podmínek smlouvy o poskytnutí dotace
Kapitola 3 Hospodaření organizací
Cyklus malého projektu
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Daňové přiznání k dani z příjmů PO
NOVINKY OD BUŘINKY – DUBEN 2016
Fond malých projektů Školení pro Konečné uživatele Zlín
Transkript prezentace:

Vyúčtování projektu a plnění smluvních závazků Pavla Šimoňáková, Karolína Drozdová

Základní informace  Smlouva – období realizace projektu, termín PZ/ZZ  Rozpočet projektu  Pokyny pro příjemce  Průběžné vyúčtování – zahrnuty doklady uhrazené do termínu vyhotovení PZ  Závěrečné vyúčtování – v tabulce jsou uvedeny údaje za celou realizaci projektu (včetně dat z PV), ale obsahuje doklady pouze za druhou část realizace projektu (ne doklady z PZ)

Rozpočtové kapitoly

1. Osobní náklady  Dohody o provedení práce, dohody o pracovní činnosti, pracovní smlouvy.  Nerozdělujte hrubou mzdu a odvody!  Mzdy jsou uznatelným nákladem při úhradě do 20. dne (včetně) následujícího měsíce po ukončení projektu.  Údaje pokládáme za důvěrné a NOKD je dále nerozšiřuje !!!

1. Osobní náklady Prokazování výdajů:  Kopie DPP, DPČ nebo pracovní smlouvy  Kopie výplatního lístku (opatřen povinným popisem)  Odvody sociálního a zdravotního pojištění a daně ze mzdy – 2 možnosti: a) uvedeno na výplatním listu b) interní doklad  Doklady prokazující úhradu nákladu mzdy i odvodů: výpis z bankovního účtu, výdajový pokladní doklad

2. Investice Definice Investice: DHM nad ,- Kč / kus DNM nad ,- Kč / kus Prokazování výdajů:  Kopie dokladu (faktura apod.) s jasnou identifikací předmětu plnění – nestačí zálohová faktura, ta není daňovým dokladem  Doklady prokazující úhradu: výpis z bankovního účtu, výdajový pokladní doklad

3. Materiálové náklady Definice Materiálových nákladů:  předměty hmotného charakteru např. kancelářský papír, ceny pro vítěze, ale také např. PHM (stroje a auta – majitelem je organizace) Prokazování nákladů:  Kopie dokladu (faktura, paragon apod.) s jasnou identifikací předmětu plnění – kopie dokladu musí být čitelná, jak obsah tak datum vystavení.  Doklady prokazující úhradu: výpis z BÚ, výdajový pokladní doklad.  U odměn pro účastníky (cen) s jednotkovou hodnotou 500,- Kč a více je povinný Předávací protokol.

4. Cestovné Definice Cestovného Definice Cestovného :  Jedná se o cestovní náhrady dle zákoníku práce  Nejedná se o zajištění dopravy soukromým dopravcem!!!  Stravné je uznatelným nákladem pouze při prokázání také cestovních nákladů Prokazování nákladů:  cestovní příkaz + doklad o úhradě (VPD) + jízdní doklady (při cestě osobním vozem kopie technického průkazu)  vnitřní předpis zaměstnavatele o pracovních cestách (na vyžádání administrátora)

5. Služby Definice Služeb:  Jedná se o služby zprostředkované dodavatelem (tisk propagačních materiálů, moderování akce, smlouva o dílo, honoráře atp.)  Provozní náklady např. nájem, telefonní poplatky, energie.  Služby související s provozem jsou uznatelným nákladem při úhradě do 20. dne následujícího měsíce po ukončení projektu (přesný výčet služeb viz. Pokyny pro příjemce).

5. Služby Prokazování nákladů:  Kopie dokladu (faktura, smlouva o dílo, smlouva o honorář) Ne DPP či DPČ!!!  Nájemné – kopie nájemní smlouvy  Energie – kopie rozpisu záloh popř. faktur  Doklad prokazující úhradu nákladu: výpis z bankovního účtu, výdajový pokladní doklad.

ORIGINÁLNÍ ÚČETNÍ DOKLADY, KTERÉ SI NECHÁVÁTE PROPLÁCET Z NADACE OKD, MUSÍ BÝT ŘÁDNĚ OZNAČENY DLE SMLOUVY O NADAČNÍM PŘÍSPĚVKU RUČNĚ NEBO RAZÍTKEM Čl. IV. č. 1 písmeno b Z grantu č. ………. Nadace OKD čerpáno ………..Kč.

Tvorba průběžné/závěrečné zprávy

Zprávy v systému Grantys  Textová část PZ i ZZ se vyplňuje v systému Grantys  Elektronické přílohy (fotografie, články apod.) vkládáte také přímo do systému Grantys  Ve fyzické podobě dokládáte pouze vyúčtování společně s doklady

Zprávy v systému Grantys Textová část 1)Přihlášení do systému Grantys (stejný postup jako při podávání žádosti) 2)Výběr příslušného projektu – otevření 3)Oddíl Zprávy v sekci Další informace 4)Kliknu na Detail příslušné zprávy (PZ/ZZ) – otevře se formulář, do kterého po jeho otevření k editaci vpisuji text stejně jako při vyplňování žádosti o nadační příspěvek

Zprávy v systému Grantys Textová část -Zprávu lze průběžně ukládat -Po úpravách a uložení zprávy nahrát přílohy: fotografie, články, elektronická verze tabulky vyúčtování -Vyplněnou zprávu odešlete červeným tlačítkem „Odeslat zprávu“ (po odeslání nelze již nic měnit!) -Zprávu lze pro vlastní potřebu vygenerovat do formátu.docx pomocí tlačítka „Stáhnout jako Word“ na konci stránky

Postup přípravy vyúčtování projektu

Vyúčtování - postup 1.Doklady rozdělit dle kapitol a jednotlivých položek rozpočtu a následně seřadit dle data úhrady (dle VPD či výpisu). 2.Zkontrolovat popisy o úhradě ze zdrojů Nadace OKD na dokladech (viz. smlouva o poskytnutí nadačního příspěvku, článek IV. odstavec 1 b) – popis musí být na dokladu uveden prostřednictvím razítka či ručně psaným textem. Z grantu č. … Nadace OKD čerpáno … Kč. Až poté vyhotovit kopie dokladů! 3.Tabulka Vyúčtování

Tabulka Vyúčtování

 Pořadové číslo dokladu - seřadit dle kapitoly rozpočtu a dle data úhrady, 1 číselná řada pro celé vyúčtování (od prvního do posledního dokladu) – jednotlivé kapitoly se nečíslují samostatně. V případě povinnosti podání PZ V případě povinnosti podání PZ pokračujete v ZZ v číslování dokladů dle průběžného vyúčtování (číslování dokladů z průběžného vyúčtování musí zůstat zachováno) Doklady musí být opatřeny pořadovým číslem dle vyúčtovací tabulky a seřazeny.  Číslo dokladu v účetním systému Tabulka Vyúčtování

 Účel platby – uveďte název položky v rozpočtu (ve zkratce) a následně popis obsahu dokladu.  Celková částka uvedená na dokladu – uvádí se celková částka na dokladu. Při úhradě v hotovosti celková částka na výdajovém pokladním dokladu.  Částka hrazená z grantu Nadace OKD.  Datum úhrady – uvádí se datum dle výdajového pokladního dokladu či výpisu. Tabulka Vyúčtování

 Vždy se musí jednat o kopie originálních dokladů opatřených povinným popisem  Doklady označte Pořadovým číslem, které je uvedeno v tabulce vyúčtování  Kopie dokladů seřaďte dle pořadového čísla  Ke každé kopii dokladu přikládejte kopii dokladu o úhradě (výdajový pokladní doklad, výpis z bankovního účtu) Kopie dokladů

4. Ukázka kopie dokladu Datum úhrady Celková částka uvedená na dokladu Částka hrazená z grantu Popis na dokladu

Průběžné vyúčtování Organizace musí prokázat čerpání první splátky ve výši 30 %. Podmínka je dána přímo ve smlouvě. Pokud nebude tato část příspěvku vyčerpána není možné uhradit další splátku příspěvku! (možnost podání žádosti o změnu termínu odevzdání zprávy)

Nejčastější chyby  Úhrada nákladu před datem zahájení či po ukončení projektu (týká se jak úhrady samotného nákladu – datum zdanitelného plnění – tak data uvedeného na VPD).  Neoprávněné změny rozpočtu projektu.  Chybí popis na dokladech.  Nedostatečně prokázané náklady projektu.

Změny projektu / rozpočtu Změny uvnitř organizace:  Změna statutárního zástupce Podat Žádost o změnu + doklad o volbě (žádost musí být opatřena ověřeným podpisem nového statutár. zástupce)  Změna sídla organizace Podat Žádost o změnu  Změna čísla bankovního účtu Podat Žádost o změnu a kopii nové smlouvy  Změna osoby zodpovědné za realizaci projektu a jejích kontaktních údajů Oznámit administrátorovi programu, em nebo jinak

Změny projektu / rozpočtu  Změna termínu realizace projektu – prodloužení max. o 12 měsíců  Průběžná zpráva – termín odevzdání  Závěrečná zpráva – termín odevzdání  Nepřízeň počasí – změna harmonogramu  Nedostatek financí

Změny projektu / rozpočtu Změny v rozpočtu projektu:  Změny do 15 % (včetně) z celkového přiznaného nadačního příspěvku mezi schválenými položkami rozpočtu Oznámit administrátorovi programu  Změny nad 15 % poskytnutých prostředků Podat Žádost o změnu Ostatní změny projektu: Ostatní změny projektu: kontaktujte administrátory Řešte vše včas !!!

Používejte vždy aktuální formuláře Cesta: – Ke stažení – Pro příjemce / příslušný program

Dodržování smluvních závazků

 Klíčové dokumenty   Smlouva  Pokyny pro příjemce  Přečtěte si oba dokumenty a řiďte se jimi  Vypište si nejdůležitější data na složku s dokumentací k projektu  datum zahájení  datum ukončení  datum předložení průběžné a závěrečné zprávy  Pamatujte!  změny projektu řešte hned, jak nastanou (opačný postup plodí nedůvěru)  po dobu 5 let musí zůstat majetek pořízený z projektu ve Vašem vlastnictví

Když závazky neplním a nekomunikuji  Přichází na řadu sankce  pokuta 10 % z příspěvku  prodleva v dodání zprávy dní  pokuta 25 % z příspěvku  prodleva v dodání zprávy nad 60 dní  odstoupení od smlouvy  nepravdivé údaje  prostředky využity na jiný účel než bylo sjednáno  odmítnutí přezkoumání použití příspěvku  Nedoložení průběžné či závěrečné zprávy  Porušení podmínek smlouvy a neodstranění porušení do 30 dní od výzvy poskytovatele  Odstoupení = navrácení plné výše poskytnutého příspěvku

Nejčastější problémy  Příjemce má problém s realizací, nedokládá zprávy  Nekomunikuje  Slibuje, nedodržuje  Urgence doložení zprávy  Smluvní pokuta  Organizace vedena na černé listině  Může končit odstoupením od smlouvy – navrácení celého příspěvku Vše často zbytečně

Řešte problémy včas a komunikujte s námi

Děkujeme za pozornost