Proč je voda důležitá? Život Každá živá hmota obsahuje vodu –embryo 94%, dítě 65%, starý člověk 55% –krev 83%, mozek 75%, kosti 22% –okurek 98%, jablko.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROJEKT „ BEZ VODY NELZE ŽÍT“
Advertisements

VODA NA ZEMI Hydrosféra – vodní obal země.
Proč je voda důležitá? Život Každá živá hmota obsahuje vodu
Voda a domácnost aneb počítáme s vodou AYARI MIRIAM, NELA ŠNAJDROVÁ, KATEŘINA VONDRÁČKOVÁ, VIOLA ELLEDEROVÁ, ADÉLA BOUSKOVÁ.
Vypracoval: Pavel Krajčovič Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Více než miliarda lidí na světě nemá přístup ke kvalitnímu zdroji pitné vody. Nejhorší je situace v subsaharské Africe, kde má přístup k nezávadné pitné.
Síla – procvičení příkladů 1.Některé věty jsou chybné. Urči, které to jsou a navrhni jejich opravu. a) Gravitační síla působí pouze na živé organismy,
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | ŽIVOTNÍ PODMÍNKY ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ Michaela Brázdilová Šárka Šustová Tisková konference,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ AUTOR: Mgr. Helena Špinarová NÁZEV: VY_52_INOVACE_27 II Oběhová soustava TEMA: Člověk a jeho svět - Přírodověda.
Voda Základní podmínka života Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
HYDROSFÉRA VY_32_Inovace_11 TR-1 Mgr.Ivana Trčková ZŠ a MŠ Nedašov.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Eva Drlíková, Mgr. Jana Vašinová Název šablony VY_32_INOVACE.
Základní škola T ř emošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj T ř emošnice, Internátní 217; I Č : , tel: , emaiI:
Sféry Země ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar. Sféra = vrstva, „obal“ Země Atmosféra – plynný obal Biosféra – živá hmota na Zemi Hydrosféra – vodní vrstva.
Voda v domácnosti zpracovali : Matyáš Kříha, František Erlich, Magdaléna Hanušová, Jan Melnyčok a Tadeáš Macák. 7.B ZŠ Litvínovská 600.
Voda dává život Tereza Štěpařová ZŠ Chrastava. Voda – živí nás, šatí nás, dává život i zabíjí. Je to základní položka pro život, i přesto jí je přebytek.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Přírodopis - 8. ročník, Krevní oběh
Den vody Prchalová Zdeňka 2. stupeň Základní školy speciální
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
VODA ŽIVOTADÁRNÁ KAPALINA.
Voda Základ života.
Základní škola, Hradec Králové
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Oběh vody v přírodě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
SOUSTAVA KREVNÍHO OBĚHU U/33
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
Autor: Stejskalová Hana
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Současná společnost a životní styl, generační problémy
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
Oběhová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Prezentace – výklad učiva
Skupenství látek.
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
HYDROSFÉRA pohyb vody na zemi
12. Hydrosféra Vodní obal země
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Člověk a příroda – fyzika
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Venuše Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
Organická chemie organické sloučeniny vznikají životní činností rostlin a živočichů – při látkových přeměnách v organismech jsou základní stavební složkou.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Proč je voda důležitá? Život Každá živá hmota obsahuje vodu –embryo 94%, dítě 65%, starý člověk 55% –krev 83%, mozek 75%, kosti 22% –okurek 98%, jablko 85%, chléb 40% Funkce v organismu –odplavuje škodlivé látky –zabraňuje přehřátí organismu –rozvádí živiny v těle Bez vody člověk nevydrží déle než 5 dnů

Problémy s vodou 1/5 lidstva nemá přístup k nezávadné vodě 2,6 mld. lidí postrádá základní hygienické zázemí 3 miliony lidí ročně zemře –na choroby způsobené kontaminovanou vodou –špatnou hygienou průjmy, malárie –z toho 90% jsou děti do 5 let

Spotřeba vody Hygienické minimum je 100 litrů/den V ČR je spotřeba 120 l/den V USA 300 l/den některé africké země jen l/den Při výrobě: 1 kg oceli 200 l, 1 kg hovězího masa l, 1 kg papíru 300 l Domácnost: –spláchnutí WC 12 l, koupel ve vaně 120 l, sprchování 70 l, mytí v myčce 20 l, praní v pračce l, mytí roukou 3 l, mytí auta 200 l (plýtvání vodou: kapající kohoutek 4 l/h, netěsnící WC 80 l/h) DDÚ – zjisti, kolik vody spotřebuješ za týden?

1)Skupenství vody: pevné, kapalné, plynné 2)Zásoby vody na Zemi: -slaná voda (salinita je v průměru 35 g/l vody = 35‰) -sladká voda Zakreslit diagramy CHARAKTERISTIKA H 2 O A. B. C.

OBĚH VODY NA ZEMI – DÚ nakresli obr. Velký oběh (oceány x pevnina) Malý oběh (v rámci pevniny)