Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0228 Název školy: Střední odborná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OHMŮV ZÁKON PRO ČÁST ELEKTRICKÉHO OBVODU.
Advertisements

Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výpočet základních analogových obvodů a návrh realizačních schémat
Ústav technických zařízení budov MĚŘENÍ A REGULACE Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2003/
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Ústav technických zařízení budov MĚŘENÍ A REGULACE Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2003/
PRVKY ELEKTRONICKÝCH OBVODŮ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_ELEKTRICKÝ.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
odpor vodiče, supravodivost
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Servopohony. Servopohon Co je to servopohon ? *jsou to motory, u kterých lze nastavit přesnou polohu osy, a to pomocí zpětné vazby nebo koncového spínače.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 37 AnotaceOdporové.
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Elektromagnetická slučitelnost
Senzory pro EZS.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Návrhové systémy.
Číslicová technika.
Číslicová technika.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_ Co je snímač
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Číslicová technika.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
Senzory pro EZS.
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Senzory pro EZS.
Elektromagnetická slučitelnost
Elektromagnetická slučitelnost
Číslicová technika.
Elektromagnetická slučitelnost
Elektromagnetická slučitelnost
Číslicová technika.
T 3 / 1 Zesilovače -úvod (Amplifiers).
Elektromagnetická slučitelnost
Elektromagnetická slučitelnost
Číslicová technika.
Obor: Elektrikář slaboprod Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Svatopluk Bradáč
OHMŮV ZÁKON PRO ČÁST ELEKTRICKÉHO OBVODU.
Senzory pro EZS.
Tenzometry Tenzometr je pasivní elektrotechnická součástka používaná k nepřímému měření deformace součásti, způsobené mechanickým napětím Fyzikální podstatou.
Transkript prezentace:

Senzory pro EZS

Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná škola Litovel, Komenského 677 Číslo materiálu: III/ _Snímače s teplotními čidly Autor: Ing. Janyška Lubomír Tématický okruh: Senzory pro EZS Ročník: II. Datum tvorby: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Janyška Lubomír

Odpor rezistoru závisí na teplotě a této závislosti využívají odporová teplotní čidla. Snímače s odporovými čidly

Kovová čidla obsahují drátové odpory nebo výběrové přesné odpory (metalizované rezistory). Většinou jsou používány odpory z platiny nebo niklu s hodnotou 100  (Pt 100, Ni 100) při 0 0 C. Platinové odporové čidlo může být používáno v rozpětí teplot C až C, niklové čidlo od C do C. Závislost odporu na teplotě je u těchto čidel přibližně lineární. Niklové čidlo má teplotní součinitel odporu přibližně dvojnásobný než platina, je tedy citlivější.

Teplotu lze nepřímo měřit jako úbytek napětí na teplotně závislém odporu. K tomu je třeba, aby proud IO protékající tímto odporem měl přesně nastavenou hodnotu. Proud IO zůstává konstantní i když se vlivem teploty mění odpory vodičů RL2,RL4 a odpor čidla R1. Úbytek napětí na čidle R1 je pak závislý jenom na teplotě. Snímač má čtyřvodičové zapojení (k čidlu vedou 4 vodiče) s konstantním proudem. Toto zapojení je nutno použit při dlouhém vedení k samotnému čidlu a při velkém rozsahu teplot.

Používají se buďto NTC-termistory tvořené dotovaným polovodičem, nebo PTC-termistory z čistého křemíku. Tato čidla jsou malá, rychle reagují a oproti kovovým čidlům mají 20-krát větší citlivost. Charakteristika těchto čidel je však lineární jen v malém rozsahu teplot. Polovodičová čidla jsou vhodná pro měření teplot od -50 0C do C. Změny napětí U1 jsou zesilovány zesilovačem A1 s vysokým vstupním odporem.

S ohledem na přípustnou teplotu jsou co nejblíže snímacím čidlům umístěny předzesilovače. Předzesilovače tvoří s čidlem kompletní snímače a převádějí signál na nějakou standardní úroveň (např. proudový signál 4mA-20mA), potřebnou pro další zpracování v nějakém řídícím systému.

Odporové miniaturní senzory jsou navrženy a konstruovány tak, aby včas zabranily škodám u velkých strojů a motorů (např. náhle zvýšeni teploty z důvodu chybějícího oleje nebo poškozeni ložisek). Tyto senzory mají vynikající mechanické vlastnosti z důvodu robustniho provedeni těla snímače a snímačových vývodů. Pro vyšší odolnost teplotního čidla lze požít konstrukci s nerezovým ochranným pláštěm. Různé způsoby upevněni v montážních pokynech umožňují nalézt optimální řešeni upevněni snímače a zajistit tak plně funkční a spolehlivý provoz zařízení.

1.Popište konstrukci a funkci snímače teploty se čtyřvodičovým připojením čidla a konst. proudem. 2.Jmenujte přednosti a nevýhody polovodičového čidla oproti kovovému teplotnímu čidlu. 3.Jaké jsou rozsahy teplot, které lze měřit. odporovými čidly? Otázky k opakování Nápověda

Anotace: Tato prezentace slouží k výkladu snímačů fyzikálních veličin. Žáci na základě studia stanoví vlastnosti a funkce jednoduchých obvodů pro systémy EZS. Použité zdroje: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Janyška Lubomír