ANEB PROŽITEK Z POHYBU PSYCHOMOTORIKA. Psychomotorika Životní podmínky společnosti se mění Neustále vzrůstá životní tempo Jehož vedlejším produktem je.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
Advertisements

Sebepoznání, sebevýchova a učení. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
CANISTERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Osnova pro pedagogy MŠ a ZŠ a studenty středních pedagogických škol Vypracovala: Mgr. Dominika Valešková.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Moje představa o koordinované rehabilitaci Bc. Václav KRÁSA Předseda NRZP ČR.
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
VY_32_INOVACE_08_20_alkohol. Alkohol se vyznačuje různě vysokým obsahem ethanolu. Požití alkoholického nápoje způsobuje v menších dávkách (v závislosti.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E Mladší školní věk.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
Základy automatického řízení 1
Má smysl procvičovat kognitivní funkce?
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY…
VY_32_INOVACE_18_12_Zdravý životní styl
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
UČENÍ.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Didaktika sportovních činností
Školkáčci jedou na výlet
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
Co se ztratilo a co to způsobí ?
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zkušenosti s programem DNS v Lázeňské léčebně Mánes Karlovy Vary
Informační gramotnost
9. Heterogenní a homogenní skupiny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Bc. Miloslava Vavříková
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Věcné učení Bezpečné chování ve škole, při hrách, výletech, koupání
Pedagogika školního sportu
Sůl nad zlato Zdraví, bezpečí.
Školní poradenské pracoviště
Psychologie test.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Centra kolegiální podpory
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Když vás potká vyhoření
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ANEB PROŽITEK Z POHYBU PSYCHOMOTORIKA

Psychomotorika Životní podmínky společnosti se mění Neustále vzrůstá životní tempo Jehož vedlejším produktem je psychologické klima V tomto klima stále více dokážeme obtížněji obstát Pokrok v oblasti techniky zvyšuje psychickou zátěž

Psychomotorika Vnucuje lidem určitý pracovní rytmus Znemožňuje sebevyjádření Zabraňuje rozvoji kreativity každého z nás Již od dětství jsme zahlceni požadavky Dochází k nadměrnému zatěžování organismu

Prožitek z pohybu Hledáme cestu, jak bezpečně všemi problémy a stresy procházet co s nejmenšími obtížemi Jednou z těchto cest poznatků a prožívání je psychomotorika Hlavním tématem formy práce s dětmi i s dospělými je prožitek z pohybu

Prožitek z pohybu Má vliv na změnu osobnosti člověka Je jednoduchá Záměrná Poutavá Pomocí her vylaďuje psychofyziologický stav člověka

Formy Aktivní odpočinek Proces regenerace Vhodná aktivita Kompenzace duševní námahy

Rozvíjí Rovnoměrně psychickou Fyzickou Společenskou stánku člověka

Uplatnění Má ve všech věkových kategoriích, zejména pak u cvičenců zdravotně oslabených a méně pohybové nadaných Dále je využívána v tělesné výchově starších i přestárlých osob

Využití Používá se při poruchách psaní Čtení Počítání Barvosleposti Rehabilitaci Duševně postižení Protialkoholní léčebny

Podstata Je získání co nejvíce zkušeností o sobě samém O svém těle O světě kolem nás Proniknutí do prostředí věcí Předmětů Společenského prostředí

Vztah psychomotoriky k ostatním vědám Pedagogika – výchovný proces Psychologie – vliv na osobnost člověka Sociologie – osobnost v kolektivu Fyziologie – zdravotní působení Etika – mravní stránka člověka Estetika – krása pohybu Sexuologie – vztah k pohlaví a partnerovi

Cílem je fyzický i duševní klid a jistota Bezděčné prožívání radosti z pohybu, ze hry, z tělesných cvičení. Psychomotorika ↔ prožívání ˅ SEBEREALIZACE ↓ ŽIVOTNÍ ROVNOVÁHA

Emoce Pojem pro zážitky libosti a nelibosti Má tři stránky Vnitřní zážitek Vnější chování Fyziologické změny (dají se nejobjektivněji posoudit tlak krve, srdeční frekvence, vyplavování hormonů, zrychlení dechu, změny barvy kůže) Záporné emoce strach, úzkost, stres (lze je pozorovat v mimice, gestech, očích)

Herní zásady 1. každou hru si předem promyslit, aby navazovala na předchozí a následující téma 2. připravit si potřebné pomůcky 3. hru dobře vysvětlit, zeptat se čemu nerozumějí 4. pokud hru nehodnotíme, hrajeme také 5. vkládáme své nápady a realizujeme je 6. nechte děti tvořit hry samotné s využitím jejich kreativních schopností

Herní zásady 7. po každé hře zhodnotíme její průběh, pocity, jiné způsoby řešení, vlastní názory 8. využijeme hudební doprovod (běhové hry- rychlé tempo, relaxace- klidná pomalá hudba) 9.říkáme si křestními jmény 10. při hrách ve dvojicích měníme role 11. překážkovou dráhu stavíme sami, později děti 12. překážkovou dráhu absolvujte několikrát, pak zavažte oči dbejte na bezpečnost

ZÁVĚREM V psychomotorice rozvíjíme vedle duševní stránky také návyky ke správnému držení těla, prostorovou orientaci, nervosvalovou koordinaci, rovnováhu, rytmus a obratnost. Vjemy rozvíjejí koncentraci, soustředění. Hodiny kombinujeme s nácvikem na nářadí a s náčiním. Nezapomínáme na konečnou relaxaci. PŘEJI HODNĚ NOVÝCH ZÁŽITKŮ A RADOSTI PŘI HRÁCH!