HYDROXIDY AutorMgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření23.9.2011 Datum ověření ve výuce1.2.2012 Ročník8. ročník Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborChemie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaTěleso a látka Název.
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
HALOGENY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_26.
HALOGENIDY AutorMgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření Datum ověření ve výuce Ročník8. ročník Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Hydroxidy Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Metody oddělování složek směsi. Krystalizace Krystalizací se oddělují složky směsí na základě jejich rozdílné rozpustnosti. Látka méně rozpustná vykrystalizuje.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola 21. století Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov-Město, příspěvková organizace Projekt: Tvorba inovativních výukových materiálů Šablona: „Přírodní vědy“ Předmět:
KYSELINY AutorMgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření Datum ověření ve výuce Ročník8. ročník Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborChemie.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaElektrické vlastnosti.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Logaritmus ChrM619 leden 2014 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč. Název materiálu VY_32_INOVACE_11_Vlastnosti a použití hydroxidů Autor Melicharová.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Oxidy Autor: Mgr. Vlasta Hrušová CaO-hašené vápno skleníkový jev fotosyntéza.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 C HEMIE Hydroxidy – 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_20_Halogenidy Téma: Chemie.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: VZDĚLÁVACÍ OBOR: TÉMATICKÝ OKRUH: TÉMA: DOPORUČENO.
Chemické reakce AutorMgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření Datum ověření ve výuce Ročník8. Ročník Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_O3_20_Výpočet hmotnostního zlomku
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_15
KYSELOST - ZÁSADITOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_16_26.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Chemie
Změny skupenství látky
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_19
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Autor: Stejskalová Hana
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
VODÍK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_26.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
CHEMIE - Sloučeniny vodíku
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_08
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
2. Základní chemické pojmy Obecná a anorganická chemie
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8
Obecná a anorganická chemie
Autor: Stejskalová Hana
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: Stejskalová Hana
Rozdělení zemí podle vyspělosti
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
SOLI.
Ch_009_Chemické reakce_Podvojná záměna
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

HYDROXIDY AutorMgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření Datum ověření ve výuce Ročník8. ročník Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborChemie TémaAnorganická chemie Název výukového materiáluHydroxidy IdentifikátorVY_32_INOVACE_CH16 Klíčová slovahydroxid, název, vzorec AnotacePrezentace je určena k procvičování hydroxidů.

HYDROXIDY

Čím vyčistit zanesený odpad? stává se to v domácnosti docela často – voda v umyvadle nebo ve vaně neodtéká. Nyní se dozvíme něco o chemické látce, která bez práce dokáže zanesený odpad vyčistit.

Hydroxid sodný NaOH je žíravá látka snadno navlhá, říkáme tedy, že je hygroskopický vyrábí se ve formě peciček, šupinek nebo tzv. mikroperlí

při rozpouštění hydroxidu sodného ve vodě dochází ke štěpení jeho molekul. Vznikají ionty – kation sodný Na + a anion hydroxidový OH -. Patří tedy rovněž mezi zásady.

Použití hydroxidu sodného hydroxid sodný se používá k výrobě mýdel a sloučenin, které jsou součástí zubních past a pracích prášků je obsažen v prostředcích k odstraňování starých nátěrů ! Při práci s roztoky všech hydroxidů je nutné používat ochranný oděv, gumové rukavice a ochranné brýle či štít.

Prohlédněte si hydroxid sodný. Zaměřte se na jeho vzhled, skupenství a barvu. Jaké vlastnosti hydroxidu sodného jste pozorovali?

Hydroxid vápenatý Ca(OH) 2 známý též pod názvem hašené vápno je to žíravá látka Prohlédněte si vzorek hydroxidu vápenatého. Zaměřte se na jeho vzhled, skupenství a barvu. Jaké vlastnosti hydroxidu vápenatého jste pozorovali?

směs hydroxidu vápenatého a vody nazýváme vápenné mléko. Jeho přefiltrováním získáme čirý roztok hydroxidu vápenatého. Ten nazýváme vápenná voda.

Ve vodném roztoku se molekula hydroxidu vápenatého štěpí na ionty – kation vápenatý a anionty hydroxidové. Ve které oblasti a k jakým účelům se hlavně používá hydroxid vápenatý – hašené vápno?

Zdroje – obrázky: Škoda Jiří, Doulík Pavel. Chemie 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1.vydání. Nakladatelství Fraus, Plzeň 2006.