Marketing Příklady pro trh s výtvarným uměním Ukázka aplikace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Společenská kultura Kulturní instituce v ČR ; VY_32_INOVACE_D3_09
Advertisements

BURZY A BURZOVNÍ OBCHODY
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Osoby propuštěné z výkonu trestu a sociální pomoc poskytovaná veřejnou správou Mgr. Jiří Sejbal, Oddělení sociální prevence a pomoci , Odbor sociální.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Facility management ČSN EN
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
Typologie muzeí VIII. běh Školy muzejní propedeutiky
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Mgr. Rostislav Krušinský VĚDECKÁ KNIHOVNA V OLOMOUCI Služba EOD - Elektronické knihy na objednávku.
Marketingová komunikace
Informace o přípravě Integrovaného operačního programu  Ministerstvo kultury  Ministerstvo informatiky Vít Richter Národní knihovna ČR
Podpora kvality farmářských trhů a potravin z pohledu médií Lenka Krbcová.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
SPOLUFINANCOVÁNO Z PROSTŘEDKŮ EVROPSKÉHO FONDU PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ
Ing. Michal Unzeitig ARTIO s.r.o..  Co je Museo24  Vize a cíle  Role společnosti ARTIO  Technické řešení –CIDOC CRM –Sémantický web Obsah.
Hodnota umění Estetika II.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Moderní zdroj statistických informací.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Marketing v knihovnách Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Vinařský marketing Znovínu Znojmo, a. s. Eva Gargelová.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
Galerie - prostor pro zábavu i vzdělávání nabídka programů pro střední školy a možnosti spolupráce.
MUZEUM SKLA A BIŽUTERIE V JABLONCI NAD NISOU státní příspěvková organizace zřizovaná Ministerstvem kultury ČR od 60. let 20. století celostátní působnost.
Systém trvale udržitelného rozvoje podnikání pro město Aš Skupina 4.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Koncepce účinnější podpory umění Ministerstvo kultury 4. dubna 2007 Marta Smolíková.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
BURZY BURZY – druhy, způsob obchodování. lat. bursa – výměna 1531 – Beurs, Antverpy – obchodování směnkami, zlatými a stříbrnými mincemi – New York,
Marketingové nástroje Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Negativní důsledky vymezení hranic soukromého prostoru: uzavřené rezidenční oblasti (gated communities) v Česku Tomáš Brabec Katedra sociální geografie.
Sponzoring. Tři pilíře Sponzor (firma, podnik) Sponzorovaní (neziskové organizace) Zprostředkovatelé spolupráce (média)
Strategie.
KULTURNÍ INSTITUCE Mgr. Michal Oblouk.
VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY. VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Trhy kulturního dědictví a umění
Tvorba značky.
Sponzoring.
Marketingová komunikace
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Šimon Vohradský MT DESIGN.
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Velehrad - Centrum kulturního dialogu západní a východní Evropy
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Marketing Příklady pro trh s výtvarným uměním Ukázka aplikace

Trh s výtvarným uměním Primární trh Sekundární trh

Užití díla Koupě díla plní funkce:  Investice  Sbírka  Dekorace, estetický motiv  Prestiž Prohlížení plní funkce:  Výchovná  Vzdělávací  Estetická  Zábavná

Primární trh Vznik díla  Z popudu umělce  Dílo na zakázku Soukromé agentury Prodej z ateliéru Internetoví prodejci Prodejní galerie

Soukromé agentury Prezentace nových umělců Prezentace zavedených umělců Prezentace v mezinárodním prostředí Vytvoření databáze zákazníků Vyhledávání výstavních ploch v zahraničí Uvedení díla na trh umění Prezentace děl na internetových stránkách společnosti Poradenství v oblasti trhu umění

Prodej z ateliéru - předpoklady Zajištění „viditelnosti“ umělce a zvýšení prestiže jeho uměleckých děl Spolupráce s prodejními galeriemi Kontakty s dalšími umělci, i zahraničními Dobrá reklama a propagace uměleckých děl Internetový obchod ateliéru prostřednictvím vlastních stránek Spolupráce s internetovými prodejci

Internetový prodej z ateliéru Nejpohodlnější a nejrychlejší Prostřednictvím objednávky Koupit originál nebo reprodukci Ceny přímo u každého díla nebo v samostatném ceníku Doručení formou zásilkového prodeje

Internetoví prodejci Virtuální galerie  prostor pro prezentaci děl autora  zprostředkování vlastní adresy umělce, kde může představovat a nabízet svá díla Obrazový přehled děl  jméno  oblast tvorby  krátký text U každé zvětšeniny  název  technika  číslo  rozměr  popřípadě cena díla Kritéria výběru  Kvalita  Úroveň  Preciznost  Přehlednost  Výstižný text  Častá aktualizace  Poskytování stránek ve více světových jazycích  Koncentrace návštěvníků, zájemců o umění

Prodejní galerie Soukromé komerční instituce Zajištění existence výtvarníků Zakládají je  specializovaní obchodníci s uměním  sami výtvarníci Každá prodejní galerie zastupuje určitý okruh autorů Prodej a další služby

Prodejní galerie zajišťují komplexní služby v oblasti obchodu s výtvarným uměním Přímý odkup uměleckých děl od soukromých osob a výtvarníků Komisní prodej Prodej formou aukce Prezentace uměleckých děl Pořádání prodejních výstav Prodej formou internetového obchodu Zajistit publicitu - vernisáž Doplňkové služby

Doplňkové služby galerií Rámování obrazů Pronajímání výstavních prostor k prodejním akcím Eventy kulturní a společenské Garantovat originalitu prodávaného díla

Sekundární trh Díla s historií včetně děl již nežijících umělců Prověřená kvalita díla Prodejní galerie Aukční síně a domy  Sotheby’s  Christie’s  Dorotheum Soukromí zprostředkovatelé Starožitníci Znalci

Prodejní galerie na sekundárním trhu Vytvářejí sbírky za účelem dalšího prodeje Díla mohou vlastnit nebo jsou pouze zprostředkovateli Restaurování uměleckých děl Prodej starožitností Galerie specializované na  umělecký směr  autory  styly  země Ostatní funkce a služby zákazníkům stejné jako na primárním trhu

Další zprostředkovatelé kteří zprostředkovávají kontakty mezi nabídkou (vlastníky děl) a poptávkou (sběrateli, zájemci). Jednotliví obchodníci s uměním Starožitníci Soukromé agentury

Aukční síně a domy Koupě a prodej uměleckých děl Garance pravosti díla Ocenit historickou i uměleckou hodnotu díla Aukce je způsob prodeje produktů nejvyšší nabídce  v předem stanoveném místě a čase  za podmínek daných zákonem  veřejně přístupné Dražba  zúčastnit osobně  dražit po telefonu  písemně na základě plné moci Koná se v kamenných prostorách či na internetu Vydávají katalog v papírové i elektronické verzi Pořádají výstavu dražených uměleckých děl

Aukční síně Poskytují odborné konzultace Zpracovávají odborné posudky Ohodnotí umělecké dílo Poskytnou informace o možném prodeji Doporučí vhodný způsob prodeje  aukci  komisní prodej  výkup za hotové peníze Zprostředkování restaurování díla Vlastní prodejní galerii, kam umísťují většinu nakupovaných uměleckých děl určených k prodeji.

Nekomerční činnosti aukčních domů Charitativní aukce Kontakty s kulturními institucemi, muzei a galeriemi, s nimiž si navzájem poskytují služby a informace Aukční domy často pomáhají muzeím při akvizici nových sbírkových předmětů, Hrají roli zprostředkovatele mezi muzei a soukromými sběrateli

Historie světových aukcí Termín dražba ze starověkého Řecka při prodeji státního majetku První dražby typu aukce v Holandsku a v Belgii 1508 se konaly v Antverpách pravidelné prodeje obrazů na tzv. pátečním trhu nebo přímo před domem umělce Rozvoj sběratelství - oddělovat aukce na prodej uměleckých předmětů, starožitností a sběratelských objektů V 18. století vznikají první instituce, které začínají plnit první funkce aukčních domů.

Sotheby’s, 1744 Samuelem Baker, knihkupec Největším aukčním prodejcem knih na světě Konec 90. let 20. století nejvýznamnějším prodejcem výtvarného umění na světě V roce 2000 první aukce zprostředkovaná internetem Věnuje se i jiný oblastem: mince, poštovní známky, hudební nástroje, veteránské automobily atd. Hlavní prodejní místa: Londýn a New York

Christie’s, 1766 James Christie, Prodej špičkového výtvarného umění Další oblasti  starožitný nábytek  šperky  hodinky  historické automobily  vína Hlavními prodejní místa - Londýn a New York.

Další významné aukční domy Zakládány v průběhu 18., 19. a 20. století v Evropě, Americe a Austrálii Jeden z nejstarších a největších aukčních domů na světě, Dorotheum, se sídlem vedení v Rakousku působí i v Praze

Komerční art marketing Potřeba díla  Z přání kupujícího Sbírka Dekorace Prestiž Investice Disponibilita díla  Je na prodej Způsobilost díla  Technický stav  Motiv  Rozměry  Originál Kopie Reprodukce Falzifikát

Nekomerční art marketing MOUSEION, MÚSEION, MUSAION Chrám múz Bohyň inspirace Patronek umění

Poslání muzeí vs. střet zájmů Sbírat Uchovávat Zkoumat Vystavovat Vzdělávat

Typologie muzeí podle tržní orientace Tradiční muzea Tradiční muzea modifikovaná Technická a vědeckotechnická muzea a centra Muzea jako místní kulturní centra Muzea řízená kurátory Muzea tržně orientovaná

Typy muzeí a možnosti marketingu PRODUKT Všeobecná muzea Umělecká muzea a galerie Historická muzea Památky a historická místa Muzea vědy, techniky a technologie Antropologická a etnografická muzea Zoologické a botanické zahrady Speciální monotématická muzea Velká, tzv. encyklopedická muzea Malá muzea lokálního významu

Soukromé sbírky a jejich přístupnost Katolická církev, Sixtus IV, 15. stol. Renesance, světská orientace, příroda, vynálezy Královské rodiny, sir Ashton Lever, British Museum 1793 Louvre

Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Nebo stránky zaměstnanců Kontakt: Podrobněji v knize: JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Art marketing v praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., ISBN © Radka Johnová, 2014