P RAKTICKÉ ČINNOSTI Možnosti dalšího vzdělávání. Vypracoval: Lukáš Karlík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
Advertisements

Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání Priorita 3 Rozvoj celoživotního.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Pracovní smlouva Vypracoval: Lukáš Karlík.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
STŘEDNÍ ŠKOLA ODBORNÉ UČILIŠTĚ HORNÍ SLAVKOV KOUNICE 613 tel.:
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada42 Anotace.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Volba budoucího povolání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Nemetová. Dostupné z Metodického portálu
ROZVOJ SPOLEČNÉ PARTNERSKÉ SPOLUPRÁCE VEŘEJNÉ SPRÁVY V ČESKO SASKÉM REGIONU / ENTWICKLUNG DER GEMEINSAMEN PARTNERSCHAFTLICHEN ZUSAMMENARBEIT DER ÖFFENTLICHEN.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Možnosti čerpání MAS v rámci jednotlivých OPERAČNÍCH PROGRAMŮ MAS STŘEDNÍ POVLTAVÍ z. s.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Informační a poradenské centrum ZČU
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
Anotace Seznámit žáky s fungováním školství v ČR. Popsat jednotlivé stupně a možnosti přechodu z nižšího na vyšší stupeň. Výukový materiál.
TVORBA A AKTUALIZACE NÁRODNÍ SOUSTAVY KVALIFIKACÍ (NSK)
gold -beater - der Goldschläger - золотобо́ец -
Střední odborné učiliště Horní Slavkov, příspěvková organizace
Plánování ve školní tělesné výchově
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Název projektu: Moderní škola
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Druhy podniků v ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Náležitosti výkresu VY_32_INOVACE_26_516
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Kde hledat informace o oborech a středních školách?
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Naše škola Střední odborná škola Managementu a Práva s.r.o.
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Stavba strojů a zařízení
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Orientujeme se v prostoru
STŘEDNÍ ŠKOLA POLYTECHNICKÁ OLOMOUC, ROOSEVELTOVA 79
Kde hledat informace o oborech a středních školách?
Poznatky ze života zvířat
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Statistické údaje Úřad práce ČR, Krajská pobočka v Ústí nad Labem, Kontaktní pracoviště Most.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Strategické řízení a plánování
Vztah k životnímu prostředí
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Bezpečnostní vzdělávání v ČR
Transkript prezentace:

P RAKTICKÉ ČINNOSTI Možnosti dalšího vzdělávání. Vypracoval: Lukáš Karlík

V ÝBĚR PROFESNÍ ORIENTACE Jistě jste si už kladli otázku, kde budete ve svém vzdělávání pokračovat. Měli byste se zaměřit na to, kterou profesi chcete v životě vykonávat. Důležité aspekty při výběru jsou: osobní zájmy a životní cíle tělesný a zdravotní stav vlastnosti a schopnosti sebehodnocení

D ŮLEŽITÉ OTÁZKY PŘED VOLBOU PROFESNÍ ORIENTACE Jaké činnosti budu v povolání vykonávat? Kde budu pracovat, na jakém pracovišti, v jakém prostředí? S jakými pracovními prostředky budu pracovat? S jakými materiály budu pracovat, co budu vytvářet, o co budu pečovat? Jaké jsou požadavky na schopnosti, vlastnosti, zdravotní stav? Jaká je po povolání poptávka ze strany zaměstnavatelů? Existuje uplatnění v mém regionu? V jakých platových rozmezích se pracovníci obvykle pohybují? Jaké jsou možnosti pracovního postupu, kariéry, soukromého podnikání? Jaký stupeň vzdělání je požadován. Jaký studijní nebo učební obor je třeba absolvovat? Jaká je možnost studia pom jeho absolvování? Na které škole či učilišti lze tento obor studovat? Jaké jsou přijímací požadavky a šance na přijetí? Má škola možnost ubytování? Platí se školné? Je pro výkon povolání nutné absolvovat nějaký speciální kurz?

K DE BYCHOM SE MOHLI ÚSPĚŠNĚ UPLATNIT ? Kancelář Laboratoř, zkušebna Návrhářský ateliér, konstrukční kancelář, rýsovna Výrobní provoz, dílna Stavba Kuchyně, restaurace, vinárna, bar, hotel, kavárna Obchod, pult, přepážka, pokladna Salon (kadeřnický, masážní, kosmetický) Nemocnice, ordinace, sanatorium, lázně Škola, školka, domov mládeže Pole, sad, les, voda, příroda Další možnosti uplatnění

KANCELÁŘ Administrativa, dokumentování, vyřizování Finance, bankovnictví, pojišťovnictví Obchod Poradenství Zastupování něčích zájmů, reklama, producentství Právo, soudnictví Programování, projektování a správa počítačových systémů Tvorba publikací Řízení, organizování

L ABORATOŘ, ZKUŠEBNA Práce spíše technicky zaměřená Práce zaměřená na chemii a další přírodní vědy

N ÁVRHÁŘSKÝ ATELIÉR, RÝSOVNA, KONSTRUKČNÍ KANCELÁŘ Práce spíše technicky zaměřená Práce zaměřená spíše výtvarně a umělecky

V ÝROBNÍ PROVOZ, DÍLNA Výrobní provoz – kovové materiály - dřevěné materiály - skleněné materiály - textilní a kožené materiály - materiály na bázi chemie - potraviny Servisní dílna, servis u zákazníků Umělecko – řemeslná dílna

STAVBA Budováni vlastní stavby Vytváření interiérů stavby Instalace technických zařízení a rozvodů Obsluha stavebních strojů

P OLE, SAD, LES, VODA, PŘÍRODA Pole, sad, zahrada, vinohrad Les, řeka, rybník, příroda

D ALŠÍ MOŽNOSTI UPLATNĚNÍ Letadlo, letiště Vlak, metro, tramvaj, nádraží Auto, autobus, nákladní automobil Požární útvar Policejní stanice, bezpečnostní služba Kasárna, vojenské objekty a technika Celní služba Věznice Domácnost, dům s pečovatelskou službou Veterinární ošetřovna, ZOO, stáj, chlév Rekreační oblast, koupaliště, sportoviště, fitnescentrum Divadlo, koncertní síň Natáčecí studio, filmový štáb, filmová výroba

M OŽNOSTI ŠKOLSKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ – ČESKÁ VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVA Tříleté učební obory středních odborných škol Čtyřleté studijní obory středních odborných učilišť Čtyřleté studijní obory středních odborných škol Konzervatoře Gymnázia Lycea Nástavbové dvouleté obory s maturitou

S TUDIUM PO ZAKONČENÍ STŘEDNÍ ŠKOLY Vyšší odborná škola Vysoká škola – bakalář, magistr Po získání titulu na vysoké škole lze navázat doktorandským studiem a získat doktorát.