Ústav technologie vody a prostředí Jan Bartáček D ECENTRALIZOVANÉ ZPRACOVÁNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informace stavebníkům před provedením kanalizačních přípojek Obec Luběnice Jaroslav Matiáš starosta obce.
Advertisements

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Voda jak ji neznáme Povolení k nakládání s vodami k Ing. Jana Zmeškalová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_16 Název materiáluPráce plynu.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět PŘÍRODOPIS.
Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_13.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
Předcházení vzniku odpadů Jana Blecherová Říjen 2015.
Anotace Výukový program pro žáky 8. ročníku na 2. stupni ZŠ. Téma:Vylučovací soustava – ledviny. Možnost využití: interaktivní tabule.
Vypracoval Daniel Beneš, Hana Lollková a Becca Křístková.
Vytápění Elektrické kotle. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
VODA Jiří Bednář ZŠ CHRASTAVA. LEDOVCE V ledovcích se skrývá 2/3 pitné vody. Kdybychom ji mohli využívat, nemuseli by lidé v afrických zemích trpět.
Základy chemických technologií 2016 TECHNOLOGIE…..ANEB JAK SE CO DĚLÁ CHEMICKÁ TECHNOLOGIE - SOUBOR CHEMICKÝCH METOD A POSTUPŮ, KTERÝMI SE REALIZUJE PŘEMĚNA.
Statutární město Brno Mgr. Veronika Singrová Odbor životního prostředí Magistrát města Brna Brno.
Hydrogeologický posudek a jeho náležitosti z pohledu nového NV 57/2016 Sb. RNDr. Svatopluk Šeda Praha, 26. dubna 2016.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch8 - 6 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
ČISTÁ VODA. Čistota vody  pojem vyjadřující obsah cizích látek ve vodě  skutečně chemicky čistou vodu lze připravit pouze laboratorně  čistotu vody.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 7. Odpadní vody a čistírny odpadních vod Název sady: Základy ekologie.
SŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Libuše Hajná Název šablony VY_32_INOVACE CHE Název DUMuCHE E Stupeň a typ vzděláváníOdborné.
Konec plýtvání - osvěta veřejnosti Mgr. Jiří Jakl předseda Zvonečník, z.s.
Chytré snižování skládkovaného odpadu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Termika – Fotovoltaika
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VODA ŽIVOTADÁRNÁ KAPALINA.
Voda Základ života.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Život tajemného mořského slimáka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
MECHANIKA TEKUTIN Králová Denisa 4.D.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_01
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_103_Fyzika_zvuk_II
Sacharóza – výroba cukru
Období: leden až květen 2012
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
FEBA-European Federation of Food Banks
VY_32_INOVACE_102_Fyzika_zvuk_I
Jazyk a jazyková komunikace
POHÁDKY PRO DĚTI Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
Soustava močová Funkce: Tvoří a vylučuje z těla moč.
Ing. Karel Plotěný, Bc. Jakub Hála ASIO NEW, spol. s r.o.,
Prezentace – výklad učiva
Zkušenosti ze zkoušek účinnosti čištění DČOV
Žák ví,jak přispět k ochraně přírody
Čistírna odpadních vod
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Transkript prezentace:

Ústav technologie vody a prostředí Jan Bartáček D ECENTRALIZOVANÉ ZPRACOVÁNÍ ODPADNÍCH VOD Separace různých typů odpadních vod

Jan Bartáček – Decentralizované zpracování odpadních vod Ústav technologie vody a prostředí P ROUDY ODPADNÍCH VOD Z DOMÁCNOSTI 4-2

Jan Bartáček – Decentralizované zpracování odpadních vod Ústav technologie vody a prostředí P ROUDY ODPADNÍCH VOD Z DOMÁCNOSTI 4-3 Hnědá Žlutá Světle šedá Kuchyňský bioodpad Černá Tmavě šedá BIO Dešťová

Jan Bartáček – Decentralizované zpracování odpadních vod Ústav technologie vody a prostředí P ROUDY ODPADNÍCH VOD Z DOMÁCNOSTI 4-4

Jan Bartáček – Decentralizované zpracování odpadních vod Ústav technologie vody a prostředí P ROUDY ODPADNÍCH VOD Z DOMÁCNOSTI l·ob -1 ·d -1 Černá voda - 50 l·ob -1 ·d -1 (lze snížit 5 – 10 x)

Jan Bartáček – Decentralizované zpracování odpadních vod Ústav technologie vody a prostředí S EPARAČNÍ TECHNOLOGIE Separační toalety 4-6

Jan Bartáček – Decentralizované zpracování odpadních vod Ústav technologie vody a prostředí S EPARAČNÍ TECHNOLOGIE Separační toalety 4-7

Jan Bartáček – Decentralizované zpracování odpadních vod Ústav technologie vody a prostředí S EPARAČNÍ TECHNOLOGIE Separační toalety /nl/ukwww.themabiobasedeconomy.wur Pro snížení potřeby vody na splachování: vakuové potrubí.

Jan Bartáček – Decentralizované zpracování odpadních vod Ústav technologie vody a prostředí S EPARAČNÍ TECHNOLOGIE Drtiče kuchyňských odpadů V klasických systémech problém: ucpávání stok, krysy V konečném důsledku – ředění znečištění (kuchyňské zbytky mohou být přímo dávkovány do anaerobních reaktorů). 4-9

Jan Bartáček – Decentralizované zpracování odpadních vod Ústav technologie vody a prostředí S EPARACE / RECYKLACE ŠEDÉ VODY 4-10

Jan Bartáček – Decentralizované zpracování odpadních vod Ústav technologie vody a prostředí S EPARACE / VYUŽITÍ SRÁŽKOVÉ VODY 4-11

Jan Bartáček – Decentralizované zpracování odpadních vod Ústav technologie vody a prostředí S EPARACE / VYUŽITÍ SRÁŽKOVÉ VODY Správně fungující systém: 1. Přívod dešťových vod a jejich filtrace okapový filtr podzemní spový filtr důležitá samočisticí funkce filtru. 2. Akumulace dešťové vody nadzemní nebo podzemní zásobník přítok a bezpečnostním přepad. velikost zásobníku podle střešní plochy a předpokládané spotřeby dešťových vod 3. Odběrné zařízení a zásobení spotřebičů vodou domácí vodárna s automatickým tlakovým spínačem 4. Doplňování vodou v období nedostatku dešťové vody. 4-12

Jan Bartáček – Decentralizované zpracování odpadních vod Ústav technologie vody a prostředí S EPARACE / VYUŽITÍ SRÁŽKOVÉ VODY 4-13

Jan Bartáček – Decentralizované zpracování odpadních vod Ústav technologie vody a prostředí S EPARACE / VYUŽITÍ SRÁŽKOVÉ VODY Výpočet objemu zásobníku podle potřeby vody V 1 den = n · Sd n … počet obyvatel domácnosti Sd.. Spotřeba na obyvatele a den ;Výpočet objemu zásobníku podle jímací plochy V 1 den = (j·A·f)/365 j …… množství srážek (mm/rok) – v ČR 550 – 750 mm/rok A ….. jímací plocha f koeficient odtoku (ploché střechy f=0,6-0,7; šikmé střechy f= ) Bezdeštné období 2 – 3 týdny  objem zásobníku by měl být 14 až 21 x V 1 den 4-14

Jan Bartáček – Decentralizované zpracování odpadních vod Ústav technologie vody a prostředí K ZAPAMATOVÁNÍ Žluté a hnědé vody obsahují většinu dusíku a fosforu (80 %) při relativně malém objemu (33 %) Objem žlutých a hnědých vod lze podstatně snížit (vakuové potrubí) Kuchyňský odpad a hnědé vody obsahují většinu organických látek 50 % spotřeby vody lze krýt pomocí srážkové vody (pokud je jí dost) 2-15