Mgr. Jan Záhorský komisař krizového řízení tel. 974526202.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Postavení obcí při řešení mimořádných událostí a krizových situací
Advertisements

Školení starostů obcí ORP České Budějovice Magistrát města České Budějovice
Správní právo Pojem správního práva.
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Kompetence při řízení zásahu JPO a složek IZS
Nástroje územního plánování
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ Bolatice
OBRANA A BEZPEČNOST ČR Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Veřejná správa – úvod.
Cvičení složek IZS „KV Aréna“
Městská (Obecní) policie je orgán obce, který zřizuje a ruší zastupitelstvo města obecně závaznou vyhláškou (OZV č. Městská policie a č. Městská policie,
FEL ČVUT v Praze Právo pro podnikatele II Mgr. František Šejnost
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Organizační členění ÚO
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Integrovaný záchranný systém - nástroj k řešení mimořádných událostí
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Krajské zřízení Přednáška M. Horáková.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
Kontrola veřejné správy I.
Evakuace Pardubice IKM VŠE Praha MUDr. Alena Váňová.
Základní informace Veřejná správa – činnost veřejnoprávní korporace spravující veřejné záležitosti ve veřejném zájmu financovaná z veřejných prostředků.
Obecní zřízení N SP1 Přednáška M. Horáková. Rozsah problematiky 1/2 Základní právní úprava Obec Druhy obcí Základ obce Působnost obcí Oprávnění obce vydávat.
1 Krizové řízení Seminář. Správa státních hmotných rezerv ústředním orgánem státní správy v oblastech hospodářských opatření pro krizové stavy a státních.
Koncepce environmentální bezpečnosti a snižování rizika katastrof
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
MÍSTNÍ SPRÁVA II. ..
Subjekty trestního řízení
Státní správa.
Krizové řízení Seminář.
MÍSTNÍ SPRÁVA III. ..
 V souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení, schválenou usnesením Bezpečnostní rady státu ze dne 16. listopadu 2004 č. 14 a Plánem hlavních.
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia Subjekty trestního řízení prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Organizační zabezpečení práva životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vybraná odborná terminologie Přehled základní legislativy.
Bezpečnostní systém ČR Zákonné normy pro podporu řešení MU a KS Hasičský záchranný sbor Libereckého kraje oddělení ochrany a přípravy obyvatelstva a krizového.
INTEGROVANÝ ZÁCHRANNÝ SYSTÉM. Co to je IZS? Integrovaný záchranný systém je systém pro koordinaci záchranných a likvidačních prací při vzniku mimořádných.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
SH ČMS, Ústřední odborná rada prevence1 Požární ochrana v obcích Základní informace pro starosty obcí o povinnostech na úseku zajišťování úkolů požární.
Dobrý den  por. Rak Radek  V současné době komisař SKPV Náchod  Od vyslán na studijní pobyt na Kancelář ředitele PČR OŘ Náchod, zařazení komisař.
Prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
Prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
Taktické postupy a organizace řízení českých záchranných složek integrovaného záchranného systému na místě mimořádné události Plk.Ing.Martin Sviták Náměstek.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Policie Radka Smetanová VY_32_INOVACE_policie_20.
Připravenost orgánů krizového řízení na území Jč kraje k řešení MU/KS Ing. Stanislav MRVKA.
Činnost základních složek IZS při řešení následků radiační havárie v zóně havarijního plánování mjr. Mgr. Štěpán Kavan Hasičský záchranný sbor Jihočeského.
Kamerové systémy metodika Plzeňský kraj 7. března 2013 ÚOOÚ.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Orgány právní ochrany občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2.
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
Městský úřad Nový Bydžov Povodně Oddělení krizového řízení.
HAVARIJNÍ PLÁNY A OCHRANA OBYVATELSTVA Mgr. Bohumír MARTÍNEK, Ph. D.
KRIZOVÉ ŘÍZENÍ OSNOVA: KRIZOVÝ PLÁN KRAJE KRIZOVÝ PLÁN ORP HAVARIJNÍ PLÁN KRAJE VNĚJŠÍ HAVARIJNÍ PLÁN ZÓNA HAVARIJNÍHO PLÁNOVÁNÍ Mjr. Ing. Josef Obořil.
Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Oddělení OOB a KŘ HZS Královéhradeckého.
ÚVOD: Činnost správních orgánů a obcí, právnických a podnikajících fyzických osob v IZS (3)
Havarijní plán kraje.
ORGÁNY PRÁVNÍ OCHRANY A SANKCE
Integrovaný záchranný systém České republiky – Ústeckého kraje
Když nejsou pravidla, povinnosti a zákony dodržovány.
FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková
Požární ochrana v obcích
Obrana státu Zajišťování obrany České republiky (část 1)
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
BEZPEČNOSTNÍ RADA MĚSTA HRANIC
Zdravotnictví v systému krizového řízení
Transkript prezentace:

Mgr. Jan Záhorský komisař krizového řízení tel

POSTAVENÍ POLICIE ČR V RÁMCI KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ Postavení Policie ČR v rámci krizového řízení definuje tzv. krizová legislativa.  Ústavní zákon č. 1/1993 Sb Ústava České republiky  Ústavní zákon č. 110/1998 Sb., o bezpečtnosti České republiky  Zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), který nabyl účinnosti dnem 1.ledna 2001, ve znění zákona č. 320/2002 Sb.;  Nařízení vlády č. 462/2000 Sb., k provedení §27/8 a §28/5 zákona 240/2000 Sb., změna NV č.36/2003 Sb.  Zákon č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, ve znění zákona č. 320/2002 Sb.;  Zákon č. 241/2000 Sb., o hospodářských opatřeních pro krizové stavy a o změně některých souvisejících zákonů.  Vyhláška Správy státních hmotných rezerv č. 498/2000 Sb., o plánování a provádění hospodářských opatření pro krizové stavy

 Kompetenční zákon č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České republiky (úplné znění zákon č. 69/1993 Sb.), ve znění pozdějších předpisů, který vymezuje působnost jednotlivých ústředních orgánů státní správy.  Zákon ČNR č. 283/1991 Sb., o Policii České republiky  Ústavní zákon č. 347/1997 Sb., o vytvoření vyšších územních samosprávných celků a o změně ústavního zákona č. 1/1993 Sb., Ústava ČR, dle čl. 99 Ústavy ČR se České republiky člení na obce, které jsou základními územními samosprávnými celky, a kraje, které jsou vyššími územními samosprávnými celky. Zákon nabyl účinnosti dnem 1. ledna 2000.

LEGISLATIVNÍ ÚPRAVA OBLASTI KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ - související předpisy  Zákon č. 129/2000 Sb., o krajích : Krajské úřady zajišťují připravenost kraje na řešení krizových situací dle zákona č. Krajské úřady zajišťují připravenost kraje na řešení krizových situací dle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení. Zákon nabyl účinnosti dnem voleb do zastupitelstev v krajích, s výjimkou ustanovení § 7, 29, 30 a 67, která nabývají účinnosti dnem 1. ledna /2000 Sb., o krizovém řízení. Zákon nabyl účinnosti dnem voleb do zastupitelstev v krajích, s výjimkou ustanovení § 7, 29, 30 a 67, která nabývají účinnosti dnem 1. ledna  Zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze : Tento zákon upravuje postavení hlavního města Prahy jako hlavního města České Tento zákon upravuje postavení hlavního města Prahy jako hlavního města České republiky, kraje a obce a dále postavení městských částí. Přijetím tohoto zákona se zrušuje zákon č. 418/1990 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších republiky, kraje a obce a dále postavení městských částí. Přijetím tohoto zákona se zrušuje zákon č. 418/1990 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů. Zákon nabyl účinnosti dnem voleb do zastupitelstev krajů v roce předpisů. Zákon nabyl účinnosti dnem voleb do zastupitelstev krajů v roce  Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích : Obecní úřady zajišťují připravenost obce na řešení krizových situací dle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení, konkrétně řešeno v § 21, 22, 23, 24. Obecní úřady zajišťují připravenost obce na řešení krizových situací dle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení, konkrétně řešeno v § 21, 22, 23, 24.

Zákon ČNR č. 283/1991 Sb., o Policii České republiky § 3  policie je podřízena Ministerstvu vnitra  policii tvoří Policejní prezidium ČR, útvary s působností na celém území České republiky a útvary s územně vymezenou působností…  činnost policie při plnění úkolů podle tohoto zákona řídí Policejní prezidium ČR… ORGANIZACE A ŘÍZENÍ POLICIE

V Policii České republiky působí : služba pořádkové policie, služba pořádkové policie, služba kriminální policie a vyšetřování, služba kriminální policie a vyšetřování, služba dopravní policie, služba dopravní policie, služba správních činností, služba správních činností, ochranná služba, ochranná služba, služba cizinecké a pohraniční policie, služba cizinecké a pohraniční policie, služba rychlého nasazení, služba rychlého nasazení, služba železniční policie, služba železniční policie, letecká služba. letecká služba.

Zákon ČNR č. 283/1991 Sb., o Policii České republiky v § 1/2 stanoví úkoly PČR :  PČR plní úkoly ve věcech vnitřního pořádku a bezpečnosti a další úkoly v rozsahu a způsobem stanoveným právními předpisy  Při plnění svých úkolů postupuje policie také podle Parlamentem schválených, ratifikovaných a vyhlášených mezinárodních smluv, jimiž je Česká republika vázána. ÚKOLY A ČINNOSTI POLICIE ČR

§ 2/1 z.č. 283/1991 Sb. stanoví úkoly policie Policie plní tyto úkoly :  chrání bezpečnost osob a majetku  spolupůsobí při zajišťování veřejného pořádku, a byl-li porušen, činí opatření k jeho obnovení  vede boj proti terorismu  odhaluje trestné činy a zjišťuje jejich pachatele  koná vyšetřování o trestných činech  zajišťuje ochranu státních hranic ve vymezeném rozsahu ÚKOLY A ČINNOSTI POLICIE ČR

§ 2/1 z.č. 283/1991 Sb. stanoví úkoly policie Policie plní tyto úkoly :  zajišťuje ochranu ústavních činitelů České republiky a bezpečnost chráněných osob, kterým je při jejich pobytu na území ČR poskytována osobní ochrana podle mezinárodních dohod  zajišťuje ochranu zastupitelských úřadů, ochranu sídelních objektů Parlamentu, pokud zákon nestanoví jinak, prezidenta republiky, Ústavního soudu, Ministerstva zahraničních věcí, Ministerstva vnitra a dalších objektů zvláštního významu pro vnitřní pořádek a bezpečnost, které určí vláda na návrh ministra vnitra; rovněž zajišťuje ochranu objektů, pro které taková ochrana vyplývá z mezinárodní dohody, kterou je ČR vázána. ÚKOLY A ČINNOSTI POLICIE ČR

§ 2/1 z.č. 283/1991 Sb. stanoví úkoly policie Policie plní tyto úkoly :  dohlíží na bezpečnost a plynulost silničního provozu a spolupůsobí při jeho řízení  odhaluje přestupky  projednává přestupky, pokud tak stanoví zvláštní zákon  vede evidence a statistiky potřebné pro plnění svých úkolů  vyhlašuje celostátní pátrání; přitom je oprávněna zveřejňovat údaje nezbytné k identifikaci hledaných osob ÚKOLY A ČINNOSTI POLICIE ČR

§ 2/1 z.č. 283/1991 Sb. stanoví úkoly policie Policie plní tyto úkoly :  na základě vyrozumění orgány Vězeňské služby České republiky provádí úkony související s bezprostředním pronásledováním osob, které uprchly z výkonu vazby nebo z výkonu trestu odnětí svobody  zadržuje svěřence s nařízenou ústavní nebo uloženou ochrannou výchovou, kteří jsou na útěku, a spolupůsobí při jejich vyhledávání ÚKOLY A ČINNOSTI POLICIE ČR

§ 2/1 z.č. 283/1991 Sb. stanoví úkoly policie Policie plní tyto úkoly :  zajišťuje pohotovostní ochranu jaderných zařízení, která určí vláda České republiky, a podílí se na fyzické ochraně jaderného materiálu při jeho přepravě podle zvláštního zákona  kontroluje doklady o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla podle zvláštního právního předpisu ÚKOLY A ČINNOSTI POLICIE ČR

§ 43 z.č. 283/1991 Sb. stanoví: Každý má právo obrátit se na policistu a policejní útvary se žádostí o pomoc. Ty jsou povinny v rozsahu své působnosti tuto pomoc poskytnout. Policie plní úkoly při zabezpečování místních záležitostí veřejného pořádku, které jí ukládají příslušné orgány obcí za podmínek stanovených zvláštními předpisy (například § 103 odst. 4 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích). 45 z.č. 283/1991 Sb. stanoví: 1.Policejní útvary a orgány obce si navzájem poskytují informace nezbytné pro plnění úkolů při zabezpečování místních záležitostí veřejného pořádku. 1.Vláda ČR stanoví nařízením podrobnější úpravu vztahů policie k orgánům obcí a obecní policii (NV č 397/1992 Sb.) Spolupráce PČR s orgány veřejné správy

Spolupráce Policie ČR s obecní policií (NV č. 397/1992 Sb.) Obecní policie zabezpečuje místní záležitosti veřejného pořádku v rámci působnosti obce a plní další úkoly, pokud tak stanoví zákon o obecní policii nebo zvláštní zákon. Při plnění svých úkolů spolupracuje obecní policie s Policií ČR. Obecní policie při zabezpečování místních záležitostí veřejného pořádku a plnění dalších úkolů podle zákona o obecní policii nebo podle jiného zákona zejména: - přispívá k ochraně a bezpečnosti osob a majetku, - dohlíží nad dodržováním pravidel občanského soužití, - přispívá v rozsahu stanoveném zákonem o obecní policii nebo jiným zákonem k bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích - odhaluje přestupky a jiné správní delikty, -upozorňuje fyzické a právnické osoby na porušování obecně závazných právních předpisů a činí opatření k nápravě.

Zákon o krizovém řízení ukládá ministerstvu vnitra, resp. policii, zajišťovat připravenost k řešení krizových situací spojených s vnitřní bezpečností a veřejným pořádkem. Za tímto účelem byl zpracován Policií ČR okresním ředitelstvím Hradec Králové „Plán veřejného pořádku a bezpečnosti “, který byl v roce 2004 předán k dalšímu opatření příslušným obcím s rozšířenou působností. Uvedený dokument patří mezi plány tzv. konkrétních činností a je plně v kompetenci příslušných územních útvarů Policie ČR. Za přípravu a zpracování plánů veřejného pořádku a bezpečnosti na úrovni statutárních měst a obcí s rozšířenou působností odpovídají komisaři krizového řízení PČR při okresních ředitelstvích Policie ČR. Plán veřejného pořádku a bezpečnosti PČR OŘ Hradec Králové

Za provedení příslušného opatření k udržení, zabezpečení či obnovení veřejného pořádku a bezpečnosti zodpovídají jednotliví vedoucí organizačních článků policie ve svěřených služebních obvodech. Celkově však za svěřené teritorium zodpovídá ředitel okresního ředitelství policie Hradec Králové. Informační toky zajišťují dozorčí služby jednotlivých organizačních článků ve svěřených obvodech a zejména operační středisko OŘ (důležitá telefonní spojení viz. závěrečná tabulka prezentace). Odpovědnost za provedení opatření plánu veřejného pořádku a bezpečnosti

Rozsah a podmínky činnosti PČR při provádění záchranných a likvidačních prací jsou upřesněny v dokumentaci typové činnosti IZS při společném zásahu. Tyto typové činnosti jsou připravovány pro jednotlivé druhy ohrožení (mimořádných událostí), u kterých se předpokládá provádění záchranných a likvidačních prací v rámci IZS. Typovou činnost vydává MV - generální ředitelství HZS ČR dle § 18 vyhlášky MV č. 328/2001 Sb. o některých podrobnostech zabezpečení IZS. Součástí typové činnosti je List policie ČR, který navazuje na postup složek IZS při záchranných. a likvidačních pracích s ohledem na druh a charakter mimořádné události a působnost a pravomoci PČR dle právních předpisů a interních pokynů. Typové činnosti složek IZS při společném zásahu

- Uskutečněné a ověřené použití radiologické zbraně (schváleno usnesením VCNP ze – č. 203) - Demonstrování úmyslu sebevraždy (schváleno usnesením VCNP z č. 221) - Letecká nehoda (schváleno usnesením VCNP z – č. 229) - Oznámení o uložení nebo nálezu výbušniny nebo výbušného systému (schváleno usnesením VCNP z – č. 250) - Zásah složek IZS v podmínkách rozsáhlých policejních opatření pro udržení veřejného pořádku při technopárty (schváleno usnesením VCNP z – č. 257) - Nález předmětu s podezřením na přítomnost B-agens nebo toxinů (schváleno usnesením VCNP z č. 260 ) Přehled schválených typových činností

Činnost Policie ČR při vzniku živelných pohrom V případě živelných pohrom (povodně, vichřice, sesuvy půdy, kalamitní výskyt sněhových srážek, apod.) Policie ČR:  zajišťuje pomoc při evakuaci obyvatel z postižených lokalit podle plánu evakuace a rozhodnutí krizového štábu hejtmana nebo obce,  podílí se na zajištění ochrany majetku evakuovaných osob,  zajišťuje uzavření prostoru pro činnost záchranných složek v rámci IZS,  zajišťuje odklon dopravy od postiženého místa, stanoví objízdné trasy a dbá na plynulý průjezd vozidel záchranných sborů a ostatních složek IZS.

Činnost Policie ČR při vzniku technologických a provozních havárií (včetně jaderných)  V případě technologických a provozních haváriích (výbuchy, úniky toxických nebo radioaktivních látek, rozsáhlé havárie, letecké, železniční a dopravní nehody), kdy dochází k znečištění životního prostředí, kontaminaci půdy, narušení statiky budov a jiných objektů, ohrožení zdraví a života lidí apod., Policie ČR:  zajišťuje odklon dopravy z postižených lokalit, vymezuje objízdné trasy,  podílí se na uzavření prostoru, zamezení průniku nepovolaných osob,  vytváří podmínky pro vlastní činnost související s prošetřováním příčin a provozovatele nebo držitele povolení (původce havárie),  v případě úniku toxických látek se spolupodílí na varování obyvatelstva ve směru jejich šíření,  zabezpečuje, aby v případě evakuace nedošlo k drancování a vykrádání objektu, jakož i soukromého majetku evakuovaných osob

Činnost Policie ČR při závažných silničních, železničních a leteckých nehodách  V případě závažných silničních, železničních a leteckých nehod, kdy dochází k závažnému narušení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a je nutno organizovat zejména příjezd záchranářských vozidel a odvoz zraněných osob, Policie ČR:  zajišťuje odklon dopravy z postižených lokalit, vymezuje objízdné trasy,  podílí se na uzavření prostoru k zamezení průniku nepovolaných osob,  vytváří podmínky pro vlastní činnost související s prošetřováním příčiny a odpovědnosti za vznik nehody,  zajišťuje u závažných silničních dopravních nehod po odvozu zraněných osob co nejrychlejší zprůjezdnění místa nehody, zejména pro vozidla hromadné přepravy osob, odstranění vozidel zúčastněných na havárii, odklízení jejich zbytků a jiných předmětů z vozovek, provádí řízení provozu v místě nehody,  provádí šetření objasnění příčin a následků nehody.

Činnost Policie ČR při rozsáhlých požárech a inverzních stavech  V případě větších požárů a znečištění ovzduší, jakož i větších inverzních stavů, které ohrožují životní prostředí a obyvatelstvo, Policie ČR:  zajišťuje uzavírání daného prostoru,  koordinuje a zajišťuje plynulý příjezd záchranných sil, zajišťuje odklon dopravy, stanoví objízdné trasy nebo podle okolností koordinuje průjezd místem, kde k mimořádné situaci došlo,  podílí se na evakuaci obyvatelstva a následně na zajištění veřejného pořádku a ochrany majetku evakuovaných osob a institucí.

Činnost Policie ČR při epidemiích a epizootiích  Při epidemiích a epizootiích Policie ČR:  zajišťuje v souladu s potřebami krizového štábu nebo nákazové komise dodržování hygienických opatření, zejména na komunikacích z místa a do místa nákazy,  stanovuje objízdné trasy napadených lokalit,  podílí se na uzavření prostoru nákazy,  dále se společně z HZS podílí na informování obyvatelstva,  zajišťuje plynulé přesuny záchranných sil a prostředků do místa nákazy, jako i plynulost přepravy uhynulých zvířat do míst jejich likvidace.

Činnost Policie ČR při migraci  Při zesíleném tlaku cizinců na státní hranice ČR s cílem vstoupit na toto území Policie ČR:  zintenzivňuje činnost proti narušení veřejného pořádku a zvýšené kriminalitě,  zajišťuje personální posílení útvarů zajišťujících ochranu státních hranic a posílení ostrahy a ochrany azylových zařízení MV  provádí intenzivní spolupráci s ostatními státy, jichž se emigrační vlna dotýká.

Činnost Policie ČR při závažném ohrožení vnitřní bezpečnosti veřejného pořádku  Při závažném ohrožení vnitřní bezpečnosti veřejného pořádku je úkolem Policie ČR:  provádění souboru bezpečnostních opatření vycházejících z typových plánů MV a přehledu krizových opatření rozpracovaných do katalogových listů v rámci řešení např. rozsáhlých protispolečenských vystoupení spojených s fyzickým napadáním obyvatel, rabováním a ničením majetku státu a osob, terorismem, rozsáhlou kriminalitou apod.,  řešení rozsáhlé vzpoury vězňů, která přeroste za teritorium (za hranice) věznice (realizační dohoda o spolupráci a vzájemné pomoci mezi okresním ředitelstvím Policie ČR a Vězeňskou službou ČR),  další rizika, která si Policie ČR na základě místních podmínek do plánu stanoví.

Záchranné a likvidační práce Ačkoliv je PČR jednou ze základních složek IZS, záchranné a likvidační práce neprovádí. Jejím úkolem je zejména zajištění veřejného pořádku a bezpečnosti a plynulosti dopravy k podpoře provádění záchranných a likvidačních prací složkami IZS. Výjimku tvoří: a) zásahové jednotky správ krajů PČR * b) letecká služba PČR ** c) potápěčská složka PČR ** d) kynologická složka PČR ** *Podle §42b, odst. 3 zákona o Policii ČR je možné na podporu záchranný akcí v případě vzniku živelních pohrom a katastrof, velkých dopravních nehod a průmyslových havárií využívat zejména zásahové jednotky služby pořádkové policie, které jsou součástí útvaru s územně vymezenou působností (správy krajů PČR). **Mimo toto zákonné zmocnění se na přímém provádění záchranných akcí ze složek PČR účastní letecká služba, potápěčské a kynologické složka.

Územní obvod PČR OŘ Hradec Králové

Kontaktní spojení PČR OŘ Hradec Králové tel.: KMT: Operační středisko tel.: KMT: tel.: KMT: velitel SKPV mjr. Bc. Vlastimil Hájek tel.: KMT: zástupce ředitele pro UP pplk. Mgr. Josef Macháček tel.: KMT: zástupce ředitele pro TŘ pplk. Vladimír Dědek 430 tel.: KMT: ředitel plk. Mgr. Luboš Dostál Celkem policistů Tel. spojeníFunkce velitel služby PPSŽP mjr. Bc. Miloš Vršťala

Obvodní oddělení PČR OŘ Hradec Králové ÚtvarTelefon Obvodní oddělení 1 Hradec Králové Obvodní oddělení 2 Hradec Králové Obvodní oddělení 3 Hradec Králové Oddělení hlídkové služby Hradec Králové Oddělení železniční policie Hradec Králové Obvodní oddělení Chlumec nad Cidlinou Obvodní oddělení Holohlavy Obvodní oddělení Nechanice Obvodní oddělení Nový Bydžov Obvodní oddělení Třebechovice pod Orebem Skupina služební kynologie

DĚKUJI ZA VAŠI POZORNOST.