Petr SUCHÁČEK, Gabriela ŠTEFANOVÁ
* Teoretická část Instituce a ICT Učitelé a ICT Studenti a ICT * Empirická část Dotazníkové šetření mezi spolužáky
KLADY +KLADY + Studijní zdroje pro studenty Administrativa Motor změn v celé instituci ZÁPORY -ZÁPORY - Absence či nízká kvalita infrastruktury Poruchovost technologií Velké počáteční náklady
KLADY +KLADY + Proces tvorba – archivace – inovace studijních materiálů Řízení výuky, sledování procesu učení Archivace komunikace ZÁPORY -ZÁPORY - Znalost ICT Příliš mnoho změn Potlačení normální komunikace
KLADY +KLADY + Přístup k informacím Rychlé vyhledávání Uložení/úprava ZÁPORY -ZÁPORY - Cena Znalosti ICT Negativní postoj k ICT
nedostatek kvalitních dat týkajících se ČR rozdílnost využívání ICT na VŠ technologie obohatily: - univerzity zejména v administrativní oblasti - studenty v dostupnosti studijních materiálů masivní nahrazení prezenční výuky e-kurzy zatím nepřichází
VÝHODY Aktuálnost a dostupnost informací Individuální přístup Efektivnost a flexibilita výuky Nižší náklady Nové formy komunikaceNEVÝHODY Není vhodné vždy pro všechny Náročné vytváření Závislost na funkčnosti ICT Dostupnost ICT ICT gramotnost
vliv e-learningu a ICT na studijní úspěšnost informace z webu úspora pomocí ICT elektronická komunikace a kontakty
souhlasím29% spíše souhlasím1362% spíše nesouhlasím524% nesouhlasím15% Pomocí ICT k dobrým výsledkům souhlasím1048% spíše souhlasím838% spíše nesouhlasím314% nesouhlasím00% Výměna informací pomocí ICT
souhlasím1362% spíše souhlasím838% spíše nesouhlasím00% nesouhlasím00% Dostupnost informací z webu Na internetu je obrovské a „nezvládnutelné“ množství informací souhlasím 210% spíše souhlasím 943% spíše nesouhlasím 733% nesouhlasím314%
100% respondentů souhlasí nebo spíše souhlasí s úsporou času 86% souhlasí nebo spíše souhlasí s úsporou místa.
Se spolužáky komunikujeme převážně elektronickou formou souhlasím 943% spíše souhlasím 1152% spíše nesouhlasím 15% nesouhlasím00%
ICT nahradí učitele souhlasím 00% spíše souhlasím315% spíše nesouhlasím1152% nesouhlasím00% 72% respondentů uvedlo, že si svůj život bez ICT ani neumí představit studenti sledují změny ve světě ICT a nijak je neznepokojují 82% respondentů souhlasí nebo spíše souhlasí s tím, že ve výuce je ICT nástrojem především učitele
Pro studenty, kteří chtějí elektronickou podobu materiálů: Rychlý skener Ruční psaní DF3C7D7CED3E003B&index=2
DĚKUJEME ZA POZORNOST