FINANCOVÁNÍ ŠKOLSTVÍ Z KOMUNITÁRNÍCH PROGRAMŮ EU Autor: Michala Hrbová Obor: Účetnictví a finanční řízení podniku Ročník: 3 Soutěžní sekce: Rozvoj regionů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Advertisements

OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Mgr. Barbora Hošková Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8.listopadu 2006.
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Předpoklady poskytnutí dotace Společný technický sekretariát Drážďany.
Česko-německý fond budoucnosti Jihlava, PhDr. Tomáš Jelínek, Ph.D. ředitel.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
1 Grundtvig v ČR Grundtvig v ČR v rámci EU programu Socrates I v rámci EU programu Socrates II v rámci.
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Projekt střední školy stavební Jihlava Partneři: Vysočina Education Romsdal Videregående skole Godalen Videregående skole.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
VY_32_INOVACE_Fi_III_26 Název Odlišný stupeň rozvoje států Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
KONCEPCE MŠMT Ondřej Liška. Východiska Komplexní, systémový přístup odpovídající globálnímu kontextu Změny jsou nejen žádoucí, ale nevyhnutelné.
Jaké je místo knihovny ve vzdělávacím procesu vysoké školy? Hana Landová SIC ČZU v Praze Celostátní porada vysokoškolských knihoven a 10. listopadu.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Název prezentace Podpora vědy a výzkumu v Moravskoslezském kraji 2010 Ing. Zuzana Bardoňová Datum:
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
Evropský sociální fond 1 Jiří Švarc Evropská Komise Generální ředitelství pro zaměstnanost, sociální věci a rovné příležitosti Oddělení pro Českou republiku,
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Martina Vasková Hana Abbasová.  Cíle projektu  Profil společnosti  Nanotechnologie  Analýza prostředí – JAPONSKO  Strategie vstupu na japonský trh.
Struktura financování VVŠ RNDr. Alexander Černý Výjezdní zasedání managementu UTB ve Zlíně dne 20. března 2013.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
OECD: Výše daní: nejnižší daně jsou v Chile
Informační a poradenské centrum ZČU
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Projekty mezinárodní spolupráce po roce 2014
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Ing. Jiří Burgstaller Ředitel odboru strategických programů a projektů Setkání členů sítě NINET V Praze dne
Ing. Kateřina Lichtenberková
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství
ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR, z.s.
Projekty spolupráce MAS z PRV v programovém období
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Bilaterální spolupráce mezi ČR a donorskými zeměmi
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
PROGRAM CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ ( )
AKADEMICKÁ INFORMAČNÍ AGENTURA a možnosti studia v zahraničí
Hlavní město praha a integrace cizinců
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Inovační potenciál České republiky
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Příspěvek na konferenci
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Evropská územní spolupráce
Univerzitní město Olomouc
Program celoživotního učení Comenius
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
ERASMUS+ martina Jeřichová Hradec králové,
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Základní informace o programu
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
Představení projektu.
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy
INSTITUCE EVROPSKÉ UNIE
Prezentace NAEP INFORMAČNÍ SEMINÁŘ GRUNDTVIG
ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR, z.s.
Prezentace NAEP INFORMAČNÍ SEMINÁŘ GRUNDTVIG
Život bez střeva , Praha.
Úvodní informace o Fondu malých projektů
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Transkript prezentace:

FINANCOVÁNÍ ŠKOLSTVÍ Z KOMUNITÁRNÍCH PROGRAMŮ EU Autor: Michala Hrbová Obor: Účetnictví a finanční řízení podniku Ročník: 3 Soutěžní sekce: Rozvoj regionů v evropských souvislostech

Obsah ●Komunitární programy obecně ●Komunitární programy v oblasti vzdělávání a odborné přípravy ●Konkrétní projekt ●Shrnutí

Komunitární programy ●Prohlubování spolupráce a řešení společných problémů ●důraz na podporu mezinárodní spolupráce různých subjektů z více členských států ●možná spolupráce i s třetími zeměmi ●Granty plynoucí přímo z rozpočtu EU, tedy nikoliv ze strukturálních fondů EU ●Odpovědné orgány ●primárně Evropská komise ●delegování určitých pravomocí na příslušné národní agentury

Komunitární programy ●Výzvy k podávání návrhů ●Obecné charakteristické rysy projektů ●neinvestiční povahy ●„evropská přidaná hodnota“ ●účast minimálně 2 či více organizací pocházejících z více členských států EU ●Nároky se program od programu liší

Komunitární programy v oblasti vzdělávání a odborné přípravy ●Program celoživotního učení (LLP) ●Erasmus Mundus II ●Program Spolupráce s průmyslovými zeměmi ●7. Rámcový program pro výzkum, technologický rozvoj a demonstrace

Program celoživotního učení (LLP) ●Dílčí/odvětvové programy ●Program Comenius - vzdělávání od mateřských až po střední školy ●Program Erasmus - mobilita a spolupráce ve vysokoškolském vzdělávacím prostředí ●Program Leonardo da Vinci - oblast odborného vzdělávání a přípravy ●Program Grundtvig - vzdělávání dospělých

Program celoživotního učení (LLP) ●Podpůrné programy ●Průřezový program - podpora odvětvových programů Celoživotního učení a dosažení nejlepších výsledků ●Program Jean Monnet - podpora výuku, výzkum a diskuzi v oblasti studií evropské integrace na vysokoškolské úrovni ●Centralizované a decentralizované aktivity

Erasmus Mundus II ●Oblast vysokoškolského vzdělávání ●Spolupráce EU a světem ●Centralizovaný program Tabulka: Akce 2 – Partnerství Erasmus Mundus Akce 2 PartnerstvíStipendia Podáno celkem Údaje nedostupné 84 Nebyla výzva 19 Schváleno celkem Schváleno s CZ účastí 1181 Zdroj: NAEP

Program Spolupráce s průmyslovými zeměmi ●Mobilita studentů a partnerství na poli vysokoškolského vzdělávání a odborné přípravy ●Spolupráce EU a USA, Kanady, Austrálie, Japonska, Nového Zélandu a Jižní Koreje ●Centralizovaný program ●EU-USA – Atlantis - ČR – 3 projekty ●EU-Kanada – ČR – 1 projekt ●EU-Austrálie, Japonsko, Nový Zéland, Jižní Korea - ČR – 1 projekt

7. Rámcový program pro výzkum, technologický rozvoj a demonstrace ●Hlavní nástroj financování vědy, výzkumu a vývoje v EU pro období 2007–2013 ●Cíl: pozitivně působit na zaměstnanost a posílit konkurenceschopnost Evropy ●Dílčí programy 7.RP umožňují vysokým školám zapojení do projektů týkajících se různých oblastí

Po stopách Renesance v Evropské společnosti (S.T.O.R.I.E.S.) ●Program LLP – Comenius - aktivita multilaterálního partnerství škol ●Decentralizovaná - spravuje Národní agentura pro evropské vzdělávací programy ●Partnerské instituce – ZŠ Bechyně Libušina (koordinátor), SŠ ze Španělska, ZŠ ze Slovenska, SŠ z Polska a speciální škola z Maďarska ●Společná žádost podaná každé národní agentuře zvlášť ●Doba realizace: od do ●Cíl: „pátrat“ po stopách Renesance v minulosti a také jejím vlivu v každé partnerské zemi v dnešní době

Po stopách Renesance v Evropské společnosti (S.T.O.R.I.E.S.) ●Týmy učitelů a žáků – práce na projektu a prezentace výsledků ●Přidaná hodnota ●jednotící prvek historie ●téma Renesance ●studenti - poznají odlišnosti v různých aspektech života v těchto zemích, ale hlavně si uvědomí společné prvky, které tak z obyvatel EU vytváří rovnocenné a legitimní občany tohoto společenství ●Výstupy a produkty ●brožura obsahující krátké příběhy o vybraných osobách Renesance ●Turistický průvodce po Renesanci ●společný multilinguistický slovníček

Komunitární programy - shrnutí ●Jeden z nástrojů financování z prostředků EU ●V České republice dosti opomíjeny ●Nevýhody – nutnost mezinárodní spolupráce - velká konkurence - dodržení podmínek ●Výhody – možnost spolupráce se zahraničím - výměny zkušeností a navázání nových kontaktů - další využití výstupů projektů ●Velký vliv na zlepšení školství a spolupráce v integrované Evropě

Kontaktní informace ●Michala Hrbová ●

Děkuji za pozornost