Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání 2014 - 2020 Mgr. Jitka Baťková Odbor přípravy OP VVV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příprava OP VVV (věda, výzkum, vzdělávání)
Advertisements

Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Souhrnná informace o přípravě OP Výzkum, vývoj a vzdělávání 6. 6
OP VVV Ostrava,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
OP VVV.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
OP VVV.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
Výzkum, vývoj a vysoké školy Mgr. et Mgr. Tomáš Hruda.
OP VVV.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Strukturální fondy EU a priority MŠMT Ondřej Liška ministr školství, mládeže a tělovýchovy.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV ERDF výzva pro vysoké školy Ing. Martin Hajnala Praha, duben 2016.
Rada pro rozvoj lidských zdrojů JMK Operační programy ČR
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
OP VVV. Aktuální stav OP VVV byla finální verze OP VVV po vypořádání připomínek znovu předložena Evropské komisi zaslán programový.
Výzvy PO1 Téma výzvySpecifický cíl Žadatel Alokace na výzvu Předpokládaný termín vyhlášení Strategické řízení VaVaI na národní úrovni specifický cíl 4.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Srovnání současného a budoucího programovacího období v ČR Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8. listopadu 2006.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Operační program Praha - Adaptabilita odbor fondů EU, Magistrát hl. m. Prahy Operační program Praha - Adaptabilita Možnosti čerpání z ESF v.
OP VVV. Aktuální stav OP VVV byl zveřejněn indikativní harmonogram výzev OP VVV pro rok byla finální verze OP VVV předložena.
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Konference „Další profesní vzdělávání“ Pardubice 26. září 2006 Mgr. Jaroslava Barbara Sporková Evropské strukturální fondy v České republice v období 2007.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
2. Seminář krajských S3 manažerů Praha, 26. června 2013.
Využívání Evropského sociálního fondu v oblasti vzdělávání v letech Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Schola Nova, Praha
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Prioritní osa 2 Výzva 2.3 Lidské zdroje ve Výzkumu a vývoji Mgr. Filip Týc Odbor programů výzkumu.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Integrovaný regionální operační program
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
OP VVV.
Název projektu: Ve škole po škole
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
OP VVV.
Transkript prezentace:

Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Mgr. Jitka Baťková Odbor přípravy OP VVV

Obsah 1.Klíčové dokumenty pro přípravu OP VVV 2.Hlavní záměry a strategie programu 3.Prioritní osy 4.Harmonogram přípravy

1.Klíčové dokumenty pro přípravu OP VVV Strategie Evropa 2020 Závěry Rady o strategickém rámci evropské spolupráce v oblasti vzdělávání a odborné přípravy (ET 2020) Specifická doporučení EK pro ČR Nařízení EP a R č. 1303/2013 (obecné nařízení) Nařízení EP a R č. 1304/2013 (ESF) Nařízení EP a R č. 1301/2013 (ERDF) Evropské strategické dokumenty Dohoda o partnerství pro programové období Národní program reforem Strategie mezinárodní konkurenceschopnosti Národní politika VaVaI Strategie regionálního rozvoje Strategie rozvoje vzdělávací politiky ČR do 2020 Strategie inteligentní specializace (S3) Národní strategické dokumenty

2. Hlavní záměry programu Zlepšení kvality vzdělávání pro každého žáka/studenta Zlepšení výkonnosti VaV Posílení výzkumu, technologického rozvoje a inovací Investice do vzdělávání, školení a odborné přípravy k získávání dovednosti a do celoživotní učení Tematický cíl 10 Tematický cíl 1 Tematický cíl 9 Podpora sociálního začleňování a boj proti chudobě a diskriminaci Globálním cílem OP VVV je urychlit přechod ČR k růstu prostřednictvím lidského kapitálu pomocí investic do základů znalostní ekonomiky.

2. 1 Strategie programu Krajské akční plány Místní akční plány Strategie VŠ Strategie S3

3. Prioritní osy OP VVV PO1 Posilování kapacit pro kvalitní výzkum PO2 Rozvoj VŠ a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj PO3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání PO4 Technická pomoc

PO 1 – Posilování kapacit pro kvalitní výzkum Obecný cíl intervencí: KVALITAOTEVŘENOST dosažení špičkové úrovně českého výzkumu v mezinárodním měřítku zlepšení spolupráce ve výzkumu zkvalitnění infrastrukturních podmínek pro přípravu budoucích výzkumníků

Struktura prioritní osy 1: SC 1– Posílit excelenci ve výzkumu Kvalita, internacionalizace, mezioborovost, koncentrace SC 2– Zvýšit přínosy výzkumu pro společnost Partnerství veřejného a soukromého sektoru, výzkum v průlomových oblastech s potenciálem širokého uplatnění výsledků, mezioborovost

PO1 - Oprávnění žadatelé a cílové skupiny Oprávnění žadatelé: Subjekty splňující definici Výzkumné organizace dle Rámce pro státní podporu Výzkumu, vývoje a inovací Další subjekty provádějící výzkum Orgány státní správy a samosprávy, jim podřízené či jimi zřízené organizace Další subjekty zapojené do řízení a implementace RIS3 strategií na národní a regionální úrovni

Cílové skupiny: Pracovníci výzkumných organizací Akademičtí a ostatní pracovníci VŠ Studenti VŠ Pracovníci veřejné správy v oblasti VaVaI Pracovníci médií Výzkumní pracovníci v soukromém sektoru Pracovníci veřejné správy (státní správy a samosprávy)

PO 2 - Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj Obecný cíl intervencí: Zkvalitnění a otevřenost vzdělávání na vysokých školách společně se zkvalitněním strategického řízení vysokých škol Rozvoj lidských zdrojů pro výzkum a vývoj, včetně podpory výuky spojené s výzkumem Zkvalitnění infrastrukturních podmínek pro zkvalitnění a otevřenost vzdělávání na vysokých školách

Struktura prioritní osy 2: SC1 IP1– Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce a společnosti (ESF) SC2 IP1– Zvýšení účasti studentů se specifickými potřebami a ze socio-ekonomicky znevýhodněných skupin na vysokoškolském vzdělávání, snížení studijní neúspěšnosti (ESF) SC3 IP1– Zatraktivnit celoživotní vzdělávání na vysokých školách a zvýšit účast, zejména v rámci dospělé populace (ESF) SC4 IP1 – Nastavení a rozvoj systému hodnocení a zabezpečení kvality a strategického řízení vysokých škol (ESF) SC5 IP1 – Zlepšit podmínky pro výuku spojenou s výzkumem a pro rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu a vývoje (ESF) SC1 IP2– Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury na vysokých školách za účelem zlepšení kvality vzdělávání, zvýšení jeho relevance pro společnost, zlepšení přístupu znevýhodněných skupin a zvýšení otevřenosti vysokých škol (ERDF)

PO2 – Oprávnění žadatelé a cílové skupiny Oprávnění žadatelé: Vysoké školy podle zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů. Partnerem: I další subjekty podílející se na realizaci cílů SC 1-4

Cílové skupiny: Studenti VŠ Účastníci CŽV Žáci MŠ, ZŠ a SŠ, zájemci o studium na VŠ Akademičtí a ostatní pracovníci VŠ Pracovníci veřejné správy v oblasti strategického řízení vysokého školství Pracovníci výzkumných organizací Pracovníci zabývající se výzkumem v soukromém sektoru Pracovníci veřejné správy v oblasti řízení a implementace VaVaI Pracovníci center neformálního vzdělávání zaměřených na popularizaci vědy

PO3 – Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Obecný cíl intervencí: posílení rovného přístupu ke vzdělávání na všech jeho stupních s cílem zvýšení potenciálu jednotlivců rozvíjet své kompetence během celého života rozvoj klíčových kompetencí: komunikace v mateřském jazyce, komunikace v cizích jazycích, matematická gramotnost a základní schopnosti v oblasti vědy a technologií, schopnost práce s digitálními technologiemi, schopnost učit se, sociální a občanské schopnosti, smysl pro iniciativu a podnikavost, kulturní povědomí a vyjádření, zlepšení kvality a efektivity vzdělávání a odborné přípravy s důrazem zvýšení jejich relevance k dlouhodobým potřebám absolventů, trhu práce a společnosti.

Struktura prioritní osy: SC1IP1– Vzdělávání k sociální integraci dětí a žáků se SVP SC1IP2– Zvýšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ SC2IP2– Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků v klíčových kompetencích SC3IP2– Rozvoj strategického řízení a hodnocení kvality ve vzdělávání SC4IP2– Zkvalitnění přípravy budoucích a začínajících pedagogických pracovníků SC5IP2– Zvyšování kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce

PO3 – Oprávnění žadatelé a cílové skupiny Oprávnění žadatelé: Školy a školská zařízení v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání, zájmového, základního a středního uměleckého vzdělávání a vyšší odborné školy. Další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit. Orgány státní správy a samosprávy, včetně jejich svazků nebo sdružení a jimi zřízené a podřízené organizace. Vysoké školy podle zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, které připravují budoucí pedagogické pracovníky.

Cílové skupiny: Děti a žáci Studenti vyšších odborných škol Studenti VŠ (budoucí pedagogičtí pracovníci) Pedagogičtí pracovníci a pracovníci škol a školských zařízení Vedoucí pracovníci škol a školských zařízení Rodiče dětí a žáků Zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol působící ve vzdělávací politice Pracovníci organizací působících ve vzdělávání a poradenství Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže Akademičtí pracovníci vzdělávající budoucí pedagogické pracovníky Pracovníci popularizující vědu a kurikulární reformu

Indikativní alokace dle prioritních os

4. Harmonogram přípravy 15. května května – mezirezortního připomínkového řízení OP VVV 20. května – předložení OP VVV MŽP vč. vyhodnocení SEA 20. června – veřejné projednání k návrhu koncepce OP VVV 4. července – vydání Stanoviska SEA MŽP 9. července – projednání OP VVV vládou ČR 16. července – odeslání OP VVV do EK leden - listopad – příprava implementace OP VVV (Řídící dokumentace, pravidla pro žadatele a příjemce..) Q 2015 – vyhlašování prvních výzev (předpoklad)

Kde najdete informace o OP VVV OP Výzkum, vývoj a vzdělávání v sekci Strukturální fondy – záložka OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Odkaz: fondy/op-vvvhttp:// fondy/op-vvv

Děkuji za pozornost Mgr. Jitka Baťková