O PTIMALIZACE PROCESŮ ÚOOÚ Projekt je financován z prostředků strukturálních fondů Evropských společenství v rámci Operačního programu Lidské zdroje a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Evropský sociální fond v kontextu politiky soudržnosti Ing. Světlana Navarová, vedoucí oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV.
Lidské zdroje a zaměstnanost
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
Vzdělávání v energetice Informace o zahájení realizace projektu „Zvýšení úrovně odborných znalostí, dovedností a kompetencí zaměstnanců a zaměstnavatelů.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Integrovaný operační program (IOP) INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské nám
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
Představení projektu CZ.1.04/3.1.03/ Individuální vzdělávání poskytovatelů sociálních služeb v oblasti zavádění standardů kvality, strategického.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
9. května 2012 Praha. Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
AGENTURA V ROCE Agentura pro sociální začleňování v romských lokalitách  schválen usnesením vlády č. 85/2008  pilotní fáze 2008 – 2010  odbor.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
OP LZZ vybrané priority pro regionalisty Velká část OP LZZ obsahuje podporu v oblastech, které známe z OP RLZ: adaptabilita, aktivní politika zaměstnanosti,
Company LOGO Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby Operační program lidské zdroje a zaměstnanost 2007 – 2013 Ministerstvo vnitra České republiky.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013) Jihlava, 18. června 2007.
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
Konference ke II. kolu Iniciativy Společenství EQUAL Konference k vyhlášení druhého kola výzvy Iniciativy Společenství EQUAL v ČR Iniciativa Společenství.
OEF/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor evropských fondů.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu IP „Podpora procesu transformace pobytových.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Mgr. Zdeněk Semorád, náměstek ministryně MMR pro evropské programy
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Ing. Marek Šmíd, MBA Institut pro veřejnou správu Praha
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Individuální projekty MZ Globální granty Porada hlavních sester ČR Lékařský dům.
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
Představení konceptu pilotního projektu „Koordinace a zavedení Smart Administration ve veřejném sektoru“ Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Operační program Praha - Adaptabilita odbor fondů EU, Magistrát hl. m. Prahy Operační program Praha - Adaptabilita Možnosti čerpání z ESF v.
Možnosti financování správy majetku a provozu budov z Evropských strukturálních fondů Aktuální výzvy, potenciál IROP a vícezdrojové financování Michal.
Aktuální stav plnění usnesení vlády týkajících se projektu Systém včasné intervence Mgr. Hana Jamrichová MPSV.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
“Analýza agend a optimalizace výkonu státní správy v resortu životního prostředí” Aleš Vokál Ministerstvo životního prostředí.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Výzva k předkládání žádostí
Veřejné Finance.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Presentation Title 1st September 2002
PODPORA SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ NA KRAJSKÉM ÚŘADĚ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE II Metodické setkání na téma „Standardy kvality sociálně-právní ochrany na.
Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím Integrovaného operačního programu
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Transkript prezentace:

O PTIMALIZACE PROCESŮ ÚOOÚ Projekt je financován z prostředků strukturálních fondů Evropských společenství v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.

Projekt je finančně podpořen z Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost (OP LZZ) v rámci prioritní osy „Veřejná správa a veřejné služby (Konvergence)“ a oblasti podpory „Posilování institucionální kapacity a efektivnosti veřejné správy“. Hlavním důvodem realizace projektu je zajištění poskytování kvalitních služeb klientům Úřadu. Optimalizací interních procesů se docílí výrazné časové a administrativní úspory a zaměstnanci Úřadu se z důvodu uvolnění kapacit budou moci efektivněji věnovat občanům. Podstatná je také finanční úspora, které se díky realizaci projektových aktivit dosáhne. Zdůvodnění projektu rovněž vychází ze Strategie realizace Smart Administration, která řeší zkvalitnění a zefektivnění činností organizací veřejného sektoru. Do projektu budou zapojeni nejen zaměstnanci ÚOOÚ, ale i další organizace působící ve veřejné správě, které budou moci profitovat z realizace projektu v rámci přenosu příkladů dobré praxe. Výstupy projektu budou prezentovány například zástupcům Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, Nejvyššího kontrolního úřadu, Energetického regulačního úřadu, České školní inspekce, Českého telekomunikačního úřadu, České obchodní inspekce a jiných. Projekt je finančně podpořen z Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost (OP LZZ) v rámci prioritní osy „Veřejná správa a veřejné služby (Konvergence)“ a oblasti podpory „Posilování institucionální kapacity a efektivnosti veřejné správy“. Hlavním důvodem realizace projektu je zajištění poskytování kvalitních služeb klientům Úřadu. Optimalizací interních procesů se docílí výrazné časové a administrativní úspory a zaměstnanci Úřadu se z důvodu uvolnění kapacit budou moci efektivněji věnovat občanům. Podstatná je také finanční úspora, které se díky realizaci projektových aktivit dosáhne. Zdůvodnění projektu rovněž vychází ze Strategie realizace Smart Administration, která řeší zkvalitnění a zefektivnění činností organizací veřejného sektoru. Do projektu budou zapojeni nejen zaměstnanci ÚOOÚ, ale i další organizace působící ve veřejné správě, které budou moci profitovat z realizace projektu v rámci přenosu příkladů dobré praxe. Výstupy projektu budou prezentovány například zástupcům Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, Nejvyššího kontrolního úřadu, Energetického regulačního úřadu, České školní inspekce, Českého telekomunikačního úřadu, České obchodní inspekce a jiných. Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) zahájil k 1. září 2010 realizaci projektu „ Optimalizace procesů ÚOOÚ“, jehož cílem je zvýšení kvality a efektivity interních procesů Úřadu a nastavení systému řízení projektů.

Co je Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost a jaké jsou jeho cíle? Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (OP LZZ) je zaměřený na snižování nezaměstnanosti prostřednictvím aktivní politiky na trhu práce, profesního vzdělávání, dále na začleňování sociálně vyloučených obyvatel zpět do společnosti, zvyšování kvality veřejné správy a mezinárodní spolupráci v uvedených oblastech. OP LZZ obsahuje 6 prioritních os rozdělujících operační program na logické celky, a ty jsou dále konkretizovány prostřednictvím tzv. oblastí podpor, které vymezují, jaké typy projektů mohou být v rámci příslušné prioritní osy podpořeny. Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (OP LZZ) je zaměřený na snižování nezaměstnanosti prostřednictvím aktivní politiky na trhu práce, profesního vzdělávání, dále na začleňování sociálně vyloučených obyvatel zpět do společnosti, zvyšování kvality veřejné správy a mezinárodní spolupráci v uvedených oblastech. OP LZZ obsahuje 6 prioritních os rozdělujících operační program na logické celky, a ty jsou dále konkretizovány prostřednictvím tzv. oblastí podpor, které vymezují, jaké typy projektů mohou být v rámci příslušné prioritní osy podpořeny. Proč je projekt Úřadu financován právě z OP LZZ? Plánované aktivity a výstupy projektu korespondují s cílem prioritní osy číslo 4 OP LZZ. Tato osa je zaměřena na posilování institucionální kapacity, kvality a efektivnosti veřejné správy a veřejných služeb prostřednictvím: *zvyšování vzdělávání, zlepšování řízení a rozvoje lidských zdrojů, *zlepšování kvality regulace, zavádění moderních nástrojů řízení a rozvoje komunitního plánování, *zvyšování transparentnosti činností, zavádění etických standardů včetně omezování prostoru pro korupci, *zvyšování dostupnosti veřejných služeb. Plánované aktivity a výstupy projektu korespondují s cílem prioritní osy číslo 4 OP LZZ. Tato osa je zaměřena na posilování institucionální kapacity, kvality a efektivnosti veřejné správy a veřejných služeb prostřednictvím: *zvyšování vzdělávání, zlepšování řízení a rozvoje lidských zdrojů, *zlepšování kvality regulace, zavádění moderních nástrojů řízení a rozvoje komunitního plánování, *zvyšování transparentnosti činností, zavádění etických standardů včetně omezování prostoru pro korupci, *zvyšování dostupnosti veřejných služeb.

PROJEKTOVÝ ZÁMĚR Projektový záměr vznikl z důvodu identifikace nedostatků v oblasti nastavení systému řízení interních procesů a projektů. Projekt je primárně zaměřen na zvýšení kvality a efektivity personálních, ekonomických a provozních procesů, u kterých se dosáhne zjednodušení a zefektivnění činností za pomoci implementace jednotného informačního systému, ve kterém bude možno tyto procesy řídit, sledovat a sdílet. Projekt také počítá s nastavením systému projektového řízení, což je dáno potřebou zajistit bezchybnou a bezproblémovou realizaci projektů spolufinancovaných ze strukturálních fondů EU a komunitárních programů. * V úvodní části realizace projektu bylo vypsáno výběrové řízení na generálního dodavatele, který zajistí kompletní realizaci aktivit plánovaných v rámci projektu. Jedná se o tři klíčové aktivity: 1. automatizace vnitřních procesů, 2. vytvoření projektové kanceláře, 3. evaluace výstupů projektu. Volba výběru jednoho dodavatele je dána charakterem aktivit projektu a jejich vzájemnou provázaností. Díky výběru jednoho dodavatele dojde k optimalizaci veškerých úkonů, jelikož po celou dobu realizace bude pracováno s jednotnými vstupy i výstupy. Projektový záměr vznikl z důvodu identifikace nedostatků v oblasti nastavení systému řízení interních procesů a projektů. Projekt je primárně zaměřen na zvýšení kvality a efektivity personálních, ekonomických a provozních procesů, u kterých se dosáhne zjednodušení a zefektivnění činností za pomoci implementace jednotného informačního systému, ve kterém bude možno tyto procesy řídit, sledovat a sdílet. Projekt také počítá s nastavením systému projektového řízení, což je dáno potřebou zajistit bezchybnou a bezproblémovou realizaci projektů spolufinancovaných ze strukturálních fondů EU a komunitárních programů. * V úvodní části realizace projektu bylo vypsáno výběrové řízení na generálního dodavatele, který zajistí kompletní realizaci aktivit plánovaných v rámci projektu. Jedná se o tři klíčové aktivity: 1. automatizace vnitřních procesů, 2. vytvoření projektové kanceláře, 3. evaluace výstupů projektu. Volba výběru jednoho dodavatele je dána charakterem aktivit projektu a jejich vzájemnou provázaností. Díky výběru jednoho dodavatele dojde k optimalizaci veškerých úkonů, jelikož po celou dobu realizace bude pracováno s jednotnými vstupy i výstupy.

Cílem aktivity je zjednodušit a zefektivnit veškeré činnosti související s řízením procesů probíhajících na ÚOOÚ. Tyto procesy je třeba systémově ukotvit a pro jejich řízení a monitorování zavést jednotný informační systém. Tím se dosáhne jejich automatizace, snížení administrativní náročnosti jednotlivých operací a optimalizace využití kapacit jak v oblasti personální, tak v oblasti technického zabezpečení. V rámci Úřadu byly identifikovány tři oblasti procesů (personální, provozní a ekonomické), jež jsou zásadní pro řízení organizace a zefektivnění její činnosti. Tyto procesy budou analyzovány a následně optimalizovány. Některé ze zmíněných procesů již v elektronické podobě na ÚOOÚ fungují. Cílem aktivity je zjednodušit a zefektivnit veškeré činnosti související s řízením procesů probíhajících na ÚOOÚ. Tyto procesy je třeba systémově ukotvit a pro jejich řízení a monitorování zavést jednotný informační systém. Tím se dosáhne jejich automatizace, snížení administrativní náročnosti jednotlivých operací a optimalizace využití kapacit jak v oblasti personální, tak v oblasti technického zabezpečení. V rámci Úřadu byly identifikovány tři oblasti procesů (personální, provozní a ekonomické), jež jsou zásadní pro řízení organizace a zefektivnění její činnosti. Tyto procesy budou analyzovány a následně optimalizovány. Některé ze zmíněných procesů již v elektronické podobě na ÚOOÚ fungují. Klíčová aktivita č. 2 Vytvoření projektové kanceláře Klíčová aktivita č. 1 Automatizace vnitřních procesů Aktivita byla naplánována z důvodu potřeby zefektivnit činnosti vykonávané v oblasti projektového řízení s cílem zajistit bezchybnou a bezproblémovou realizaci projektů spolufinancovaných z evropských strukturálních fondů. Aktivita je rozdělena do dvou fází, kdy pro potřeby optimálního nastavení systému je nutné prvotní provedení vstupních analýz, které vyústí ve zpracování metodiky řízení projektů a integraci informačního systému. Aktivita byla naplánována z důvodu potřeby zefektivnit činnosti vykonávané v oblasti projektového řízení s cílem zajistit bezchybnou a bezproblémovou realizaci projektů spolufinancovaných z evropských strukturálních fondů. Aktivita je rozdělena do dvou fází, kdy pro potřeby optimálního nastavení systému je nutné prvotní provedení vstupních analýz, které vyústí ve zpracování metodiky řízení projektů a integraci informačního systému. Klíčová aktivita č. 3 Evaluace projektu Evaluace je navázána na předchozí aktivity a jejím smyslem je ověření správného nastavení implementovaných procesů a systému projektového řízení. V rámci evaluace dojde k odladění nedostatků, které mohly v průběhu realizace projektu vzniknout. Může se jednat o přenastavení procesního a projektového modelu, jeho úpravu na základě analýzou zjištěných nedostatků či nefunkčností, upravení informačního systému do požadované podoby a podobně. Evaluace bude provedena i s důrazem na nastavení udržitelnosti projektu a průběžné aktualizace nastavení systému. Evaluace je navázána na předchozí aktivity a jejím smyslem je ověření správného nastavení implementovaných procesů a systému projektového řízení. V rámci evaluace dojde k odladění nedostatků, které mohly v průběhu realizace projektu vzniknout. Může se jednat o přenastavení procesního a projektového modelu, jeho úpravu na základě analýzou zjištěných nedostatků či nefunkčností, upravení informačního systému do požadované podoby a podobně. Evaluace bude provedena i s důrazem na nastavení udržitelnosti projektu a průběžné aktualizace nastavení systému.

Díky realizaci projektu bude na ÚOOÚ nastaven komplexní systém procesního a projektového řízení, čímž se dosáhne zvýšení produktivity práce a zefektivnění činností Úřadu. Mezi hlavní přínosy projektu patří:  zvýšení kvality služeb poskytovaných Úřadem,  snížení administrativní náročnosti činností realizovaných zaměstnanci Úřadu,  snížení nákladů na podpůrné činnosti v rámci provozu Úřadu,  zvýšení efektivity vynakládaných zdrojů,  zjednodušení informačních a komunikačních vazeb pomocí implementace nového informačního systému,  standardizace systému projektového řízení,  zajištění transparentnosti fungování organizace. Výstupy projektu budou přínosem nejen pro ÚOOÚ, ale také pro další úřady působící v oblasti kontrolní činnosti, kterým budou implementované systémy prezentovány v rámci ukázkových dní a které budou moci využít zkušeností z tohoto pilotního projektu v rámci zavádění obdobných systémů ve svých organizacích. Díky realizaci projektu bude na ÚOOÚ nastaven komplexní systém procesního a projektového řízení, čímž se dosáhne zvýšení produktivity práce a zefektivnění činností Úřadu. Mezi hlavní přínosy projektu patří:  zvýšení kvality služeb poskytovaných Úřadem,  snížení administrativní náročnosti činností realizovaných zaměstnanci Úřadu,  snížení nákladů na podpůrné činnosti v rámci provozu Úřadu,  zvýšení efektivity vynakládaných zdrojů,  zjednodušení informačních a komunikačních vazeb pomocí implementace nového informačního systému,  standardizace systému projektového řízení,  zajištění transparentnosti fungování organizace. Výstupy projektu budou přínosem nejen pro ÚOOÚ, ale také pro další úřady působící v oblasti kontrolní činnosti, kterým budou implementované systémy prezentovány v rámci ukázkových dní a které budou moci využít zkušeností z tohoto pilotního projektu v rámci zavádění obdobných systémů ve svých organizacích. P ŘÍNOSY PROJEKTU