Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_02.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Význam genderové optimalizace rozvoje lidských zdrojů Genderový audit v návaznosti na personální audit Reg.č.: CZ.1.04/3.4.04/
Podnikatelské organizace (firmy, podniky, popř. jejich dílčí části) tvoří součást sociálně ekonomické struktury společnosti. Z tohoto hlediska je pro.
Facility management ČSN EN
Pracovní vztahy.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Společenská odpovědnost organizací
Marketingové prostředí
Jak na rovné příležitosti? V 5 krocích. 1. Vyjasnění postoje Tlak na rovnost žen a mužů, zejména na rovnost žen a mužů při práci, roste. Je to dáno zvláště.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
marketingové poradenství
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Etický kodex Komory auditorů
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_19.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_20.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_17.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_18.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/  Číslo a název šablony  klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Číslo.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_19.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_12.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_20.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_08.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_13.
N Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ n Číslo a název šablony n klíčové aktivity III/2 n klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Systém managementu jakosti
Ekonomika malých a středních podniků
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Společenská odpovědnost a školy
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Společensky odpovědné podnikání
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky?
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Transkript prezentace:

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_02 Popis výukového materiálu Název:Firemní kultura – etika, etický kodex Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor:a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie Ročník:a) - 2. ročník a b) - 4. ročník Předmět:Hotelový provoz Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnic Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) a Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost (D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004) Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor - učebnice

Firemní kultura 2 Bc. Pavel Lang ETIKA – Etický kodex

Firemní kultura lze ji chápat jako: soubor základních předpokladů, hodnot, postojů a norem chování, které jsou sdíleny v podniku, které se projevují v myšlení, cítění a chování pracovníků. 3

Firemní kultura ETIKA – definice Zkoumá pravidla lidského jednání Hodnotí, zda je toto jednání v souladu nebo rozporu s morálními pravidly Zabývá se tím, co je dobré a co špatné z hlediska kulturně a všeobecně přijímaných standardů chování Soubor obecných zásad, které naznačují, jak by se k sobě měli lidé správně chovat 4

Firemní kultura Morálka již představuje konkrétní pravidla a hodnoty přijaté danou společností Tato pravidla se nedají na rozdíl od právních norem soudně vymáhat 5 Oblast pohostinství a ubytování Silné etické tlaky a nároky na určité standardy chování Základním principem hotelového managementu v oblasti etiky je vnímá poskytovaných služeb (včetně chování personálu) z pohledu hosta

Firemní kultura Nejčastější etické otázky spojené s hotelovým podnikáním 6  Overbooking  Poctivost v hotelové restauraci  Poskytování úplných a pravdivých informací  Odpovídající kvalita vybavení a služeb  Korektní vztahy s dodavateli a smluvními partnery  Vztahy s konkurencí  Korupce  Pracovně právní vztahy  Odpovědnost k přírodním zdrojům

Firemní kultura funkce firemní kultury redukuje konflikty uvnitř organizace zabezpečuje kontinuitu, zprostředkovává a usnadňuje koordinaci a kontrolu redukuje nejistotu pracovníků a ovlivňuje jejich pracovní spokojenost a emocionální pohodu je zdrojem motivace silná organizační kultura je konkurenční výhodou 7

Firemní kultura Pro stanovování etických standardů je nutné si položit otázky: 8 1. Je moje rozhodnutí legální? 2. Je moje rozhodnutí spravedlivé? 3. Ublíží moje rozhodnutí někomu? 4. Chovám se poctivě k těm, koho se moje rozhodnutí týká? 5. Mohu žít se svým rozhodnutím?

Firemní kultura Nejvýznamnější nástroje používané v oblasti etiky podnikání 9 Etické kodexy firem Etický audit Etické poradenství Konference Zřizování oddělení zabývajících se problematikou etiky

Firemní kultura ETICKÝ KODEX 10 Výhody přijetí etického kodexu: Zlepšuje image a pověst firmy na veřejnosti i u zákazníků, Dává vedení i pracovníkům nástroj umožňující upevňovat firemní kulturu, Vymezuje firemní politiku ve vztahu k určitým zainteresovaným skupinám v různých oblastech, napomáhá dobré a otevřené komunikaci, Omezuje subjektivitu v rozhodování,

Firemní kultura Je jakousi ochranou při obvinění z neetického jednání či při porušení zákona, 11 Přispívá ke zlepšení finančního hospodaření firmy a růstu konkurenceschopnosti, Zvyšuje loajalitu a hrdost být zaměstnancem dané firmy, a usnadňuje tak získávání vysoce kvalifikovaných pracovníků, Zabraňuje nadřízeným, aby po svých podřízených požadovali nesprávné jednání.

Firemní kultura Postupy při tvorbě etického kodexu: 12  Získat podporu top managementu pro vznik kodexu  Definovat hlavní problematické oblasti ve firmě, kde hrozí neetické chování  Zvolit si vhodný model (oborový etický kodex nebo kodex konkurenční firmy)  Vytvořit návrh dokumentu  Dát prostor zaměstnancům, aby se ke kodexu vyjádřili

Firemní kultura  Zveřejnit etický kodex a zajistit jeho dostupnost 13 pracovníkům, dodavatelům, partnerům, zákazníkům, konkurenci, médiím, státní a veřejné správě  Umožnit průběžné doplňování a upravování kodexu  Kontrola jeho dodržování, vyhodnocení efektivnosti a dosažených výsledků

Firemní kultura Globální etický kodex – přijato v Santiagu de Chile v roce 1999 (UNWTO) 14 Podíl cestovního ruchu na vzájemném porozumění a respektování národů a společenství Cestovní ruch jako nástroj individuálního a kolektivního uspokojení Cestovní ruch jako faktor udržitelného rozvoje Cestovní ruch jako aktivita využívající kulturní dědictví lidstva a přispívající k jeho zdokonalení

Firemní kultura Cestovní ruch – prospěšná aktivita pro hostitelské země a komunity 15 Závazky účastníků rozvoje cestovního ruchu Právo na cestování Svoboda pohybu turistů Práva pracovníků a podnikatelů v oblasti průmyslu cestovního ruchu Aplikace principů Globálního etického kodexu cestovního ruchu

Firemní kultura Etický kodex Asociace hotelů a restaurací ČR 16 Globální etický kodex cestovního ruchu Kroky pro nápravu a uchování dobrého renomé oboru Dodržování právních předpisů a nařízení Ochrana práv zákazníků Dodržování smluvních závazků v obchodních a dodavatelsko-odběratelských vztazích Ochrana zdraví zaměstnanců a zákazníků Pozornost pracovnímu prostředí a pracovně- právním vztahům

Firemní kultura Péče o mladou generaci, odborná příprava 17 Podpora místní kultury a společenských tradic Ekologie a udržitelný rozvoj - enviromentální cestovní ruch Marketing a konkurenční prostředí  Nepoužívání zavádějící, klamavé ani nepoctivé podnikatelské postupy,  Veškeré informace o zboží či službách jsou předkládány jasným, výrazným a přesným způsobem

Výstupy TEST: 18 Bc. Pavel Lang 1.Popište nejčastější etické otázky spojené s hotelovým podnikáním Odpovídejte ústní formou na testové otázky 2. Popište nejvýznamnější nástroje používané v oblasti etiky podnikání 3. Popište, jakým způsobem lze postupovat při tvorbě etického kodexu 4. Popište některé problémy, které řeší Etický kodex Asociace hotelů a restaurací ČR v kontextu s Globálním etickým kodexem