Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova Název materiálu VY_32_INOVACE_20_ Volba povolání Autor Motejlková Věra.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů Lublaňská 57/5 | Praha 2 | | T | F | |
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Virtuální kolega Attavena, o.p.s. Prezentace projektu a návrh implementace jeho nabídky: do systému vzdělávání.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
1 Komentované prohlídky města Poskytovatel: Horácké muzeum a informační centrum Prohlídka města zahrnuje centrum Nového Města, dva historické sklepy a.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Slohová cvičení Administrativní útvary Zpracujte pozvánku na školní akademii, ples, sportovní den… Nezapomeňte na uvedení pořádající organizace, názvu.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NOVÉ TRENDY VPODOPŘE ZÁJMU O OBOR A NÁBOROVÉM PROCESU
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
MÁ SMYSL POŘÁDAT KONFERENCE?
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Batové dávky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vojtěch Mrózek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název projektu: Moderní škola
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
Funkční styl administrativní
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
Jak získávat sponzory? Neexistuje žádný „zaručený recept“.
zpracovaný v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
SITUACE NA TRHU PRÁCE JIŘÍ KOLÁŘ,
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Dělitelnost přirozených čísel
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo výzvy: 34 Předmět: Občanská výchova Ročník: 2 Tematická oblast: OV2 Anotace:Tento materiál slouží k výuce a opakování učiva pro žáky, kteří byli v souladu s § 9 vyhlášky číslo 73/2005 Sb. o vzdělávání dětí,žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných, v platném znění, zařazeni do třídy odborného učiliště, kde se vzdělávají dle ŠVP v oborech E/01 Stravovací a ubytovací služby, E/01 Prodavačské práce a E/01 Pečovatelské služby. Autor: Ing. Zdeněk Peška Období vytvoření: Srpen 2013

Při ztrátě zaměstnání čí ukončení školní docházky je nutné se do tří dnů zaregistrovat na Úřadu práce. Při hledání práce je nutné zkombinovat všechny možné i nemožné způsoby, nevzdávat se při dílčím neúspěchu a bojovat ze všech sil. Existuje mnoho možností, jak najít novou práci, ať už hledáme práci přes internet, personální agentury, úřady práce, inzeráty v tisku, výstavy a burzy práce, či přes známosti. Všichni odborníci se shodují, že je nutné všechny formy kombinovat. Každý ze způsobů se totiž hodí na něco jiného a nevíme přesně, co rozhoduje u každého zaměstnavatele.

Mít připravený profesní životopis a zajímavý úvodní dopis je základem veškerého hledání práce ve všech oborech a profesích. Bez dobrého životopisu a bez schopnosti napsat dobrý průvodní dopis k žádosti o místo, žádnou dobrou práci nezískáme a žádná rada nikomu nepomůže. Hledání práce bez těchto základních podkladů je jen ztrátou času, když tedy nehledáme jen nějakou nekvalifikovanou práci.

Odpovídat na volná místa na pracovních portálech na internetu je základní způsob, jak najít práci. Denní kontrola nových pracovních nabídek na všech významných pracovních portálech by měla být základním úkolem všech uchazečů o práci. Nabízená volná místa se tam sice mnohdy opakují, ale je to ten nejrychlejší způsob, jak dát o sobě vědět potenciálním zaměstnavatelům a jak rychle reagovat na pracovní nabídky. Na vybraných portálech si navíc můžeme vytvořit vyhledávací "roboty" a nechat si zasílat všechna nová volná místa em dle klíčových slov, která nadefinujeme.

Každá personální agentura hledá kandidáty na práci dle svých klientů, kteří chtějí obsadit volná pracovní místa. Jejich nabídky práce jsou tedy závislé na aktuální poptávce a agentury obvykle postupují tak, že až na konkrétní volné místo hledají vhodné kandidáty. Není ale vůbec špatný nápad obeslat vybrané personální agentury v našem okolí a zaslat jim dopředu profesní životopis. Některé agentury totiž shromažďují životopisy a když se jim objeví volná pracovní nabídka, tak často zapátrají ve své databází a můžou nám nabídnout vhodné místo.

Dalším zajímavým způsobem, jak najít práci, je přímé obeslání firem, kde bychom chtěli pracovat. Je tedy dobré vytvořit si seznam firem, pro které bychom chtěli pracovat, které se nám líbí a kde by se daly uplatnit naše schopnosti a zkušenosti. Někdo si takový seznam firem udělá dle oboru, kde by chtěl pracovat, další třeba dle lokality a místa bydliště. Vše má své výhody. Jsou totiž firmy, které nedávají pracovní inzeráty, ale když jim zašle nějaký uchazeč zajímavý životopis, tak mu můžou nějakou práci nabídnout. Osobní návštěvy firem je vhodné si dopředu telefonicky domluvit.

Pracovních inzerátů, kde se nabízí volná místa, není sice v novinách nějak moc, ale někdy se dají v tisku najít docela zajímavé pracovní nabídky od stabilních a spolehlivých zaměstnavatelů. Je proto dobré sledovat i denní tisk a reagovat na všechny vhodné inzeráty. Výhodou je regionální zaměření inzerátů a když už někdo inzeruje za peníze v tisku, tak se dá předpokládat, že opravdu někoho hledá a že daný inzerát je aktuální. Není také vůbec špatný nápad dát si vlastní inzerát, že hledám práci, neboť svým inzerátem můžeme zaujmout zástupce firem, kteří internetové nabídky moc nesledují.

Veletrhy práce, výstavy a burzy práce, jsou také ideální možností, jak se osobně a nezávazně seznámit se zástupci firem, které hledají pracovníky, jak se seznámit s volnými pozicemi, které prezentované firmy nabízejí. Je to také dobrý způsob, jak získat nové kontakty do své sítě, které se můžou kdykoliv hodit.

Osobní doporučení někoho příbuzného, známého, je také dobrým způsobem, jak získat novou práci. Můžeme se tak dostat na místo bez nějakého přísného výběrového řízení, neboť každý zaměstnavatel dá spíše na osobní doporučení, než na nějaké údaje v našem životopise. V dnešní době ale nelze moc spoléhat na tento způsob hledání práce, neboť volných míst na trhu mnoho není a skoro nikdo nám není schopen moc pomoci. Jedním z často opomíjených způsobů, jak najít práci, je obrátil se na někoho z naší sítě kontaktů. Výhodné je proto být neustále v kontaktu s bývalými kolegy z předchozích zaměstnání, s jinými lidmi ze stejného oboru, s personalisty z různých firem nebo pracovních agentur. Při budování takové vlastní sítě kontaktů nám můžou pomoci sociální sítě na internetu, např. profil na LinkedIn, kam si můžeme přidat všechny bývalé kolegy a spolužáky, FaceBook, kde si doplníme všechny známé, příp. i neznámé z našeho oboru, Twitter, kde si opět můžeme najít a sledovat zprávy od zajímavých lidí nebo firem.

Některým profesím může pomoci najít práci i Úřad práce, kde všechny firmy uveřejňují volné pozice. Chce to ale vlastní aktivitu a nespoléhat jen na úřednice, že nám nabídnou vhodné místo nebo rekvalifikační kurz. Je také dobré dávat si pozor na staří inzerátů, které tam najdeme, neboť mnohá místa už byla dávno obsazena a firmy je jen nestáhly z nabídky.

Napiš svůj profesní životopis s použitím internetu.

Zdroje ( Zdroje ( ) Zdroje obrázků: - MS Office Klipart &sk=#view=detail&id=DA615E546E D7AE63420E41D332E7344F8&selectedIndex=1 - 1&sk=#view=detail&id=7400D5111A22F1931B460DACC7D0A4C1F3E8044D&selectedIndex=9 - 1&sk=#view=detail&id=8B30CC4B3B9007A5BD84F691FD925898AF67CB28&selectedIndex= &sk=#view=detail&id=1E68EC1F3CA4A36B967BA109AEEE93E597CBDE21&selectedIndex= &sk=#view=detail&id=2E0AC48B7EEFE55F809463E773D4791B60EB1224&selectedIndex=4 - %C3%A1ce&sc=0-0&sp=-1&sk=#view=detail&id=ED554D2FCF1A7DEB9857D3AEF EE3A376&selectedIndex=30 -archiv autora Literatura-