22.9.20161 Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AKAD.ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 5.
Advertisements

Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
DIREKT MARKETING - ÚVOD - Marek Matějka. Struktura čtyř P.
CK – činnosti touroperátora
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
1.Obsah marketingového řízení
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
PEOPLE Kristýna Mulíčková Marina Sadovská Zuzana Kubová Eva Lukášová
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Marketingové plánování podnikové vize, cíle, strategie
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Název školy: SŠEP Studénka. o. p. s. Autor: Ing. Libor Jedlička Název: VY_32_INOVACE_01_1.1_1.1.1 Téma: Podstata marketingu a internetu Datum ověření:
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Tvorba marketingového mixu
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Vítejte na MARKETINGU.
Ekonomika malých a středních podniků
V hotelnictví a cestovním ruchu
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.

Úloha marketingu v podniku Prodejní koncepce Marketingová koncepce Důraz kladen na produktDůraz kladen na potřeby zákazníka Produkt je nejdříve vyroben a pak prodán Přes požadavky zákazníků se určuje výroba Orientace na potřeby firmy Rovnováha mezi orientací na zákazníka a vlastními cíli Nerozlišování zákazníkůCílový trh Krátkodobé plánování Dlouhodobé plánování

Marketing versus prodej Prodejní koncepce Koncepce marketingu Koncepce výrobní firma se zaměří na výrobu výrobků, nejvyšší kvality a snaží se výrobek zdokonalovat (marketingová krátkozrakost)

Marketing zaměřený na uspokojování potřeb zákazníků Reaktivní marketing firma identifikuje (zjišťuje) určité potřeby zákazníků a snaží se pro ně připravit nabídku minimální riziko (např. kartáčky na zuby) Articipativní marketing firma se snaží zjistit nově vznikající potřeby, zaměření do budoucna střední riziko (např. zubní nitě,…) Marketing utvářející potřeby firma uvede na trh zcela nový výrobek, vytvoří nový trh, snaží se získat zákazníky nejvyšší riziko (např. internetové projekty)

6

7 Marketingový mix Čtyři P Čtyři C produkt (product)hodnota z hlediska zákazníka (customer value) cena (price)náklady pro zákazníka (cost to the customer) místo (place)pohodlí (convenience) komunikace (promotion)komunikace (communication)

Marketingové řízení – plánování, marketingová strategie Marketingová strategie spočívá v promyšlené kombinaci prvků, tvořící marketingový mix. Marketingový mix je souhrn všech nástrojů, které vyjadřují vztah podniku k zákazníkům a ostatnímu vnějšímu okolí Výrobek Cena Distribuce Marketingová komunikace (lidé –zaměstnanci, dodavatelé, konkurenti, spotřebitelé…..)

Marketingové řízení –marketingový mix (4P) Výrobek (produkt – product) Kvalita, vlastnosti, parametry Značka Obal, design, prospekty a další materiály Cena (prodejní cena – price) Cenová úroveň, slevy Cenotvorba Platební, úvěrové podmínky Distribuce (prodejní místo – place) Distribuční cesty, mezičlánky, systémy Fyzická distribuce Matketingová komunikace(propagace –promotion) Reklama Osobní prodej PR Podpora prodeje

Další nástroje marketingového mixu 6P 9P People - zajišťují prodej, kontakt se zákazníkem Packing - balení /obal/ Process - např. informační služby - nové technologie Partnership Programming - programování (propojení) - cestovní ruch, cest. kanceláře

Další nástroje marketingového mixu Rozšíření složek dle konkrétních potřeb oboru výrobků nebo služeb založených na specifických vlastnostech jejich nabídky. Školství a vzdělávání -3P (osobnosti, pedagogické přístupy, aktivizace v účasti studenta) Cestovní ruch – 4P (lidé, vytváření balíků služeb, spolupráce s klienty- programová orientace) Bankovnictví – 3P ( účastnící – zákazníci, postupy a fyzická přítomnost zaměstnanců a jejich presentace produktů)

Marketingové řízení – plánování, marketingový plán Charakteristika existující marketingové situace SWOT analýzu Cíle, jichž chce podnik na trhu dosáhnout Marketingové strategie k dosažení stanovených cílů Marketingový program, konkretizující akce Rozpočet Očekávané finanční výsledky plánu Způsob kontroly plnění plánu

Marketingové řízení – realizace Úspěšná realizace marketingového plánu předpokládá: Dostatečné obeznámení všech kooperujících s cíli a prostředky jejich dosažení Jasnou odpovědnost za realizaci Přehledné a srozumitelné harmonogramy akcí, s termíny a odpovědnostmi Jasnou motivaci pro realizátory Otevřená komunikace k řešení problémů

Marketingové řízení – kontrola Kontrola plnění plánu Analýza prodeje Analýza tržního podílu Analýza marketingových nákladů (poměr k prodeji) Kontrola ziskovosti dosahovaného prodeje celkem i jednotlivých výrobků nebo jejich skupin Kontrola marketingové strategie – periodické přezkoumání účinnosti aktuálně k trhu