MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Tvorba cen v maloobchodě
Příklady způsobu stanovení ceny
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Cena v pojetí marketingu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Place – místo prodeje (distribuce)
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
MARKETINGOVÝ MIX.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Marketingová komunikace
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Cena a cenová politika. množství peněz, které musíme na trhu zaplatit za výrobek nebo službu a je to jediný nástroj z 4P, který přináší příjmymnožství.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
8. Marketing.
Petr Machala. Kolik to stojí peněz? Hodinová mzda.
Vítejte na Marketingu.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Aplikace marketingového mixu na vybraný podnik
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Tvorba marketingového mixu
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Marketingový systém řízení
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Marketingová komunikace
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
V hotelnictví a cestovním ruchu
Marketing farmářských produktů
Transkript prezentace:

MARKETING

Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů

Marketingové nástroje – 4P – marketingový mix  Produkt (Product)  Cena (Price)  Distribuce (Placement)  Propagace (Promotion)

Účinnost marketingu Marketingový mix – provázanost nástrojů, vzájemné doplnění Správné nastavení – nutnost průzkumu trhu (konkurenční produkty + potřeby spotřebitelů) Proč kupujete žvýkačky a jakou značku preferujete?

Jak má nastaven marketingový mix firma McDonald‘s?

Konkurence  Cenová (výše ceny)  Necenová (produkt, distribuce, propagace)

Produkt Výrobek nebo služba  Užitná hodnota  Vlastnosti a kvalita  Obal, vzhled  Rozšíření produktu, doplňkové sklužby

Cena Stanovení ceny :  Nákladový přístup  Marketingový přístup (podle poptávky a cen konkurenčních výrobků)

Cena - nákladová Cena = náklady + zisk + DPH DPH = základní ( většina výrobků a služeb) = snížená ( potraviny, léky, knihy) = osvobozeno od DPH – vzdělávání Stanovení nákladové ceny

Stanovení ceny - úkol Soukromý truhlář vyrábí nábytkové stěny. Přímé náklady na 1 stěnu tvoří Kč materiál Kč mzdové náklady Nepřímé náklady na 1 stěnu tvoří odpisy zařízení dílny Kč a služby dodavatelů 500 Kč Zisková přirážka je 10% ze součtu nákladů DPH z celkové ceny je 20% Jaká bude prodejní cena?

Distribuce  Přímý prodej  Prodej s pomocí mezičlánků

Cena marketingová Stanoví se: A/ na základě nabídky a poptávky B/ podle konkurence

Propagace  Reklama (důvod koupě)  Podpora prodeje (motiv koupě- demo verze zdarma apod.)  Publicita (PR – Public relations – spolupráce s médii, charitativní akce, sponzoring...)

Moderní marketingové techniky  Guerilla marketing ( nápad, kreativita, nečekanost – stávající zákazníci)  nižší náklady (malé a střední firmy)= větší konkurenceschopnost  Formy – netradiční nosiče, figuranti, viral marketing apod.  Př. – nálepky firmy Adidas na dopravních značkách během maratonu v Praze; trvání – dočasné, přesně vybraná cílová skupina, náklady – samolepky + brigádníci na vylepení a úklid

Moderní marketingové techniky  Viral marketing  šíření komerčního sdělení pomocí ů nebo sítí, webových odkazů (samovolně - vir)  musí mít virální důvod – spouštěč= emocionální, sociální nebo skutečná hodnota  (Kofola - elektronická pohlednice k Vánocům

Moderní marketingové techniky  Buzz marketing ( rozruch, nečekaná událost, lži, drsný humor)  Event marketing ( sportovní, kulturní a jiné akce)  Webové sociální komunity ( Facebook, diskusní fóra)  Doporučení známých ( kontakty firmám)