Inf Počítač a životní prostředí. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0608 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítač Počítač je v informatice elektronické zařízení, které zpracovává data pomocí předem vytvořeného programu. Počítač je zpravidla ovládán uživatelem,
Advertisements

Ekologie, nakládání s odpady a šetření energií.
Příklad možného řešení. Obsah  Procesor Procesor  Operační paměť Operační paměť  Harddisk Harddisk  Základní deska Základní deska  Zdroj Zdroj.
Hardwarové vybavení počítače
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
Jak pracuje počítač 2 Název školy
Martina Braunerová.  nejdůležitější program v počítači  umožňuje všem ostatním programům fungovat  prostředník mezi počítačem a uživatelem.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Jak pracuje počítač Název školy
Počítačové komponenty Jiří Vohradský. Co je počítač? Počítač je zařízení pro zpracování informací. Informace jsou v počítači ve formě různých druhů dat.
Architektura počítače
Hardware osobních počítačů
Univerzita třetího věku kurz ECDL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Jiné typy počítačů Číslo DUM: III/2/VT/2/1/19 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafická karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/05 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zdroj napájení Číslo DUM: III/2/VT/2/1/09 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Monitor Číslo DUM: III/2/VT/2/1/11 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Programy pro multimédia Číslo DUM: III/2/VT/2/2/33 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Procesor Číslo DUM: III/2/VT/2/1/03 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hardware počítače Číslo DUM: III/2/VT/2/1/01 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Principy funkce počítače (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Inf Analogová a digitální televize. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Rozdělení počítačů (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Inf Ztrátová a bezztrátová komprese zvuku. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Analogové a digitální zařízení. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Sítě mobilních telefonů a GPS. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf WWW – World Wide Web. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_01_16_základy práce na PC.
NOTEBOOK někdy také laptop, Anglicky na klíně (počítač, s kterým lze pracovat na klíně)) je označení pro přenosný počítač. Notebooky používáme na stejné.
Inf Sociální sítě Facebook. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Inf Webová stránka, princip HTML a CSS. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Příklady použití grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Informatika – Prezentace informací. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Tvorba webu – struktura webu. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Informatika – Úvod do MS Powerpoint. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Složky, soubory a objekty. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Inf Formáty zvukových souborů a videosouborů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Struktura datových sítí. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Inf Mutlimédia. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Periferní zařízení počítače - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Operační systém Windows
Operační systém Windows
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Výroba eurooken - video
Inf Bezpečný počítač.
SW počítače - operační systém
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inf Elektronická komunikace
Inf Cykly ve vývojových diagramech
Fyzika – Chemické zdroje napětí
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inf Princip streamování videa a hudby
Inf Prezentace informací
Fyzika – Zesilovač.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Monitor
Fyzika – Přenosová soustava ČR
Vnitřek skříně počítače
Inf Tabulkový procesor
NETBOOK. NETBOOK NETBOOK Označuje počítač menší než notebook, který se zaměřuje na mobilitu, upřednostňuje nízkou spotřebu, cenu i váhu, a orientuje.
Inf Barevné ladění dokumentů
Inf Tvorba WWW – tabulky a seznamy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Číselné soustavy - Opakování
Inf Formáty grafických souborů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

Inf Počítač a životní prostředí

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu: 07_02_32_INOVACE_06

Předmět: INF Ročník: 3. Jméno autora: Jan Mlčůch Škola: SPŠ Hranice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Mlčůch Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Anotace: Žák se seznámí s ekologickým pojetím práce na počítači, se spotřebou energie u různých druhů PC a s tím, jak nakládat s elektronickým odpadem. Klíčová slova: zelený počítač, úspora enegrie, režim spánku, hibernace, elektronický odpad, baterie, akumulátor Počítač a životní prostředí

 zelený počítač – takový počítač, jehož výroba a provoz jsou co možná nejohleduplnější k životnímu prostředí  výrobci počítačů dnes již uvádí zda jejich přístroje obsahují nebezpečné látky či zda jsou z recyklovatelných materiálů  některé počítače jsou vyrobeny téměř 100% z recyklovatelných materiálů, nákupem takých přístrojů pomáháme chránit životní prostředí

Energetická náročnost  stolní počítače s mnohojádrovými procesory a samostatnou grafickou kartou  mají velkou spotřebu – až 200 W  využití hlavně pro hraní PC her a pro úpravy videí a grafické práce  výrobci se snaží přicházet s návrhy na snížení spotřeby a to snižováním počtu jader, vypínáním nepotřebných jader nebo využitím druhé integrované grafiky  stolní sestavy s úspornými dvou až tříjádrovými procesory a integrovanou grafickou kartou  spotřeba okolo 80 W  většina běžných počítačů

Energetická náročnost  notebooky  spotřeba cca 40 W  mají úsporné procesory s dostatečným výkonem pro běžné použití  konstruovány s ohledem na výdrž baterie  mininotebooky  mají tzv. ULV procesory se spotřebou o cca 10 W méně než běžné úsporné procesory  samostatně nevhodné pro dlouhodobější práci  skvěle přenosné  netbooky  procesory typu Intel Atom, které jsou z hlediska spotřeby ideální, výkon ale na běžnou práci nestačí

Energetická náročnost  ke stolnímu počítači je nutné připočítat ještě spotřebu monitoru  u LCD panelů je spotřeba ovlivněna velikostí a typen panelu, většinou je v rozmezí 20 W až 100 W  spotřeba energie u vypnutých zařízení  většina periferních zařízení se dnes po vypnutí přepne jen do tzv. režimu stand-by a v tomto režimu spotřebovávají energii v řádu watů až desítek watů  obecně i adaptéry pro nabíjení a napájení odebírají elektrický proud i když k nim není připojeno žádné zařízení  řešením může být napájecí zásuvka s vypínačem

Úsporné technologie v OS  operační systémy umí využívat možnosti hardware počítače pro úsporu energie  zvláště u notebooků je neustále sledován potřebný výkon a podle stanoveného plánu napájení je optimalizován pro úsporu energie  vypnutí počítače je ideální „úsporný“ řežim, počítač má nulovou spotřebu pouze po vypnutí vypínačem vzadu na zdroji  režim spánu vypne monitor, procesor i pevný disk, zůstane zachováno napájení operační paměti a jsou tedy k dispozici všechny spuštěné programy  přepnutí do režimu spánku lze jednoduše nastavit v operačním systému a u notebooků lze zapnout například zaklapnutím víka notebooku

Úsporné technologie v OS  hibernace je vypnutí počítač s tím, že před samotným vypnutím OS uloží aktuální stav paměti na disk a po novém zapnutí ho opět obnoví  vypnutí monitoru je užitečné ale ušetří pouze energii pro napájení monitoru

Elektronický odpad  elektronický odpad spadá do režimu zacházení s nebezpečným odpadem  počítačové součástky obsahují kromě neškodného křemíku také jedovaté látky  pro vyhození počítače máme možnosti:  odvoz do sběrného dvora nebo připraveného kontejneru, zde je možné starý hardware zdarma předat k dalšímu zpracování  prodejci počítačů mají povinnost přijímat při prodeji nového počítače starý výrobek a zajistit jeho ekologickou likvidaci  v ceně nového výrobku je proto vždy zahrnut tzv. recyklační poplatek

Elektronický odpad  všechny přenosné elektronické přístroje jsou závislé na bateriích, většinou se jedná o akumulátory  baterie a akumulátory pracují na elektrochemi- ckém principu, jejich součástmi jsou elektrody a elektrolyt  většina baterií je charakterizována složením elektrod  Li-Ion – lithium-iontové  Ni-Cd – niklo-cadmiové  některé baterie se označují i podle použitého elektrolytu  alkalické – používají elektrolyt slabě zásaditý  baterie také patří mezi nebezpečný odpad

Použité zdroje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Mlčůch Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. ROUBAL, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy : Teoretická učebnice. 1. vyd. Brno : CP Books, a. s., c s. ISBN ICT a životní prostředí. Dostupné z: Veškeré použité obrázky (kliparty) pocházejí z obsahu webu