1 Životní scénář aneb Naučte se žít v přítomném okamžiku.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DUVHOVNÍ PÉČE V NEMOCNICI
Advertisements

ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Naučil jsem se....
co se skrývá pod povrchem
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Základní škola Slavičín-Vlára Školní knihovna aneb naše Školní informační centrum.
Jak na to, aniž bychom se zničili
PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Život je jako pohádka. Může být krátký i dlouhý, vyžitý do poslední kapičky, ale také nedokončený. Smutný i veselý, záleží jen na tom, jak si to sám hlavní.
Alžběta Brožová Barbora Šimková Lenka Krejcárková.
Život.
Proč je důležité studovat Principy
VY_32_INOVACE_ 19_Lidé kolem nás Volný čas (SADA ČÍSLO 2)
Dokáže člověk vytvořit něco tak dokonalého jako je příroda ? …snad možná hudbu..
Psychologie sportu stolního tenisu a tenisu obzvlášť Vojtěch Kaplan O4A.
Pozornost Přednáška s prezentací nebo prezentace s přednáškou (Zapněte si prosím zvuk a sami přecházejte na další snímky.) © Radka Mužíková.
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Jednej tak, abys byl šťastný. Ne aby ses šťastným jen zdál.
Cíle při výuce etiky/náboženství Zuzana Svobodová.
Oceňování, vděčnost a zákon rozšíření a zákon rozšíření (Z knihy: Sanaya Roman Žít s radostí)
Analytická psychologie
Jak vést diskuzi Zásady – rady - nebezpečí Výhody diskuze Společné dopracování se výsledku Společné dopracování se výsledku Odstranění pochybností a.
Vyznání.
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
1 Anotace ICT 2 _ 1/48 Prezentace seznamuje žáky s pojmy rodina, funkce rodiny, reprodukční, ekonomická funkce, psychické a citové potřeby, rodokmen rodiny.
VY_32_INOVACE_ _Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Životní situace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
MYŠLENKY z knih Neala Donalda Walsche HOVORY S BOHEM
Manželství Petr Machala. rodinné právo upravuje vztahy mezi: a) manžely b) rodiči a dětmi c) vztahy náhradní rodinné výchovy Víte, jak se nazývá právo,
Rodina a vzory Existují kladné vzory pro dnešní rodinu?
Jak vybírat školu a obor?. Víte, že? Víte, že… V Plzeňském kraji je téměř 60 středních škol Všechny důležité informace o oborech SŠ v Plzeňském kraji.
MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE.
Technologie.
Psychologie II Sociální psychologie
Digitální učební materiál
Teorie motivace Adéla Furiková.
MOŽNOSTI INTERVENCE – SEKTY
Model transkulturní péče
Úvod do psychologie
Agrese a agresivita.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Naše skutečná a online identita - bezpečný internet ZŠ a MŠ Město Touškov.
Tréning do předmětu SPR149 Využití filmu v sociální práci
Rizikové chování1 Prevence rizikového chování dětí a mládeže Mgr. Jana Smíšková školní metodička prevence výchovná poradkyně ZŠ T. G. Masaryka.
Rodinné právo Otázky manželství Vztahy mezi rodiči a dětmi Vztahy vznikající při NRP Zákon o rodině Zákon č. 94/1963 Sb. v platném znění.
Informační a poradenské centrum VIOLA Pilotní projekt Centra sociálních služeb Praha pro muže a ženy, kteří chtějí řešit konfliktní vztahy se svými blízkými.
ANOTACE Objasnit žákům pojem krátkodobý a dlouhodobý cíl, seznámit je s vytyčováním svých cílů a s využitím pozitivních vzorů. Výukový materiál.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Práva dítěte a jejich ochrana. Mezi lidská práva patří také práva dítěte. Lidé z mnoha zemí se domluvili na tom, která práva mají mít děti. Shodli se.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_184_Determinanty lidského vývoje Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK:
Práva a povinnosti mezi manželi
Struktura poradenského procesu
Základní informace Škola: Gymnázium a SOŠ Jaroměř, P12
Koučink dětí a mladistvých
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Plánované rodičovství
PRÓZA S DĚTSKÝM HRDINOU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Média - jak s nimi a jak na ně?
Naučil jsem se....
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Krizová pomoc.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Rodičovství biologické a pěstounské
Transkript prezentace:

1 Životní scénář aneb Naučte se žít v přítomném okamžiku

2 Obsah: Otázky. Otázky. Důležitost přítomného okamžiku. – Minulost, budoucnost, přítomnost. Důležitost přítomného okamžiku. – Minulost, budoucnost, přítomnost. Jak žít v přítomnosti. Jak žít v přítomnosti. Žít v souladu s Principy. Žít v souladu s Principy. Co je to životní scénář. Co je to životní scénář. Co se podílí na jeho vzniku – zákazy a příkazy našich rodičů. Co se podílí na jeho vzniku – zákazy a příkazy našich rodičů. Jak zjistit svůj scénář. Jak zjistit svůj scénář. Jak změnit, vylepšit svůj scénář. Jak změnit, vylepšit svůj scénář. Collegiate Association Research for Principle

3 Otázky: 1. Co si myslíte, že znamená žit v přítomném okamžiku? 2. Jak moc času trávíte v přítomnosti? 3. Co to znamená životní scénář a jak si ho utváříme? Collegiate Association Research for Principle

4 Důležitost přítomného okamžiku Žít v minulosti  vzpomínky  nevědomé (automatické) jednání zvyky zvyky vliv rodičů vliv rodičů výchova výchova vliv okolí, kultury vliv okolí, kultury Collegiate Association Research for Principle

5 Žít v budoucnosti  plány  představy  obavy Collegiate Association Research for Principle

6 Žít v přítomném okamžiku  Být tady a teď.  Čas je velice vzácný.  Důležitost okamžiku. Collegiate Association Research for Principle

7 Jak žít v přítomnosti? Žít v souladu s Principy. Žít v souladu s Principy. Zjistit, co se skrývá v našem podvědomí. Zjistit, co se skrývá v našem podvědomí. Vytvořit si dobrý životní scénář. Vytvořit si dobrý životní scénář. Neustále na sobě pracovat. Neustále na sobě pracovat. Collegiate Association Research for Principle

8 Žít v souladu s Principy: Principy = Univerzálně platné morální a etické principy. Principy = Univerzálně platné morální a etické principy. Jsou to přírodní zákony v lidské dimenzi, které jsou reálné a neměnné. Jsou to přírodní zákony v lidské dimenzi, které jsou reálné a neměnné. To, jestli v ně věříme, není rozhodující. Platí stále, bez ohledu na zvyklosti či kulturu. To, jestli v ně věříme, není rozhodující. Platí stále, bez ohledu na zvyklosti či kulturu. Jsou jako majáky v moři. Buďto se jimi budete řídit nebo narazíte na mělčinu. Jsou jako majáky v moři. Buďto se jimi budete řídit nebo narazíte na mělčinu. Collegiate Association Research for Principle

9 Co se skrývá v našem podvědomí? = životní plány, uložené v našem podvědomí. = životní plány, uložené v našem podvědomí. Ovlivňují každé naše rozhodnutí. Ovlivňují každé naše rozhodnutí. Vznikají většinou ve věku 3 – 5 let, takže jsou často zkreslené. Vznikají většinou ve věku 3 – 5 let, takže jsou často zkreslené. Když se scénář potvrdí, dochází k jeho posílení. Když se scénář potvrdí, dochází k jeho posílení. Pokud zažijeme něco v rozporu se scénářem, podvědomě to ignorujeme. Pokud zažijeme něco v rozporu se scénářem, podvědomě to ignorujeme. Scénář nemusí být jen jeden. V různých situacích mohu používat různé. Scénář nemusí být jen jeden. V různých situacích mohu používat různé. vítězné nevítězné prohrávající Scénáře: Životní scénáře

10 Rozhodující vliv našich rodičů: Princip společného centra a výsledku Princip společného centra a výsledku Collegiate Association Research for Principle muž žena Společné centrum děti

11 Co se podílí na vzniku našeho scénáře: Podvědomé signály – zákazy našich rodičů: 1. Bylo by lepší, kdyby ses nenarodil. 2. Nesmíš být sám sebou. – Rodiče si přejí, aby děti byly jiné – jiné pohlaví, zaměstnání, … pohlaví, zaměstnání, … 1. Potřebuju, abys byl dospělý. - Nejstarší dítě, problémy v manželství, … 2. Nechci abys dospěl. - Poslední dítě, jedináček, … 3. Nesmíš být lepší než já. - Syndrom velkého otce. Collegiate Association Research for Principle

12 6. To nedělej. – Naučená úzkost. 7. To, že se ti něco povedlo, je jen náhoda. 7. To, že se ti něco povedlo, je jen náhoda. 8. To je pod tvojí úroveň. – Např. děti z „lepších rodin“. 9. Straň se osobní blízkosti. – Málo mazlení v dětství. 10. Buď nemocný. – Přehnané pečování při nemoci. 11. Nemysli. - Tomu ty nerozumíš. 12. Nesmíš projevovat emoce. – Chlapi nepláčou, smát nahlas je neslušné, … Collegiate Association Research for Principle

13 Co se podílí na vzniku našeho scénáře: Podvědomé signály - příkazy našich rodičů: Podvědomé signály - příkazy našich rodičů: 1. Musíš být dokonalý. - Všechno, co děláš musí být perfektní. 2. Starej se o druhé. - Nemoc pomáhajících profesí. 3. To musíš vydržet. - Musíš být silný a všechno zvládnout. 4. Snaž se. - Pokusím se. 5. Pospěš si. - Na přemýšlení bude čas později. Collegiate Association Research for Principle

14 Jak zjistit svůj životní scénář? Zjistěte co nejvíc o svém jménu. Zjistěte co nejvíc o svém jménu. Jaké by bylo vaše příjmení, kdyby … Jaké by bylo vaše příjmení, kdyby … Jaký byl váš oblíbený dětský hrdina. Jaký byl váš oblíbený dětský hrdina. Jakých osobností si v současné době nejvíc vážíte? Jakých osobností si v současné době nejvíc vážíte? Jaké byly vaše oblíbené dětské knížky, pohádky, … Jaké byly vaše oblíbené dětské knížky, pohádky, … Jaké filmy nejvíc sledujete, jaké knihy rádi čtete? Jaké filmy nejvíc sledujete, jaké knihy rádi čtete? Jak se chováte v náročných situacích, jaké emoce se u vás nejvíc projevují? Jak se chováte v náročných situacích, jaké emoce se u vás nejvíc projevují? Jaké jsou typické projevy, vlastnosti, zvyky mé matky, otce? Jaké jsou typické projevy, vlastnosti, zvyky mé matky, otce? Jaký byl vztah mých rodičů, než jsem se narodila a když jsem se narodila. Jaký byl vztah mých rodičů, než jsem se narodila a když jsem se narodila. Collegiate Association Research for Principle

15 Neustále na sobě pracovat Jak změnit – vylepšit svůj životní scénář Zajímejte se o Principy. Zajímejte se o Principy. Zjistěte svůj životní scénář a odkud se vzal – buďte zvídaví. Zjistěte svůj životní scénář a odkud se vzal – buďte zvídaví. Rozhodněte se, které body chcete změnit, udělejte si plán a začněte. Rozhodněte se, které body chcete změnit, udělejte si plán a začněte. Buďte důslední a trpěliví – důležitost okamžiku. Buďte důslední a trpěliví – důležitost okamžiku. Najděte si podporu a vhodné prostředí. Najděte si podporu a vhodné prostředí. Nevzdávejte se. Nevzdávejte se. Vše je ve vašich rukou – život je lepší než pohádka. Vše je ve vašich rukou – život je lepší než pohádka.

16 Závěrečné shrnutí: Důležitost přítomného okamžiku. Důležitost přítomného okamžiku. Jak žít v přítomnosti. - žít v souladu s Principy, zjistit co se skrývá v našem Jak žít v přítomnosti. - žít v souladu s Principy, zjistit co se skrývá v našem podvědomí, vytvořit si dobrý ŽS a neustále na sobě pracovat, podvědomí, vytvořit si dobrý ŽS a neustále na sobě pracovat, Co je to životní scénář. Co je to životní scénář. Co se podílí na jeho vzniku – zákazy a příkazy našich rodičů. Co se podílí na jeho vzniku – zákazy a příkazy našich rodičů. Jak zjistit svůj scénář. Jak zjistit svůj scénář. Jak změnit, vylepšit svůj scénář. Jak změnit, vylepšit svůj scénář. Collegiate Association Research for Principle