© Ing. Jan Weiser Produkt Marketing. Marketing- produkt © Ing. Jan Weiser Obsah výkladu 1.Definice produktu 2.Klasifikace produktů 3.Životní cyklus produktu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix PRODUKT
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Produkt Petra Krajníková.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Opakování k maturitě.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Spotřebitel a jeho práva
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
P8 PRODUKT - NÁSTROJ MM Produkt - vše, co lze na trhu nabízet k pozornosti, k získání, k používání nebo ke spotřebě, co má uspokojit přání či potřebu druhých.
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
6.Tvorba produktů.
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový mix Produkt.
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Marketingový mix.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Ekonomika – základní pojmy.
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Marketing farmářských produktů
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Cenové strategie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

© Ing. Jan Weiser Produkt Marketing

Marketing- produkt © Ing. Jan Weiser Obsah výkladu 1.Definice produktu 2.Klasifikace produktů 3.Životní cyklus produktu 4.Produktová politika 5.Služba jako produkt 6.Inovace, zavádění nových produktů 7.Klíčová slova 8.Otázky a úkoly

Definice produktu Produkt z hlediska marketingu nepředstavuje pouze soubor určitých parametrů, k jeho významným znakům patří také jeho kvalita, design, obal, image výrobce, záruky, služby a další faktory. Produkt je cokoli (hmotný výrobek, nehmotný - myšlenka, nápad, značka, volný- služba), co lze nabídnout na trhu, co může uspokojit potřebu a je prospěšné pro společnost. Pokud se produkt stává předmětem směny, hovoříme o zboží.

Klasifikace produktu Podle trvanlivosti Výrobek krátkodobé spotřeby: potraviny, potřeby každodenní hygieny, apod. Trvanlivý výrobek: lednička, nábytek, auta, apod. Podle typu zákazníka (podle účelu použití) Spotřební produkty Průmyslové produkty Služby Nové typy produktů Poměr mezi výrobky a službami na trhu lze dokumentovat statistikou zaměstnanosti v jednotlivých sektorech NH.

Požadavky zákazníka na produkt Objektem zájmu na trhu není samotný produkt, ale uspokojení zákazníka v určitém směru. Z tohoto hlediska rozlišujeme 4 základní úrovně výrobků: základní úroveň (hlavní funkce – např. u hodinek měření času) druhá úroveň (uspokojení potřeby – např. rozdíl mezi běžným autem a BMW) třetí úroveň (možnost následného zlepšení, je doplněn o leasing nebo záruční lhůtu) čtvrtá úroveň (psychologické vnímání výrobku – značka, image, Goodwill)

Charakteristika produktu – koncepce totálního výrobku S námi na to máte… …originální financování od ŠkoFINu Výhodný úvěr nebo leasing Dostupné splátky Akční nabídky Zvýhodněné a po celou dobu financování garantované pojistné Uzavření smlouvy rychle a bez poplatků přímo u prodejce ŠkoFIN Asistent Nadstandardní služby a klientský servis

Základní složky produktu Do marketingového mixu lze řadit také technické parametry, design, kvalitu, trvanlivost, značku a obal. technické parametry charakterizují výrobek po stránce výrobní náročnosti. Mají rozhodující vliv na cenu produktu. kvalita zahrnuje životnost, spolehlivost, přesnost, funkčnost, ovladatelnost apod. design přestavuje cílevědomé úsilí výrobců o maximálně funkční a jádru výrobků odpovídající formu. zlepšuje jeho vlastnosti a zvyšuje hodnotu, jeho prostřednictvím lze např.: přilákat pozornost zlepšit výkonnost produktu snížit výrobní náklady

Mini-pauza ke zvýšení koncentrace, zlepšení paměti a myšlení. Které z cest vede k cíli?

Značka produktu Marketing- produkt © Ing. Jan Weiser Obchodní značka (také bývá používán anglický termín brand) je termín z oblasti z oblasti obchodu a marketingu označující značku konkrétních výrobků (v menší míře služeb, organizace nebo i jednotlivce). Je pod ní chápáno nejen logo a značka, ale hlavně podstata toho, jak zákazníci vnímají a jak se ztotožňují se zbožím, které je v rámci dané značky vyráběno případně jaká služba je zákazníkům poskytována. Značky mají tři základní formy: Individuální značka Rodinná značka Kombinovaná značka

Rozšiřující faktory produktu Produkt v sobě zahrnuje také soubor tzv. rozšiřujících faktorů, které jsou nehmatatelné povahy. Patří sem např.: záruky, úvěry a platební podmínky, image uživatelů produktu, poradenství a technická podpora, opravy, údržba, rozvoz

Produktová politika Marketing- produkt © Ing. Jan Weiser V rámci produktové politiky se podnik rozhoduje o jednotlivých produktech, produktových řadách a o sortimentu(produktový mix). Toto rozhodování má komplexní charakter a podílí se na něm všechny složky podniku. Výrazně by se zde měl uplatnit marketing a celková podniková strategie. Produkt pak musí splňovat požadavky odpovídající těmto požadavkům. Produktová řada je skupina produktů, které spolu úzce souvisejí, neboť pracují podobným způsobem, jsou prodávány stejným skupinám zákazníků a nabízeny ve stejných typech prodejny, případně spadají do určitého cenového rozpětí. Délka produktové řady je počet položek, které řada obsahuje. Hloubka představuje počet nabízených verzí jednotlivých produktů v produktové řadě. Sortiment je souhrn všech vyráběných produktů.

Sortiment Produktová řada

Marketing- produkt © Ing. Jan Weiser Životní cyklus produktu Životní cyklus produktu ovlivňuje charakter produktu, technologický pokrok, spotřební chování. Životní cyklus produktu vyjadřuje tržní životnost produktu – tedy dobu, po kterou se produkt nachází na trhu. Vyjadřuje rozsah prodeje produktu v závislosti na čase. Klasický životní cyklus produktu obsahuje čtyři etapy. Pro jednotlivé etapy je charakteristika nejen rozdílná velikost a dynamika prodeje, ale i rozdílná výše zisku Etapa zavádění produktu na trh Etapa růstu Etapa zralosti Etapa ústupu

Marketing- produkt © Ing. Jan Weiser SLUŽBA JAKO PRODUKT Služba je hospodářská činnost uspokojující určitou potřebu. Jejím výsledkem je užitečný efekt, ne hmotný statek (výrobek). Služba je činnost, kterou může jedna strana nabídnout druhé. Dělení služeb věcné – práce spojené s obnovením funkce výrobků (opravny, čistírny) osobní – obohacují duševní stránku člověka (knihovny, divadlo, zdravotní péče…) obchodní – maloobchody, velkoobchody, banky Vlastnosti služeb jako produktu: Nehmatatelnost Nedělitelnost Proměnlivost

Komplexní produkty současnosti Nabídka firmy se může pohybovat od produktu až ke službě. Z toho hlediska můžeme rozlišit čtyři kategorie nabídky: Pouze hmatatelné produkty Hmatatelné produkty s doprovodnými službami Služba s doprovodnými produkty a službami Pouze služba

Vývoj a zavádění nových výrobků Inovace patří k základním motorům soudobých tržních ekonomik. Přináší nové šance na trhu, ale také značné finanční nároky a rizika. Největším nedostatkem je jednostranný, výrobně technický pohled na vznik a vývoj výrobku.

Rysy dobrého jména a loga značky Krátké a jednoduché Snadný pravopis a čtení Snadno se rozezná a pamatuje Dá se vyslovit jen jedním způsobem Naznačuje výhody výrobků Dá se uzpůsobit potřebám balení Jde s dobou Jeho užívání je právně možné

Klíčová slova Produkt, klasifikace produktu, kvalita, desing, obal, image výrobce, obchodní značka, produktová řada, sortiment, životní cyklus, inovace.

Otázky a úkoly 1.Uveď definici produktu. 2.Jaké znáte klasifikace produktu? 3.Uveďte základní charakteristiky produktu. 4.Které základní složky tvoří produkt? 5.Co rozumíme pod pojmem životní cyklus produktu? 6.Charakterizujte službu jako produkt.