ROZVOJ KVALIFIKAČNÍ ÚROVNĚ A KOMPETENCÍ PRACOVNÍKŮ V CESTOVNÍM RUCHU HOUSEKEEPING Jaroslava Vyskočilová
POKOJSKÁ PROFESIONÁL ŘÍZENÍ NÁKLADŮ OČEKÁVÁNÍ HOSTA OCHUTNÁVKA ZE SEMINÁŘE
OČEKÁVÁNÍ HOSTA – HIERARCHIE POTŘEB Technika Koupelnové doplňky (HK) Komfort lůžka (HK) Bezpečnost (HK) Vstřícný personál (též HK) Celková čistota a stav pokoje (HK)
POKOJSKÁ PROFESIONÁL Manipulace s prádlem 4
POKOJSKÁ PROFESIONÁL Stlaní lůžka 5
POKOJSKÁ PROFESIONÁL Cit pro detail
POKOJSKÁ PROFESIONÁL Jednotný systém 7
POKOJSKÁ PROFESIONÁL Provozní slepota
…TAM, KDE NEJSOU PROFESIONÁLOVÉ 9
10
…BOHUŽEL I TOTO JE REALITA 11
ŘÍZENÍ NÁKLADŮ Zbytečné náklady SÁČEK V KOŠI JE ČASTO ZBYTEČNÝ Pokud v koši nebude, tak: Celkový dojem bude lepší Ušetříme 0,80-1,20Kč/pokoj/den 100 pokojů, 60% obsazenost = 1 800Kč/MĚSÍC => Kč/ROK
ŘÍZENÍ NÁKLADŮ Zbytečné náklady HYGIENICKÁ PÁSKA NA WC JE ČASTO ZBYTEČNÁ Pokud na WC nebude, tak: Hostovi to nic nedá Ušetříme 0,90-1,10Kč/pokoj/den 100 pokojů, 60% obsazenost = 1 800Kč/MĚSÍC => Kč/ROK
ŘÍZENÍ NÁKLADŮ Zbytečné náklady ZELENÝ PROGRAM V KOUPELNĚ JE PŘÍNOSEM Bude-li se zelený program využívat, tak: Host ocení ochranu životního prostředí Ušetříme praní 15 sad froté/den (á 12Kč) 100 pokojů, 60% obsazenost = 5 400Kč/MĚSÍC => Kč/ROK
Děkuji Vám za pozornost Jaroslava Vyskočilová