Materiál slouží žákům k seznámení s měřením teploty, s pomůckami, kterými teplotu měříme a s nejznámějšími teplotními stupnicemi.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53 Jméno autora: Mgr. Roman.
charakteristika tepelného stavu hmoty vlastnost předmětů a okolí (člověk vnímá jako studené, teplé či horké) souvisí s kinetickou energií částic látky.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Teplota a její měření.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-003 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-002 Předmět FYZIKA.ROČNÍK.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Vlastnosti látek − hustota Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
T EPELNÁ VÝMĚNA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Měření Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_44_Měření Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 2. Teplotní stupnice - převody, teplo a 1. termodynamický zákon Název.
P ROGRAM M ICROSOFT O UTLOOK Předmět: Práce s počítačem Ročník: 3. ročník učebního oboru Autor: Mgr. Marie Mazurová Anotace: Seznámení s programem Microsoft.
Ch_036_Dusíkaté deriváty uhlovodíků Ch_036_Deriváty uhlovodíků_Dusíkaté deriváty uhlovodíků Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Blanka Krejsová Název : VY_52_INOVACE_35_Teplota.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_08 Název materiáluTeplotní.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zobrazení rovinným zrcadlem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Základní škola Lednice Břeclavská 510
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.07_MĚŘENÍ OBJEMU Název:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
1. Popiš co vidíš a odhadni teplotu na obrázku?
Základy rovnovážné termodynamiky
Sušení vlasů – vliv teplého vzduchu na vlasy
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
TEPLOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_12_29.
Základní škola, Hradec Králové
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vlastnosti látek − hustota
Inf Ovládání operačního systému
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Teplota – souhrnná cvičení II.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_14_Teplota a čas
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
zpracovaný v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vodová ondulace - pomůcky a prostředky
Měrná tepelná kapacita látky
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
Závislost elektrického odporu
POČASÍ A PODNEBÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Č.DUMu: VY_32_INOVACE_10_první pomoc
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Vlastnosti látek − hustota
VY_32_INOVACE_11_Z4 7. POČASÍ ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
Teplota, měření teploty
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Materiál slouží žákům k seznámení s měřením teploty, s pomůckami, kterými teplotu měříme a s nejznámějšími teplotními stupnicemi.

Teplota – Opakování Teploměr – jak funguje Různé stupnice teploty

Teplota - opakování Když ráno vstaneme, obvykle se podíváme z okna a zjišťujeme tak první informace o počasí. Někdy je jasno, svítí slunce, ale nás také zajímá, jaká je venku teplota a podle toho volíme své oblečení. Patrně máte doma za oknem teploměr a umíte na něm přečíst, kolik je stupňů nad nulou či pod nulou. Je-li teplota pod nulou, říkáme, že je mráz. Vstoupíme-li v zimě z mrazivého venkovního vzduchu do místnosti, bude se nám zdát, že je v ní poměrně teplo.

Měření teploty Vyber, čím můžeme změřit teplotu.

Měření teploty provádíme teploměrem

Teploměr skleněné pouzdro stupnice měrná kapalina (rtuť, líh) „Nic víc, nic míň.“ Jak je možné, že funguje?

Nápověda

Jak funguje teploměr na základě roztažnosti látek v určitém rozmezí teplot se některé látky rovnoměrně rozpínají Vysvětli: rozmezí rovnoměrně rozpínat se

Teplotní stupnice Kelvinova stupnice Réaumurova stupnice Fahrenheitova stupnice Celsiova stupnice K °R °F °C

Zdroje AUTOR NEUVEDEN. eshop.homesolar.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. echmania.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: a696b61h&key=296