Produktové balíčky  samotné tvorbě produktu cestovního ruchu předchází mnoho kroků, bez nichž by nebylo možné produkt kvalitně vytvořit a představit.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální služby SOZ.
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Můžeme i tančit Projekt probíhá od listopadu 2010 do prosince 2011
Žijeme aktivně a zdravě Motto: Kdo si hraje, nezlobí.
Edita Nováková Tereza Procházková. Subjektivní faktory Psychologické pohnutky - preference Společenské a kulturní rysy daného národa Stupeň kultury a.
Objektivní faktory.
Jak budovat turistický potenciál města?. Známé destinace PÍSEK KARLOVY VARY ČESKÝ KRUMLOV BRANDÝS NAD LABEM Turisté nezůstávají přes noc. Průměrná délka.
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
Národní program podpory cestovního ruchu 2010 – 2013 Podprogram Cestovní ruch pro všechny 16. února 2010.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
Rotary Exchange Columbus, Wisconsin Columbus, Wisconsin Město v jižní části státu Wisconsin Město v jižní části státu Wisconsin Přibližně.
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Destinační management TO Jeseníky-východ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Podnikání v cestovním.
Role ceny zdravotní péče – ekonomický pohled PhDr. Lucie Antošová Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR.
1 Aktuální vývoj nabídky na trhu práce Smilovice, František Cvengroš.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Marketing finančních služeb 2.
Management cestovního ruchu
Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany.
Michal Vondráček, Pavla Zadáková. Psychologické pohnutky Propagace Reklama Zkušenosti Módnost.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Didaktické metody pro výuku cestovního ruchu na školách.
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
Materiálně technické předpoklady
MARKETINGOVÝ MIX.
Projekt dětská skupina MOTÝL
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Náhradní rodinná péče -NRP
1 Budoucnost komunitních služeb v ČR Zuzana Jentschke Stőcklová náměstkyně ministryně pro sociální a rodinnou politiku.
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
HIT sezony Významný počin v cestovním ruchu Vyhlášení výsledků Vyhlašuje Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, záštita generálního ředitele Czechtourism.
Fórum podnikatelů cestovního ruchu Liberec – Krkonoše – svazek měst a obcí Josef Nosek – manažer, regionální rozvoj.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
OSTATNÍ FORMY CESTOVNÍHO RUCHU
OBCHOD JAKO VÝZNAMNÝ ZAMĚSTNAVATEL Seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod Marta Nováková prezidentka SOCR ČR.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Systém trvale udržitelného rozvoje podnikání pro město Aš Skupina 4.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_18.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Makroekonomické aspekty demografického vývoje doc. Ing. Miroslav Kuře, CSC., Ing. Lucie Marková, Ph.D. SVŠES.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Marketingová strategie 2018 Jižní Čechy Pohodové
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Stárnutí a veřejný prostor – Praha 2017
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Věk sám o sobě není důvodem zvýšené potřeby péče.
Postavení CR v hospodářství
Dostupnost návazných seniorských služeb a role PL
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
Regionální rodinná politika, její možnosti a význam
Transkript prezentace:

Produktové balíčky  samotné tvorbě produktu cestovního ruchu předchází mnoho kroků, bez nichž by nebylo možné produkt kvalitně vytvořit a představit ho na trhu  produkt je v zásadě tvořen atraktivitami a infrastrukturou celého cestovního ruchu  při realizaci produktů cestovního ruchu je třeba produkty aktualizovat a přizpůsobovat aktuálním trendům  k tomu pomohou produktové balíčky, které cestovní kanceláře a dnes zejména turistické oblasti a turistická infocentra vytvářejí

Důvody pro vytváření produktů  zvýšená spokojenost zákazníka,  větší přitažlivost pro specifické cílové skupiny,  zvyšování poptávky mimo sezónu,  snadnější předpověď vývoje v podnikání,  využívání atraktivit dané lokality,  možnost pružnějšího využití nových trendů,  stimulace opakovaného a častějšího využívání,  zvýšení tržby a prodloužení délky pobytu

Důvody pro vytváření z pohledu zákazníka  zajištění standardní kvality pro dobu pobytu,  hospodárnost,  plánování finančních zdrojů,  vyšší pohodlí

…a papouškujeme dokola

Rodiny s dětmi  rodiny s jedním a více dětmi nebo neúplné rodiny  rysem rodinných dovolených je jejich délka, nejčastější jsou 2 až 3 dovolené v roce: 1x v létě, 1 x v zimě  většinou se jedná o cesty na 7 až 14 dní  cesty většinou plánují v době školních prázdnin – pozor, sezónní ceny!!!!!  pro svou dovolenou vyhledávají méně vzdálené, bezpečné a snadno přístupné destinace, preferují spíše klidnější prostředí  vhodná široká nabídka volnočasových aktivit - památky, zábavní parky, sportoviště a půjčovny sportovního vybavení, turistické a cyklistické trasy, lyžařské školy  Nepodpořeny českou legislativou

Mladí cestovatelé  děti do 14 let, mládež a studenti 5 až 25 let, někdy až do 30 let  děti předškolního věku jezdí na dovolené a jiné výlety s doprovodem, převážně s rodiči či prarodiči - další možností jsou cesty organizované různými institucemi, včetně škol  charakteristickým znakem skupiny mládež jsou nízké příjmy  důvodem pro cestování bývá prohloubení vzdělání, kvalifikace, poznání nových kultur a destinací, naučení se novému jazyku, navázání kontaktů s novými lidmi, seznámení se s jinými životními styly, zábava a odpočinek, osamostatnění se apod.  cesty mladých bývají zpravidla kratší ve srovnání s průměrnou délkou dovolené ostatních turistů  Nákup letenek, segmentů dovolené v CK = strach z netu? Ba ne! Něco úplně jiného!!!

Senioři  odlišnosti v motivaci, ve způsobu získávání informací, v aktivitách během dovolené  vnímání pojmu senior není jednotné – marketingově již od 50 let, jinak 60 či 65 let a více  senioři, kteří jsou již v důchodu, si můžou volný čas uspořádat podle sebe, nemusí se řídit dovolenou, a proto také často využívají pobytů mimo hlavní turistickou sezónu, které jsou levnější = snaha JHK: klouzavé prázdniny

Seniorský cestovní ruch  seniorský cestovní ruch můžeme zařadit mezi sociální cestovní ruch  senioři jsou na některé prvky více citliví, než ostatní věkové skupiny (vybavení hotelů, ceny, míra využívání služeb cestovních kanceláří a agentur, přístup poskytovatelů služeb)  senioři, kteří mají dobrý zdravotní stav a úspory, mohou prožívat aktivní důchod (tedy cestovat)  seniorský cestovní ruch se začal vyvíjet oproti ostatním formám cestovního ruchu se zpožděním

Zákazníci se zvláštními potřebami  tyto zákazníky tvoří převážně tři hlavní skupiny:  Handicapovaní  VIP zákazníci  Business klientela zákazníků=utajená dovolená do nákladů?  podobně jako senioři představují i zákazníci se zdravotním postižením vysoce flexibilní segment, který není při cestování časově omezen  na rozdíl od seniorů však tito lidé potřebují zvláštní péči  zákazníci se zdravotním postižením jsou velmi nehomogenní skupinou obyvatelstva, a to v závislosti na typu jejich zdravotního postižení  lze předpokládat, že vzhledem k procesu stárnutí populace se počet zdravotně postižených bude i nadále zvyšovat

Singles  jedná se o mladé lidi (především obyvatele větších měst) bez závazků a s dostatečnými příjmy, kteří o sebe nechají rádi pečovat, touží po zážitcích, novinkách a luxusních věcech  chrání si své soukromí, ale na druhou stranu se rádi seznamují  pracují spíše duševně než fyzicky, a proto hledají například sportovně zaměřené wellness balíčky  mužům je možné nabídnout například lezeckou stěnu, paintball či fitness centrum; ženy uvítají spíše jógu nebo lekce tance  pro tento segment je důležitá možnost užití si zábavy  oblíbené jsou například společné večerní programy, taneční večery, návštěva kasina, aj.