Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová 2. 6. 2016, Chomutov.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ CHOMUTOV, ZAHRADNÍ 5256 SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ Libuše Slavíková 2. června 2016.
Advertisements

Společné vzdělávání – hledání možných cest Motto: Táhneme za jeden provaz Základní škola Poběžovice.
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
MATURITNÍ GENERÁLKA 2010 Jedinečná příležitost pro studenty i učitele středních škol připravit se na změnu maturitní zkoušky v roce 2011 tisková konference.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Porada s řediteli PO LK, Údolí Bratrouchov.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Inkluzivní vzdělávání pro Olomoucký kraj
Jsou venkovské školy horší než městské?
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Od integrace k inkluzi Mgr. Ludmila Večerková
ZMĚNY V RVP ZV SOUVISEJÍCÍ S ODSTRANĚNÍM PŘÍLOHY 2 RVP ZV UPRAVUJÍCÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S LEHKÝM MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM MŠMT 21. října 2015.
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Státní maturita Jindřich Kitzberger.
VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpůrná opatření prvního stupně
Společenská odpovědnost ve školství
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Základní informace o poskytovateli
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Financování přímých NIV
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Maturity 2017/2018 listopad 2017 L. Jíša.
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Školní poradenské pracoviště
vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem
Sebehodnocení školy z pohledu zřizovatele (obce)
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Autoevaluace z pohledu
Centralizované rozvojové projekty 2017
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Informace pro vycházející žáky a jejich rodiče
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
ZŠ KRNOV, Janáčkovo náměstí 17
Strategické řízení a plánování
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Představení krajské zprávy z mapování stavu inkluzivního vzdělávání na SŠ a VOŠ
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov

Kdo jsme? Komunitní otevřená škola Rozvíjíme sociální dovednosti, cizí jazyky, EVVO a ICT Svazková škola v obcích Sadov, Otovice, Hájek Zřizovatelem Svazek obcí Region Karlovarský venkov Školská právnická osoba (ŠPO), nikoliv PO Spojené zařízení MŠ, PT, ZŠ s 1. a 2. stupněm Ve škole působí také asistenti pedagoga

Počty dětí a žáků Celkový počet dětí a žáků MŠ – 94dětí PT – 27 dětí ZŠ – 238 žáků Počet dětí a žáků se SVP MŠ – 2 (SMP, tělesné) PT – 2 ZŠ – 52 (tělesné, PAS, LMP, zrakové, vady řeči, SPCH, SPU)

Od integrace k inkluzi 14 let zkušeností Postupný proces Klima školy jako jeden z nejdůležitějších faktorů pro inkluzi Uváděná zjištění a nástroje vycházejí ze zkušeností školy

Dopady změny od Srovnatelné podmínky pro všechny děti, žáky a studenty se SVP v celé ČR, ve všech typech škol a školských zařízení (vč.ŠD), všech typů zřizovatelů Bez spoluúčasti z rozpočtu školy na mzdy AP Průhlednější, nárokové a průběžné financování SVP Větší podpora ŠPZ Nárokovost ŠP, ŠSp, AP vč. úvazků a financí – přímo v doporučení ŠPZ Předměty speciálně pedagogické péče a intervence (vč. sociokulturního znevýhodnění)

Dopady změny od Doporučení ŠPZ povinně také škole Možnost revize doporučení ŠPZ 5 stupňů podpory – příloha vyhlášky č. 27/2016 Plán pedagogické podpory (PLPP) Výstupy pro žáky s LMP zapracované přímo v RVP ZV, změna učebního plánu Nadále souběh základního a speciálního školství jako možnost volby

Vize školy, kde se učíme všichni – děti, žáci i pedagogové „Hodně nabízíme, hodně očekáváme. V rámci svých možností žijeme a pracujeme na maximum a společně. Jdeš do toho s námi? Vítej, podpoříme tě. Hraješ si jen na svém písečku, jedeš na půl plynu nebo se jen vezeš? Promiň, zkus to raději jinde.“

Hodnoty, pravidla a jejich sdílení Vize školy Standard školy ŠVP Webové stránky a další informace o škole

Pojmenuj a sdílej hodnoty, se kterými se může identifikovat každý člověk ve škole – dítě, žák, pracovník školy, rodiče, přátelé školy, zřizovatel.

Rozvoj silných stránek a oceňování Žákovské portfolio profil na 1 stránku akční plán sebehodnocení žáka Ocenění učitelů Hodnocení cesty k úspěchu Osobní dopisy Osobnost roku žáci / pedagogové

Zaměř se na silné stránky každého ve škole, oceňuj a sdílej, co je pozitivní a co se vede. S tím, co se nevede, pracuj postupně a v malých dávkách. Když vyřešíš jeden problém, věř, že tím řešíš i ty další, které s ním souvisí. A taky věř, že i zázraky se dějí a vyhlížej je.

Učení a hodnocení zaměřené na šanci zažít úspěch Testy ke stylům učení Z čeho se skládá známka na vysvědčení Kritéria hodnocení v předmětech Příručka „Jak se učit“

Hodnoť co nejvíc spravedlivě. Nastav srozumitelná a sdílená kritéria pro hodnocení tak, aby dostal šanci každý, kdo alespoň trochu chce a může. Nabízej podporu na všech úrovních, ale nevnucuj jí. Každý má právo a odpovědnost rozhodnout se, zda chce pomoc a podporu přijmout.

Odkazy a kontakty Dokumentární film o škole „Já a oni, prostě my“ Webové stránky školy