Marketingový informační systém Je to systém vytvořený za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací o trhu, které Je to systém vytvořený.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Zahraniční obchod Vývozní operace. Obsah výkladu 1. Vývozní operace 2. Příprava vývozní operace 1. Průzkum trhu 2. Získávání zákazníků 3. Předběžná kalkulace.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Metody výzkumu Dotazník.
Systém odměňování pracovníků
Procesní management v oddělení logistiky
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Rozhodování 1.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Pracovní porada Pracovní list.
Kvalitativní výzkum Vybrané otázky: Proč kvalitativní výzkum?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Téma 11: Finanční plánování
Pracovní porada Pracovní list.
Algoritmizace - opakování
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Marketingový plán společnosti
Ing.Lenka Bombera Piskačová
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia
Zobecněné rozdíly kvalitativního a kvantitativního výzkumu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Marketingový informační systém
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výběr výzkumného vzorku
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
Univerzita Karlova v Praze Možnosti FREEMOVERS 13. října 2015
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Obecné výklady o důkazech
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Projekt diplomové práce
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Typy otázek: otevřené přímé uzavřené obecné specifikující spojovací
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Transkript prezentace:

Marketingový informační systém

Je to systém vytvořený za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací o trhu, které Je to systém vytvořený za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací o trhu, které jsou nezbytné pro kvalitnější jsou nezbytné pro kvalitnější plánování, organizování, plánování, organizování, řízení a kontrolu řízení a kontrolu marketingových činností. marketingových činností.

Každý podnik si vytváří svůj vlastní MIS na základě informací: Každý podnik si vytváří svůj vlastní MIS na základě informací: interních (z účetnictví a statické evidence, rozborů ekonomické činnosti, přehledu o tržbách atd.) interních (z účetnictví a statické evidence, rozborů ekonomické činnosti, přehledu o tržbách atd.) informace z těchto zdrojů jsou levné, snadno dostupné, ověřitelné a mají široké využití informace z těchto zdrojů jsou levné, snadno dostupné, ověřitelné a mají široké využití

externích (ze statistických ročenek, přehledů vydávaných vládou, odborných časopisů a publikací, od výzkumných agentur apod.) externích (ze statistických ročenek, přehledů vydávaných vládou, odborných časopisů a publikací, od výzkumných agentur apod.) podávají údaje o demografických, ekonomických, sociálních a jiných aspektech života společnosti příslušného státu. podávají údaje o demografických, ekonomických, sociálních a jiných aspektech života společnosti příslušného státu.

Marketingový výzkum 1. definování problému 2. plán výzkumu 3. sběr informací 4. analýza údajů 5. závěry a doporučení

Definování problému je prvním a důležitým krokem při marketingovém výzkumu je prvním a důležitým krokem při marketingovém výzkumu obsahuje specifikaci problému, který má být prostřednictvím výzkumu řešen a určení příslušných informací, kterých bude zapotřebí obsahuje specifikaci problému, který má být prostřednictvím výzkumu řešen a určení příslušných informací, kterých bude zapotřebí bez jasného definování problému a příčin jeho vzniku se stává výzkum většinou bezcenným bez jasného definování problému a příčin jeho vzniku se stává výzkum většinou bezcenným specifikace problému a jejich odhalení umožní lépe stanovit další postup výzkumu. specifikace problému a jejich odhalení umožní lépe stanovit další postup výzkumu.

Plán výzkumu nejdříve je potřeba zjistit a shromáždit základní informace o podstatě problému předběžným výzkumem nejdříve je potřeba zjistit a shromáždit základní informace o podstatě problému předběžným výzkumem ten umožní vytvořit jasnější hypotézu a konkrétnější plán směru dalšího výzkumu ten umožní vytvořit jasnější hypotézu a konkrétnější plán směru dalšího výzkumu informace lze zjistit studiem odborné literatury, časopisů či jiných publikovaných zdrojů informace lze zjistit studiem odborné literatury, časopisů či jiných publikovaných zdrojů dalším zdrojem informací může být konzultace s osobou do problému zasvěcenou a mající zkušenosti v dané oblasti dalším zdrojem informací může být konzultace s osobou do problému zasvěcenou a mající zkušenosti v dané oblasti využívá se také analýzy případových studií tj. obdobných situací, které se udály v minulosti. využívá se také analýzy případových studií tj. obdobných situací, které se udály v minulosti.

Sběr informací podle zdrojů rozlišujeme informace na: podle zdrojů rozlišujeme informace na: primární – firma je získává na základě marketingového výzkumu, který je časově a finančně náročný. primární – firma je získává na základě marketingového výzkumu, který je časově a finančně náročný. tyto informace musí být objektivní, relevantní (podstatné), nezkreslené a přesné tyto informace musí být objektivní, relevantní (podstatné), nezkreslené a přesné sekundární – jsou to údaje, které již byly zjištěny a zpracovány pro jiný účel. Výhody: - úspora času - nižší náklady - snadnější dostupnost sekundární – jsou to údaje, které již byly zjištěny a zpracovány pro jiný účel. Výhody: - úspora času - nižší náklady - snadnější dostupnost Nevýhody: - použité informace nemusí být přesné a objektivní a nemusí vždy plně odpovídat potřebám naší studie Nevýhody: - použité informace nemusí být přesné a objektivní a nemusí vždy plně odpovídat potřebám naší studie

Metody výzkumu 1. Pozorování Při pozorování výzkumník zaznamenává skutečné chování a jednání, a to buď osobně nebo pomocí elektronických přístrojů. 1. Pozorování Při pozorování výzkumník zaznamenává skutečné chování a jednání, a to buď osobně nebo pomocí elektronických přístrojů.  pomocí průmyslových kamer se zjišťuje zájem zákazníků o výrobky určité firmy  jakou pozornost vzbudila nová reklamní tabule  četnost průjezdu automobilů na komunikaci, kde je uvažováno o výstavbě motorestu Nevýhoda: neposkytuje informace o názorech a motivech chování zákazníků Nevýhoda: neposkytuje informace o názorech a motivech chování zákazníků

2.Průzkum je nejrozšířenější metodou. je nejrozšířenější metodou. umožňuje získat informace o motivech, názorech a preferencích zákazníků umožňuje získat informace o motivech, názorech a preferencích zákazníků průzkum se uskutečňuje prostřednictvím dotazníků a vhodně zvoleného kontaktu s nositeli informací (pohovor či písemný dotazník) průzkum se uskutečňuje prostřednictvím dotazníků a vhodně zvoleného kontaktu s nositeli informací (pohovor či písemný dotazník) špatně sestavený dotazník může zpochybnit získané informace, které nemusí odpovídat cílům a potřebám průzkumu. špatně sestavený dotazník může zpochybnit získané informace, které nemusí odpovídat cílům a potřebám průzkumu.

Členění otázek podle možnosti výběru: a) otevřená otázka (můžeme volně projevit svůj názor) b) uzavřená otázka (např. si vybíráme mezi odpovědí ano nebo ne) c) polootevřená otázka („… jiné možnosti, uveďte prosím které…“) d) škála odpovědí (př. velmi spokojen, spíše spokojen, je mi to lhostejné, spíše nespokojen, nemohu přesně říci) a) otevřená otázka (můžeme volně projevit svůj názor) b) uzavřená otázka (např. si vybíráme mezi odpovědí ano nebo ne) c) polootevřená otázka („… jiné možnosti, uveďte prosím které…“) d) škála odpovědí (př. velmi spokojen, spíše spokojen, je mi to lhostejné, spíše nespokojen, nemohu přesně říci)

Zásady pro správnou formulaci otázek  otázky definitivně formulujeme až na základě důkladného teoretického rozboru problematiky  volba otázek musí odpovídat výzkumnému vzorku  je nutné se vyhnout dotěrným a provokačním otázkám  otázky musí být přiměřeně dlouhé  otázky nemají být náročné na paměť

Způsoby kontaktování respondenta (dotazovaného ) A. dotazník zasílaný poštou  výhody: umožňuje získat velké množství informací odpovědi jsou většinou upřímnější relativně nízké náklady  nevýhody: téměř nulová pružnost nízká návratnost dotazníků

B. dotazování telefonem  výhody: rychlost získaných informací relativně nízké náklady velká pružnost (možnost okamžitě upřesňovat dotazy)  nevýhody: tzv. komunikační šum (rušení v telefonu, nesoustředění dotazovaného apod.) drahé telefonní poplatky

C. osobní dotazování  výhoda: pružnost a rychlost získávání informací  nevýhoda: vysoké náklady

3. Experiment v laboratorních podmínkách u několika vybraných skupin osob se uplatňuje odlišný postup, přičemž je sledována reakce osob ve skupině na experiment v laboratorních podmínkách u několika vybraných skupin osob se uplatňuje odlišný postup, přičemž je sledována reakce osob ve skupině na experiment v terénu např. pomocí skrytých kamer v supermarketech se sleduje chování zákazníků při změně podmínek, např. ceny, umístění zboží apod. v terénu např. pomocí skrytých kamer v supermarketech se sleduje chování zákazníků při změně podmínek, např. ceny, umístění zboží apod. Výhody: Výhody: existuje stálá kontrola nad průzkumem existuje stálá kontrola nad průzkumem sledovat chování zákazníků je možné mnohem lépe než u jiných forem marketingového výzkumu sledovat chování zákazníků je možné mnohem lépe než u jiných forem marketingového výzkumu

Analýza údajů a závěr marketingového výzkumu celková úspěšnost marketingového výzkumu záleží také na tom, jak jsou výsledky interpretovány managementu podniku celková úspěšnost marketingového výzkumu záleží také na tom, jak jsou výsledky interpretovány managementu podniku nepodstatné, nepřesné a zmatené informace mohou vést k nesprávným rozhodnutím s dalekosáhlými následky nepodstatné, nepřesné a zmatené informace mohou vést k nesprávným rozhodnutím s dalekosáhlými následky

Zdroje: marketing1.gif marketing1.gif ng%201.jpg ng%201.jpg Jaroslav Světlík, Marketing - cesta k trhu Jaroslav Světlík, Marketing - cesta k trhu