„Elio pro školy“ Výměna zkušeností s realizací projektů OP VK Praha 31. 5. 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spolupráce se vzdělávacími institucemi. Projekt iYouth – Modely integrace a prevence sociálního vyloučení: podpora migrantské mládeže je spolufinancován.
Advertisements

PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Školní poradenské pracoviště
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Zdokonalování systému celoživotního vzdělávání v oblasti pedagogické, psychologické a výchovné péče o děti se sociokulturním znevýhodněním Arteterapie.
Školní poradenské pracoviště
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Výstupy z Úvodního semináře
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
NÁVYKOVÉ LÁTKY krizový plán
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
Akademické centrum poradenství a supervize Nový subjekt mezi vysokoškolskými poradnami Vznik ACPS je součástí projektu „Zkvalitnění vzdělávání a odborné.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Úvodní seminář 22. září.
Minimální preventivní program školy
Krajská koordinátorka prevence rizikového chování
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Rosteme spolu Občanské sdružení AVE – ZŠ a SŠ v Moravskoslezském a Olomouckém kraji.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Seminář Reg. č: CZ.1.07/1.3.49/
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
„Okna technickým oborům dokořán“
Šablony OP VVV a podpora nadání
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Vzorový projekt pro ZŠ.
Model intenzivní podpory
Kariérové poradenství a podnikavost
Vzorový projekt pro gymnázia
Vzorový projekt pro ZŠ.
Transkript prezentace:

„Elio pro školy“ Výměna zkušeností s realizací projektů OP VK Praha

„Elio pro školy“ Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.2.00/ Název OPOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název prioritní osyPočáteční vzdělávání Název oblasti podporyRovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Jihočeský krajPraha Elio, o. s. Dražejov 17Vršovické nám. 2/ Strakonice Praha 10 IČ0: č. ú.: /0800

ZÁKLADNÍ INFORMACE doba trvání – 3 roky (konec realizace ) zapojení 10 základních škol z pěti krajů ČR propojení aktivit pedagogického sboru, třídních kolektivů, užšího týmu pedagogů snaha o vytvoření komplexního a uceleného programu v oblasti preventivního a psychologického působení na škole, zaručující systémový přístup, vytrvalost a důslednost. Jihočeský krajPraha Elio, o. s. Dražejov 17Vršovické nám. 2/ Strakonice Praha 10 IČ0: č. ú.: /0800

CÍLE PROJEKTU Celková (psychologicko-preventivní) podpora školy: vytvoření školní preventivní strategie a nastavení mechanizmů jejího sledování a vyhodnocování za pomoci speciálního týmu uvnitř školy; zvyšování kompetencí a spokojenosti pedagogů; dlouhodobé působení na žáky školy; možnost propojení know-how jednotlivých škol v projektu tvorba metodických příruček; Škola schopná samostatně plánovat a organizovat preventivní aktivity Jihočeský krajPraha Elio, o. s. Dražejov 17Vršovické nám. 2/ Strakonice Praha 10 IČ0: č. ú.: /0800

KLÍČOVÉ AKTIVITY Přímá práce s dětmi Přímá práce s pedagogickým sborem Přímá práce s týmem pedagogů Vytvoření metodických příruček Jihočeský krajPraha Elio, o. s. Dražejov 17Vršovické nám. 2/ Strakonice Praha 10 IČ0: č. ú.: /0800

Přímá práce s dětmi pro dvě vybrané třídy školy rozsah: 4 x 3 VH /rok - setkání ve škole; 2x výjezd /rok – mimo školu tématika: sebepoznání a seberozvoj, koheze kolektivu, formování zdravého hodnotového žebříčku, seznámeni s riziky závislého chování, posilování samostatného správné rozhodování a zodpovědnosti, podpora zdravého životního stylu a posilování volnočasové kompetence výstupy: 370 žáků z 20 kolektivů tříd, 55 setkání ve škole, 14 výjezdů mimo školu (do ) Jihočeský krajPraha Elio, o. s. Dražejov 17Vršovické nám. 2/ Strakonice Praha 10 IČ0: č. ú.: /0800

Přímá práce s pedagogickým sborem rozsah: 5x 2 VH/ rok – interaktivní semináře v prostorách školy tématika: vychází striktně z konkrétních potřeb daného pedagogického sboru Např. Práce v týmu, Komunikace s rodiči, Motivace dětí ke studiu, Zvládání projevů rizikového chování (nekázeň, agresivita, legální drogy, záškoláctví), Time management - dlouhodobé a krátkodobé plánování, Prezentační dovednosti, Psychohygiena, relaxace, stres management, Využití třídnických hodin, Preventivní programy na školách výstupy: 220 zapojených pedagogů, 68 seminářů pro pedagogický sbor 10 škol do (nejčastěji žádaná témata: komunikace s rodiči, práce s problémovým žákem, týmová práce) Jihočeský krajPraha Elio, o. s. Dražejov 17Vršovické nám. 2/ Strakonice Praha 10 IČ0: č. ú.: /0800

Přímá práce s týmem pedagogů pro min. 5 osob (vedení školy /ŘŠ či ZŠ/, metodik prevence či výchovný poradce, třídní učitelé vybraných tříd, další učitelé) rozsah: 2x výjezd /rok – mimo školu/ve škole tématika: zaměřené na vytvoření školní preventivní strategie a nastavení mechanizmů jejího sledování a vyhodnocování, ale rovněž na sebezkušenostní a zážitkové aktivity výstupy: 2 výjezdy s týmem pedagogů každé školy (vyj. 26. ZŠ Plzeň – 3 výjezdy) Jihočeský krajPraha Elio, o. s. Dražejov 17Vršovické nám. 2/ Strakonice Praha 10 IČ0: č. ú.: /0800

Zhodnocení práce s CS Přínosy -Systematický přístup - propojení práce lektorů, vedení školy, pedagogických pracovníků, žáků, rodičů -Individuální přístup ke škole – poznání prostředí školy, její specifika, klima -Kontinuálnost a dlouhodobost – reálné a zaznamenatelné změny, rozvoj kompetencí -Propojenost know-how z různých oblastí, různých typů škol Pohled z praxe: -v pozitivním klimatu ve třídě se děti cítí lépe, jsou otevřenější, sdílnější, podporuje to jejich sebevědomí a sebevyjádření, jsou spokojenější -rozvoj kompetencí u žáků (řešení problémů, aj.), lepší poznání sebe sama -člověk spokojený sám se sebou, se může negativně vymezit (rizikové chování), ale nemá potřebu na tomto chování ulpívat -inspirace pro pedagoga (relaxace, jiný pohled na třídu, využití pozitivní motivace) -zvyšování důvěry pedagoga v kompetentnost žáků Jihočeský krajPraha Elio, o. s. Dražejov 17Vršovické nám. 2/ Strakonice Praha 10 IČ0: č. ú.: /0800

Zhodnocení práce s CS Slabé momenty -Školy zahlceny jednotlivými projekty, které dohromady nedávají smysl -Nízká motivace některých pedagogických pracovníků -Školy nespolupracující s institucemi v systému prevence -MMP jako neformální dokument Pohled z praxe Jihočeský krajPraha Elio, o. s. Dražejov 17Vršovické nám. 2/ Strakonice Praha 10 IČ0: č. ú.: /0800

Výsledky průzkumů v projektu 1.Monitorování potřeb žáků v oblasti školního života -odlišné představy žáků a pedagogů -potřeba kvalitních vztahů – spokojenost zvyšuje motivaci a výkon -negativní identifikace 2. Monitorování potřeb žáků v oblasti prevence -neznalost pojmu a souvislostí -preference externích poskytovatelů -negativní očekávání (psycholog, prevence, přednáška) 3. Monitorování potřeb pedagogů v oblasti prevence -nízká motivace, nedostatek zkušeností, znalostí v samostatné realizaci -vnímání externisty jako odborníka -Nereálné očekávání Jihočeský krajPraha Elio, o. s. Dražejov 17Vršovické nám. 2/ Strakonice Praha 10 IČ0: č. ú.: /0800

Zkušenosti s realizací projektu Pozitiva Zprostředkování aktivit i pro školy, které nedisponují dostatečnými prostředky Dlouhodobý projekt – skutečné změny Negativa Zahlcení administrací Snížení dotace hodnotící komisí pro CS (výjezdy) Zdlouhavé řešení MZ Jihočeský krajPraha Elio, o. s. Dražejov 17Vršovické nám. 2/ Strakonice Praha 10 IČ0: č. ú.: /0800

Děkuji za pozornost.