PODSTATNÉ A NEPODSTATNÉ ZMĚNY Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Princip financování Jednotkové náklady - náklady na realizaci nebo pořízení jednotky definované obvykle.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
PODSTATNÉ A NEPODSTATNÉ ZMĚNY 6. října Podstatné a nepodstatné změny Změny v projektu – v průběhu realizace projektu může dojít k odchylkám od schválené.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Národní institut pro další vzdělávání. Zdroje validních a ověřených informací Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 1.metodická podpora 2.semináře.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Vendula Hanzalová Publicita grantových projektů OP VK ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Seminář pro příjemce u výzvy č. 40 OP LZZ Stanislav Urbánek Petra Měchýřová 1 Podporujeme Vaši budoucnost.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Seminář pro příjemce v rámci výzvy IOP č. 03 – Rozvoj informační společnosti ve veřejné správě , 9:30 hod Učebna č.3, 1. patro Ministerstvo vnitra,
PUBLICITA. Publicita Proč publicita a informovanost?  povinnost informovat cílovou skupinu a veřejnost o financování projektu ze zdrojů EU v rámci OP.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Pravidla realizace a monitorování projektu Věcná část monitorovací zprávy Výzva 48 MŠMT.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Projekt ORSEJ 2. jednání řídícího a realizačního týmu dne
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část - řízení projektu seminář pro příjemce – 2. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého kraje.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část -řízení a administrace projektu seminář pro příjemce – 4. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého.
ZMĚNY PROJEKTU A ROZPOČTU PRINCIPY PARTNERSTVÍ NESROVNALOSTI Seminář pro příjemce OP VK 29. října 2012.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
1 Lesná - Workshop pro příjemce Administrace projektu ( projektová část ) Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním.
Eva Kujínková MONITOROVACÍ ZPRÁVA věcná část ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
PODSTATNÉ A NEPODSTATNÉ ZMĚNY Seminář pro příjemce 5. května 2010 Barbora Zigušková, oddělení řízení grantových schémat.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Publicita projektu
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Seminář pro příjemce věcná část řízení projektu TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM.
Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v období
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Seminář pro příjemce OPVK
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Úvodní setkání s poskytovateli sociálních služeb –
Odbor školství mládeže a sportu Oddělení školské ekonomiky
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Seminář k dotačnímu programu Rozvoj materiálně technické základny mimoškolních aktivit dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
Realizace a vyúčtování malého projektu
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Cyklus malého projektu
Klíčové aktivity projektu
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Fond malých projektů Interreg V-A SK - CZ Realizace malého projektu Zdeněk Mikel Zlín,
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

PODSTATNÉ A NEPODSTATNÉ ZMĚNY Seminář pro příjemce 10. ledna 2012

Změny v projektu – v průběhu realizace projektu může dojít k odchylkám od schválené žádosti a podmínek stanovených právním aktem – možné realizovat nápravná opatření formou změn  všechny změny musí být pro projekt nezbytné a efektivní Rozlišujeme: - nepodstatné změny - podstatné změny Podstatné a nepodstatné změny

Nepodstatné změny projektu  změny, které neovlivní dosažení cílů projektu a povinnosti plynoucí z právního aktu (naplnění schválených MI)  mohou být provedeny bez předchozího souhlasu poskytovatele  příjemce o změnách informuje v nejbližší monitorovací zprávě (není-li lhůta kratší) + uvede zdůvodnění

Typy nepodstatných změn  změna rozpočtu mající charakter nepodstatné změny  změna kontaktních údajů příjemce (adresa, telefon) – oznamovat neprodleně  změna sídla příjemce – oznamovat neprodleně  změna kontakt. os. a manažera – oznamovat neprodleně  změna auditora (pokud je povinností příjemce audit provést)  změna harmonogramu realizace projektu týkající se jednotl. aktivit x nikoliv prodloužení realizace projektu

Typy nepodstatných změn  změna smlouvy příjemce s partnerem mající charakter nepodstatné změny (doložení kopie nové smlouvy)  změna názvu subjektu (příjemce oznámí předem)  změna ve statutu plátce DPH (ve vztahu k aktivitám projektu)  změna statutárního zástupce (oznámení do 5 pracovních dnů + podklady prokazující změnu)  dřívější ukončení projektu, pokud jsou ukončeny všechny plánované aktivity projektu  další změny, které neovlivní dosažení MI a plnění cílů projektu

Podstatné změny projektu  změny, které výrazněji mění charakter a obsah projektu (v klíčových aktivitách, rozpočtu) oproti schválené žádosti  zakládají povinnost upravit nebo doplnit právní akt o poskytnutí podpory  nesmí být provedeny před jejich schválením poskytovatelem podpory a před provedením úpravy právního aktu (odsouhlasení nelze provést se zpětnou platností)

Podstatné změny projektu  Žádost o schválení podstatné změny (včetně zdůvodnění změny + souvisejících dokumentů) musí být předložena poskytovateli nejpozději 60 PD před termínem ukončení projektu  v případě, že se dotýkají partnerů příjemce, je vyžadován jejich souhlas ještě před podáním příslušných návrhů změn projektu (v písemné podobě)  změny nesmějí vést k navyšování celkových způsobilých výdajů v rozpočtu  příjemce informuje ZS o každé změně do 5 PD ode dne, kdy se o změně dozvěděl

Typy podstatných změn  změna právní formy příjemce  změna příjemce či názvu projektu (pouze ve výjimečných a odůvodněných případech)  změna týkající se monitorovacích indikátorů (zrušení MI není možné) – překročení nastavené výše MI není podstatnou změnou  zapojení nového partnera do projektu (pouze ve výjimečných a odůvodněných případech)  odstoupení partnera v průběhu realizace projektu

Typy podstatných změn  změna data ukončení projektu – prodloužení doby realizace pouze ve výjimečných a odůvodněných případech  změna začátku realizace projektu  změna projektového účtu – záměr je nutno oznámit předem a do 5 PD od realizace změny zaslat oznámení o změně účtu + ověřenou kopii nové smlouvy o účtu  změna smlouvy příjemce s partnerem mající charakter podstatné změny (doložení návrhu nové smlouvy s partnerem)  podstatná změna rozpočtu  jakákoliv změna v případě pochybností

Změny v rozpočtu  musí být nezbytné a efektivní  nesmějí narušit charakter a hlavní záměr projektu  nesmí být porušeny podmínky finančního řízení stanovené v právním aktu  každá změna rozpočtu musí být řádně zdůvodněna a doložena aktualizovaným rozpočtem projektu  nesmí dojít k překročení závazných procentuálních limitů stanovených výzvou

Změny v rozpočtu  nesmějí být navyšovány položky, které byly sníženy/zrušeny doporučením Grémia zpravodajů  změny rozpočtu pouze s využitím cen a mezd v místě a čase obvyklých (MD č. 4)  navýšení celkových způsobilých výdajů není možné  přesun prostředků mezi kapitolami se posuzuje podle schváleného rozpočtu v právním aktu/dodatku Dle výše částky rozlišujeme: - nepodstatné změny rozpočtu - podstatné změny rozpočtu

Nepodstatné změny rozpočtu  příjemce oznamuje v nejbližší MZ po provedení změny Typy nepodstatných změn:  přesun prostředků mezi položkami uvnitř jednotlivých kapitol (bez omezení, s výjimkou kap. 1 Osobní výdaje a položek křížového financování)  přesun prostředků mezi jednotlivými kapitolami – max. do výše 15 % objemu způsobilých výdajů kapitoly, ze které jsou přesouvány  vytvoření / zrušení položky rozpočtu je možné pouze v případě, že neznamená začátek / zrušení klíčové aktivity

Nepodstatné změny rozpočtu  kapitola 1 Osobní výdaje může být navýšena (přesunem z jiné kapitoly) pouze do výše 15 % objemu této kapitoly a může se tak stát pouze na základě těchto změn:  změna pracovně právního vztahu (DPP – DPČ)  rozdělení či sloučení schválených úvazků (lze slučovat pouze stejné jednotkové ceny, případně se musí respektovat nejnižší schválená jednotková mzda ze slučovaných úvazků)  vytvoření nové pozice  navýšení či snížení úvazku stávající pozice (bez překročení schválené jednotkové ceny)  uhrazení příplatků za práci o svátcích, sobotách a nedělích

Podstatné změny rozpočtu  povinnost předložit Žádost o podstatnou změnu + odůvodnění  realizace podstatné změny rozpočtu před souhlasem poskytovatele nebo bez souhlasu = porušení rozpočtové kázně Typy podstatných změn:  přesun mezi kapitolami přesahující 15 % objemu způsobilých výdajů z kapitoly, ze které jsou přesouvány  navýšení objemu kapitoly 1 - Osobní výdaje o více než 15 %  navýšení položek křížového financování (pokud bude mít vliv na výši investičních a neinvestičních prostředků rozpočtu či bude znamenat celkové navýšení křížového financování)

PUBLICITA

Publicita Proč publicita a informovanost?  povinnost informovat cílovou skupinu a veřejnost o financování projektu ze zdrojů EU v rámci OP VK – Nařízení Komise (ES) č. 1828/2006 ze dne (čl ):  příjemce je povinen zajistit realizaci informačních a propagačních aktivit na úrovni projektu (základem informačních aktivit = užívání předepsaného logolinku)  během všech fází realizace projektu musí být zdůrazněno financování z prostředků ESF

Publicita Čím se musíme řídit?  Příručka pro příjemce OP VK (kapitola 11)  Manuál vizuální identity OP VK – verze z října 2009 ( (stěžejní dokument, verze logotypu, ochranná zóna, velikost, barvy)  Manuál vizuální identity ESF v ČR (  Grafický manuál vizuální identity MŠMT (

Publicita Volba propagačních nástrojů = v kompetenci příjemce  zvolené nástroje a prostředky by měly odpovídat potřebám, rozpočtu a velikosti projektu  žadatel vybírá již v žádosti – následně zakotveny v právním aktu => stávají se předmětem kontroly  náklady na povinnou publicitu jsou způsobilé (za předpokladu dodržení všech pravidel OP VK)  o průběhu publicity informuje příjemce prostřednictvím MZ (dokládání fotodokumentace, vzorek propagačních předmětů)

Publicita Nástroje propagačních aktivit  internet (webové stránky projektu/příjemce) + RISA = průběžné aktualizace  tiskové materiály – publikace, školicí a informační materiály, letáky  audiovizuální materiály – naučné, propagační filmy/reportáže  uveřejnění článků o projektu v regionálním tisku  informační akce – konference, semináře, školení, výstavy  propagační předměty – kancelářské/vzdělávací potřeby

Publicita Povinnosti příjemce: a)použít logolink (ESF, EU, MŠMT a OP VK) na všech materiálech vztahujících se k projektu (s výjimkou účetních dokladů – jiné předepsané náležitosti) b)použít povinné sdělení: „Investice do rozvoje vzdělávání“

Publicita – povinnosti příjemce c)umístit vlajky EU a loga ESF a OP VK v místnostech, kde se konají konference/semináře/školení d)umístit loga EU, ESF a OP VK na zařízení a vybavení pořízeného z dotace e)označit předepsanými logy kancelář užívanou pro řízení realizace projektu f)na akci realizované v rámci OP VK uvést informaci o tom, že je financována z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR g)pořizovat fotodokumentaci z pořádaných akcí

Publicita Použití logolinků: Základní logolink  je tvořen logy ESF, EU, MŠMT, OP VK a sloganem Rozšířený logolink  je doplněn o logo ZS, nebo příjemce a partnera (v případě více partnerů nelze)  logo projektu nesmí být nikdy součástí logolinku (kdekoliv jinde)  vlajku ČR v rozšířeném logolinku může použít na svých materiálech pouze ŘO (MŠMT)

Publicita Základní logolink Logolink ZS

Publicita Základní logolink Logolink ZS

Publicita  menší předměty (vizitky, samolepící bločky,…) – lze zkrácený logolink (bez MŠMT)  drobné předměty (tužky, flashdisky) – lze zkrácený logolink bez textů u log i bez sloganu  logo EU musí obsahovat text vždy!

Archivace Pravidla archivace:  veškerá dokumentace projektu musí být archivována min. do konce roku 2025  dokumentace musí být vedena přehledně a musí být snadno dosažitelná  příjemce i partneři jsou povinni uchovávat originály všech dokumentů (pokud jimi disponují) nebo jejich kopie (např. MZ)  ověření archivace originálních dokumentů – předmětem kontroly na místě

DĚKUJI ZA POZORNOST Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů Lucie Maredová Tel.: