Zavádění Change Managementu v ING Group Jiří Mičke IT Projects & Architecture Manager.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení projektu Celostátní konference k projektu „Podpora sociálního začleňování na místní a regionální úrovni“ (reg. č. OP LZZ: CZ.1.04/3.1.00/ )
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Představení společnosti Tomáš Vodenka – People manager ARTIN.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Projekt Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje I CZ.1.07/1.1.00/ I Školení pro uživatele portálu.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Ověřené výstupy z ISKN elektronická značka Jiří Formánek
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
1.VYHLÁŠENÍ RESORTNÍCH BEZPEČNOSTNÍCH CÍLŮ MZ na období červen 2011– duben PODEPSÁNÍ PROHLÁŠENÍ WHO „Čistá péče je bezpečnější“
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Due diligence Lucie Hladká Postup při právní prověrce  Organizace času a (ostatní) práce  Revize dostupných relevantních přípravných dokumentů.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Virtuální kolega Attavena, o.p.s. Prezentace projektu a návrh implementace jeho nabídky: do systému vzdělávání.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
Jihlava 29. února Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Pracovní skupina Portál elektronického zdravotnictví NSeZ – neveřejná prezentace Emauzy, MUDr. Pavel VEPŘEK předseda pracovní skupiny.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
1. WORKSHOP.
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
model fungování a praxe
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Allianz. Moje první volba.
9. mezinárodní konference ICTfórum/Personalis 2005
Letecká informační služba pro GA 2017
Digitální učební materiál
Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky
Úřad práce České republiky
Demoverze QI Informace pro partnery DCC
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
METODIKA ZAVÁDĚNÍ UIS NA JINÝCH UNIVERZITÁCH
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
RASC Standardy řízení služeb
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Rozhodování 1.
Aplikace Monitorovací systém
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Aplikace Monitorovací systém
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Komunikační strategie Kódování
Národní Technická Knihovna
Digitální učební materiál
Systému DBMAN (KEVIS).
Datové sklady a BI Řízení kvality v prostředí veřejné správy
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Lotus Notes Lotus Notes Alena Málková
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Finanční plán stavební zakázky
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Název projektu | Název společnosti | Jméno prezentujícího
Centralizované rozvojové projekty 2017
Prodeji produktu nebo služby
Centrální Podpora Uživatelů ISVS
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Klíčové aktivity projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Online databáze pro ohrožené rodiny a děti v ORP Chrudim SÍŤ POMOCI A PODPORY na Chrudimsku V RÁMCI PROJEKTU EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ SÍTĚ SLUŽEB PRO OHROŽENÉ.
prezentace informačního systému
Nabízené služby společnosti
Transkript prezentace:

Zavádění Change Managementu v ING Group Jiří Mičke IT Projects & Architecture Manager

2 Agenda Stručné představení ING Group ČR/SR Způsob řešení automatizace IT procesů v ING Postup implementace ITILu (konkrétní procesy v ING Group ČR/SR), harmonogram Implementace Change Managementu Připravované kroky v implementaci Change Managementu Strategie zapojení uživatelů Volba softwaru pro implementaci ITILu Implementace Ukázky použití aplikace Team Track v řešení Change Managementu

3 Stručné představení ING Group ČR/SR ING je globální finanční instituce holandského původu, působící v 50 zemích světa s více než zaměstnanci V ČR a SR působí ING od roku 1991 Pojišťovnictví Životní a zdravotní pojištění Penzijní připojištění (na Slovensku Starobné a Doplnkové Dôchodkové sporenei) Bankovní Retail ING Konto Podílové fondy Oranžové hypotéky Korporátní bankovnictví

4 Způsob řešení automatizace procesů IT Rozhodnutí o implementaci ITILu Sjednocení procesů podpory „businessu“ Transparentnost všech kroků a procesů Zefektivnění procesu řešení incidentů a change managementu Reporting, KPIs Podklady pro vytvoření SLAs (Service Level Management)

5 Postup implementace a harmonogram 2004 Q4 Rozhodnutí o implementaci ITILu v ING Analýza stávajícího stavu, návrh postupu implementace Společnost LBMS vybrána jako dodavatel řešení pro implementaci ITILu na platformě Team Track 2005 Q1 Zavedení jednotného Service Desku Implementace Incident Managementu 2005 Q2 Implementace Problem a Change Managementu 2005 Q3 Příprava prvních SLAs Postupné přidávání dalších konkrétních aplikací

6 Rozsah nasazení Interní i externí uživatelé Head Office users Sales Force users Někteří externí poskytovatelé služeb Správa uživatelů přes LDAP Počet incidentů za 1/2006 – Všechny hlavní aplikace ING využívají ITIL, dále některé další aplikace (Dopisy apod.) Team Track verze 6.3, databáze Oracle

7 Strategie zapojení uživatelů „Business driven“ přístup Zavádění zhruba po jednotlivých produktech (úlohách, systémech) K dispozici školení, help, dokumentace atp. Nenásilný způsob „vynucování“ používání stanovených postupů a procesů Využití „business“ tlaku na zkvalitnění a zrychlení některých procesů, jejich transparentnost a přesnou přefakturaci nákladů

8 Implementace Change Managementu Pokrývá většinu informačních systémů a úloh Návaznost na Incident Management a Request Management V některých procesech zahrnuti i externí dodavatelé 1x za kvartál review vložených požadavků = schvalování přes PMO přínosy x náklady Přístup odkudkoli z webového prostředí, zadávání i E- mailem či telefonicky Chystá se dokončení plně „obecného“ Change Managementu

9 Ukázka použití Team Tracku - Change Management  Za provozu probíhá vylepšování workflow dle aktuálních potřeb  Specializace nastavení workfow pro jednotlivé projekty  Hlavní znaky workflow požadavků  Přidělování zodpovědností na základě rolí (Analytik, Programátor, Deployer,…)  Rozdělení primární a sekundární zodpovědnosti řeší problém zastupitelnosti  Notifikace – důležitý nástroj podporující dodržení procesu  Návaznost na konfigurační řízení  Každý požadavek má zaznamenán seznam souvisejících zdrojových souborů  Do budoucna se plánuje využití některé z integrací s nástroji pro konfigurační řízení (VSS, CVS)  Výstupy pro vedení  Přehledové sestavy přidělených požadavků dle projektu/uživatele

10 Ukázka zadávání požadavku na změnu

11 Ukázka již vytvořeného požadavku na změnu

12 Sestavy – Change Management Tabulková sestava pro jednu aplikaci Počty úkolů v jednotlivých fázích

13 Sestavy – Další

14 Další připravované kroky Úplné zobecnění Change Managementu Implementace Release Managementu Implementace Configuration Database Pokračovaní v Service Level Managementu (další SLAs, jejich úprava) Větší pozornost procesům taktického řízení v závislosti na implementovaných procesech operativního řízení Customer Satisfaction Survay Speciální akce Stálá možnost využití licencí „anonymních“ Requesterů

15 Děkujeme za pozornost Implementace Change Managementu v ING