Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

Systém kurikulárních dokumentů
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Průřezová témata.
Média v ČR Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Základní výkresová dokumentace
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ODMĚNY A SRÁŽKY ZE MZDY VY_32_INOVACE_20_1_5 ODMĚNY A SRÁŽKY ZE MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY (slevy na dani a daňové zvýhodnění) VY_32_INOVACE_13_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY (slevy na dani a daňové zvýhodnění) Autor: Ing. Jana Rauscherová.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Hledání zaměstnání, nezaměstnanost, úřady práce, rekvalifikace N á zev.
PRACOVNÍ SMLOUVA VY_32_INOVACE_1_1_5 PRACOVNÍ SMLOUVA Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
ODMĚŇOVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ (základní pojmy) VY_32_INOVACE_11_1_5 ODMĚŇOVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ (základní pojmy) Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Poruchy nálad a afektivní poruchy Jaké symptomy se projevují při depresi ? Jaké symptomy jsou typické pro manický syndrom ? Setkali jste se již s případem.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ODPOVĚDNOST ZAMĚSTNANCE ZA ŠKODU VY_32_INOVACE_4_1_5 ODPOVĚDNOST ZAMĚSTNANCE ZA ŠKODU Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_08 Sada DUM Výchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Závislost na nikotinu, odvykání.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
PRACOVNÍ DOBA VY_32_INOVACE_2_1_5 PRACOVNÍ DOBA Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední odborná.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základy mediální výchovy
9. Tvorba individuálního plánu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru Ekonomika podnikání.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
9. Tvorba individuálního plánu
Konflikt, koření života
Hodnotový systém člověka – Systém hodnot
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Stereotypy v médiích Autor: Mgr. Eva Kocábová VY_32_INOVACE_11_1_15

Stereotypy v médiích VY_32_INOVACE_11_1_15 Mgr. Eva Kocábová Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace 2012

Stereotypy v médiích 1 Stereotyp - typizovaný, běžně opakovaný a zjednodušený soubor většinou nelichotivých představ o různých věcech (národech, skupinách lidí, ale i výrobcích, produktech a to včetně těch mediálních). Stereotypy - jsou součástí našeho každodenního života, kromě negativ mají také pozitivní stránky jako je pomoc orientovat se ve světě, nebo umožnění mezigeneračně přenášet poznání. Jsou ovšem také zdrojem utváření předsudků. Mediální produkty - Stereotypy v médiích - Mgr. Eva Kocábová

Stereotypy v médiích 2 Média odráží hodnoty, které platí či převažují ve společnosti (sociální, genderové, etnické vztahy aj.) V mediální praxi se tato hodnotová příznakovost projevuje především ve stereotypním zobrazování - média přebírají stereotypy dané společnosti či dané skupiny Mediální produkty - Stereotypy v médiích - Mgr. Eva Kocábová

Genderový stereotyp - Nejčastější mediální stereotyp. - Označuje se metaforickou polaritou "veřejný muž - soukromá žena (muži je přisuzováno právo vystupovat veřejně, reprezentovat rodinu, zatímco ženě přísluší vytvářet muži zázemí). - Vzniká důsledkem rozdílného hodnocení mužů a žen. - Podává zjednodušující obraz o mužích či ženách. Naše společnost je spíše maskulinní, proto se genderové stereotypy týkají žen častěji než mužů. Mediální produkty - Stereotypy v médiích - Mgr. Eva Kocábová

Genderový stereotyp v médiích Média tento stereotyp reprodukují: - Přímo - např. tím, že více vyhledávají muže ve veřejných funkcích a umožňují jim přístup do médií - Nepřímo - např. tím, že na porušení tohoto stereotypu upozorňují jako na raritu, kdy např. kladou ženám v podnikání či politice otázku, jestli jejich úspěch nevadí manželovi. Mediální produkty - Stereotypy v médiích - Mgr. Eva Kocábová

Další stereotypy v médiích V médiích (hlavně ve zpravodajství) lze nalézt některé často i nepřiznané stereotypy na základě: – věku – profese – zájmů – vzhledu – náboženského vyznání – národnosti – etnika – sociálně ekonomické situace – místa bydliště (město x venkov) atd. Mediální stereotypy se netýkají jen osob, ale také věcí – potravin, firem, oblečení atd. Mediální produkty - Stereotypy v médiích - Mgr. Eva Kocábová

Úkoly k tématu 1 Jaké předsudky se nejčastěji tradují o: – důchodcích – blondýnách – podnikatelích – politicích – policistech – sportovcích – českých automobilech – švýcarských hodinkách – vietnamských restauracích – úřednících – učitelkách – puberťácích – ruských turistech? Najděte další příklady předsudků. Mediální produkty - Stereotypy v médiích - Mgr. Eva Kocábová

Stereotypy v časopisech Příklad: lifestylové časopisy často svým čtenářům vsugerovávají pohled na svět očima superženy / supermuže a jeho život redukují na prostou touhu po osobním úspěchu, dokonalém vzhledu a životě v luxusu. Navíc není důležité jen to, co je přímo řečeno, ale také to, o čem se nemluví. Jaké znáte časopisy pro různé cílové skupiny (ženy, muže, dospívající, děti, pro konkrétní zájmové skupiny)? Porovnejte je a zaměřte se na mediální stereotypy, které se v nich vyskytují. Odpovídají hlavní témata časopisů hlavním okruhům zájmů těch, kterým jsou určena? Mediální produkty - Stereotypy v médiích - Mgr. Eva Kocábová

Stereotypy v reklamě Důkazem výskytu stereotypů v reklamě mohou být reklamy zobrazující ženy při: - domácích pracích, - nakupování, - starání se o děti, - předvádění kosmetiky či oděvů. Ženy se zde objevují jako pasivní objekty, zatímco muži jsou aktivní (sportují, baví se s kamarády, vysvětlují ostatním, jsou ve vedoucích funkcích, rozhodují, organizují apod.). Nepoučení diváci reklam mohou nabýt dojmu, že se jedná o zobrazení věcí tak, jak jsou. Mediální produkty - Stereotypy v médiích - Mgr. Eva Kocábová

Úkoly k tématu 2 Vyjmenujte některé nejběžnější stereotypy, se kterými se setkáváme v médiích, popřípadě v reklamách. Uveďte příklady. S jakými stereotypy se setkáváme v každodenním životě? Jak se mohou lišit stereotypy v jednotlivých zemích? Jsou stereotypy médii také vytvářeny, nebo jen média ukazují stereotypy existující ve společnosti? Jsou stereotypy škodlivé? Proč? Která témata jsou pro určité typy médií charakteristická a která jsou naopak většinou vynechávána? Mediální produkty - Stereotypy v médiích - Mgr. Eva Kocábová

Prameny JIRÁK, Jan. Mediální technologie - Televize. Metodický portál: Články [online] , [cit ]. Dostupný z WWW:. ISSN JIRÁK, Jan. O stereotypech [online] [cit ]. Dostupný z WWW:. Mediální produkty - Stereotypy v médiích - Mgr. Eva Kocábová

Metodický pokyn 1. část Téma sady: Mediální produkty a jejich význam – kategorie mediálních produktů, formy mediálního sdělení Vzdělávací oblast: Sociálně-výchovná činnost Vzdělávací obor: Mediální a dramatická výchova Průřezové téma: Občan v demokratické společnosti Tematický okruh: Mediální produkty a jejich význam Pozn. Tento materiál lze použít i v gymnaziálním vzdělávání při realizaci průřezového tématu Mediální výchova Anotace: Jedná se o prezentaci - výklad o mediálních stereotypech spojený s motivací a aktivizací studentů doplněný úkoly pro samostatnou (nebo skupinovou) práci žáků. Seznámí žáky se základními mediálními stereotypy. Všechny teoretické znalosti uvádí do kontextu praktického využití v každodenním životě. Vychází ze zkušeností žáků jako příjemců mediálního sdělení a vytváří prostor pro jejich samostatnou práci žáků. Mediální produkty - Stereotypy v médiích - Mgr. Eva Kocábová

Metodický pokyn 2. část Autor: Mgr. Eva Kocábová Datum vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_1_15 - Stereotypy v médiích Jazyk: čeština Očekávané výstupy: Chápe postavení médií v současné společnosti. Rozlišuje jednotlivé typy médií (bulvár x seriózní média) podle zaměření na cílové skupiny. Charakterizuje předpokládaného adresáta jednotlivých mediálních produktů. Rozpozná výrazové prostředky snažící se vyvolat emoce. Identifikuje základní manipulativní postupy. Orientuje se v mediálních stereotypech. Rozumí pojmu genderový stereotyp. Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: mediální stereotyp, genderový stereotyp, předsudek, reklama Druh učebního materiálu: prezentace - výklad spojený s motivací a aktivizací studentů průběžnými úkoly a ověřováním, doplněný úkoly pro samostatnou práci žáků Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:střední odborné vzdělávání (případně gymnaziální vzdělávání) Typická věková skupina: let Mediální produkty - Stereotypy v médiích - Mgr. Eva Kocábová

Metodický pokyn 3. část Pokyny pro práci s materiálem: Prezentace je využitelná jako úvodní výklad učiva daného tématu, formou průběžných otázek a úkolů žáka aktivizuje a uvádí teoretické informace do praktického rámce. Seznamování s tématem by mělo vždy vycházet ze zkušeností žáka, například formou brainstormingu. Otázky, úkoly a náměty pro samostatnou práci jsou zvýrazněny červeně. Otázky a úkoly jsou záměrně formulovány tak, aby v žácích podporovaly a rozvíjely kreativitu formou využívání brainstormingu. Na většinu otázek a úkolů tedy neexistuje jedná správná a jednoznačná odpověď. Naopak uvedení jediné přesné odpovědi považujeme za omezující a zavádějící jak pro učitele, tak pro žáka. Důležitější než odpověď samotná je právě její zhodnocení, zdůvodnění, obhájení a argumentace. Většina otázek a úkolů se týká mediální gramotnosti žáků, vychází z jejich mediální zkušenosti a především je zaměřena na praktické dovednosti žáků – práci s konkrétním mediálním sdělením. Materiál je tvořen tak, aby mohl být využit pro samostatnou i skupinovou práci žáků, pro společné opakování a ověřování. Pomůcky: nutnými pomůckami a nedílnou součástí každé vyučovací hodiny věnované mediální výchově jsou aktuální výtisky denního tisku, či dalších periodik. Lze je zajistit různými způsoby dle podmínek školy. Nejlépe se osvědčilo rozdělit žáky do několika skupin (z praktických důvodů maximálně po 4 – 5 žácích), každá skupina bude nosit do výuky jeden druh novin, doporučujeme minimálně jedno regionální periodikum (případně regionální mutaci celostátního deníku), jedno bulvární a jedno seriózní periodikum. V daném případě je vhodné mít k dispozici i několik časopisů určených pro různé cílové skupiny (pro ženy, pro muže, dospívající, děti, kutily apod.) Mediální produkty - Stereotypy v médiích - Mgr. Eva Kocábová