II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.3 Zlepšení kompetencí pedagogických i nepedagogických pracovníků škol a školských zařízení. Výzva č.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. C7 - Projektová kancelář Metodický výklad výzvy C7 Mgr.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
Studium k výkonu specializovaných činností: Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.3 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. dubna 2013.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Využíváme ICT ve výuce.  Akademie Hotelnictví a cestovního ruchu 2 Využíváme ICT ve výuce Název výzvy: Žádost o finanční podporu z OPVK – IPo – Oblast.
Mgr. Jitka Laholová Odbor vzdělávání a vědy MZ
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
ZMĚNY V RVP ZV SOUVISEJÍCÍ S ODSTRANĚNÍM PŘÍLOHY 2 RVP ZV UPRAVUJÍCÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S LEHKÝM MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM MŠMT 21. října 2015.
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
ŠKOLENÍ PRO ŽADATELE O FINANČNÍ PODPORU Z OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Jihomoravský kraj Krajský úřad Jihomoravského kraje oddělení.
Plánování ve školní tělesné výchově
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Gymnasium Jižní Město Praha
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
Model intenzivní podpory
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
Model intenzivní podpory
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Šablony I a jejich realizace
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Model intenzivní podpory
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Transkript prezentace:

II. Metodický výklad výzvy

Cíl oblasti podpory 1.3 Zlepšení kompetencí pedagogických i nepedagogických pracovníků škol a školských zařízení. Výzva č. 51 je zaměřena na zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků základních a středních škol při integraci informačních a komunikačních technologií (ICT) do výuky. 2

Podporovaná aktivita dle Prováděcího dokumentu Podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol a školských zařízení pro využívání ICT ve výuce. Hlavní podporovaná aktivita výzvy obsahuje 3 povinné aktivity (A, B, C). Aktivity A a B se dále dělí na jednotlivé podaktivity Žadatel musí předložit projektovou žádost obsahující všechny uvedené aktivity a podaktivity. 3

Podporované aktivity Aktivita A: Koučink, mentoring a podpora pedagogických pracovníků formou asistence při pedagogických a technických problémech s využitím ICT ve výuce o Podaktivita A1: Vzdělávání ředitelů o Podaktivita A2: Mentoring a podpora pedagogických pracovníků školy o Podaktivita A3: Metodik ICT ve škole 4

Podporované aktivity Aktivita B: Vzdělávání pedagogických pracovníků k integraci ICT do výuky o Podaktivita B1: ICT – „co už máme“ o Podaktivita B2: ICT – „co chceme“ o Podaktivita B3: ICT – „oborové didaktiky“ Aktivita C: Evaluace 5

Aktivita A: Koučink, mentoring a podpora pedagogických pracovníků formou asistence při pedagogických a technických problémech s využitím ICT ve výuce Podpora pro všechny pedagogické pracovníky zapojené do projektu. Aktivita bude trvat min. 6 měsíců pro každou školu zapojenou do projektu. Podaktivity A1, A2, A3 mohou probíhat paralelně, podmínkou je zařazení všech podaktivit do projektu. 6

Podaktivita A1: Vzdělávání ředitelů Povinná vzdělávací aktivita: proškolení v oblasti zadávání veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce v kap. 7 Závazné postupy pro zadávání zakázek z prostředků finanční podpory OP VK, v rozsahu minimálně 3 x 45 min. Další vzdělávací aktivity: profil Škola21, cloudy bezpečnostní politika v kyberprostoru včetně licencování a ochrany duševního vlastnictví. Vzdělávací aktivity mohou být organizovány pro více škol v regionu. Doplnění prezenčních aktivit o e-learningovou formu. 7

Podaktivita A2: Mentoring a podpora pedagogických pracovníků školy Metodická a technická podpora školám. Mentoři - tým odborníků z řad realizačního týmu žadatele o a) využití ICT ve výuce, pomoc při technických problémech o b) využití ICT v oborových didaktikách. Rozsah a způsob poskytování odborné pomoci je na každém žadateli dle jeho uvážení a požadavků konkrétních škol. 8

Podaktivita A3: Metodik ICT ve škole Metodik ICT – pedagogický pracovník zaměstnaný v konkrétní škole zapojené do projektu. Vyškolen v rámci aktivit B. Podpora, aby mohl po skončení sám působit jako metodik ICT (zejm. v oblasti využití a integraci moderních ICT ve výuce). Tuto pozici může zastávat na škole i několik pracovníků. 9

Aktivita B: Vzdělávání pedagogických pracovníků k integraci ICT do výuky Prezenční vzdělávací aktivity budou probíhat přímo na školách (šk. rok 2014/2015) a budou doplněny e-learningem či dalšími on-line nástroji. Důraz zejména na praktické informace a činnosti. Semináře v minimálním hodinovém rozsahu (celkem 25 vyučovacích hodin) a na všechna témata popsaná v podaktivitách B1 – B3. 10

Podaktivita B1: ICT – „co už máme“ Minimální časová dotace: 5 x 45 minut Vzdělávání přizpůsobené konkrétnímu vybavení jednotlivých škol (pozor na duplicitu s op 1.4 a 1.5), důraz na praktická cvičení. Další témata: autorský zákon, možnosti legálního bezplatného využívání zdrojů na internetu… Vzdělávací aktivity přímo ve školách (případně pro 2 – 3 blízké školy ve větších obcích/městech společně). E-learnigová opora či práce on-line včetně budování on-line komunit pedagogů. 11

Podaktivita B2: ICT – „co chceme“ Minimální časová dotace: 5 x 45 minut Vzdělávání v oblasti využití moderních mobilních (dotykových) zařízení ve výuce – jedná se např. o tablet, netbook, notebook. Během školení poskytnuto pedagogům mobilní (dotykové) zařízení. Mobilní ICT učebna (příjemce) tak, aby mohla být proškolena celá sborovna, požadavek udržitelnosti. Vzdělávací aktivity přímo ve školách (případně pro 2 – 3 blízké školy ve větších obcích/městech společně). E-learnigová opora či práce on-line včetně budování on-line komunit pedagogů. 12

Podaktivita B3: ICT – „oborové didaktiky“ Minimální časová dotace: 15 x 45 minut Vzdělávání v oblasti využití moderních mobilních (dotykových) zařízení ve výuce konkrétních předmětů. Příklady vhodných aktivit: cloudy pro oborové didaktiky, projektová výuka vedená s ICT, rozvoj žákovských dovedností pro 21. století s využitím ICT. Vzdělávací aktivity přímo ve školách (případně pro 2 – 3 blízké školy ve větších obcích/městech společně) nebo v rámci kraje. E-learnigová opora či práce on-line včetně budování on-line komunit pedagogů. 13

Mobilní (dotyková) zařízení Partner s finančním příspěvkem (škola) – může pro účely vzdělávání pořídit mobilní (dotyková) zařízení v počtu odpovídající max. počtu zapojených pedagogů v obou aktivitách B2 a B3. Maximálně 20 ks zařízení pro 1 partnera (školu). Pokud bude cena pořizovaných zařízení rovna nebo vyšší než 100 tis. Kč, je partner povinen využít postup pro zadávání zakázek malého rozsahu uvedený v Příručce pro příjemce v kap. 7.5 pod písmenem B. 14

Aktivita C: Evaluace Vyhodnocení přínosu/dopadu/efektu vzdělávacích aktivit na reálné využití ICT techniky ve výuce v dané škole (partner). Každá škola vyhodnotí přínos/dopad/efekt vzdělávacích aktivit v návaznosti na počáteční stav. Evaluační zprávy za každou školu doloží příjemce nejpozději se závěrečnou monitorovací zprávou. 15

Role partnerů (škol) v projektu Koordinace při přípravě a realizaci projektu – identifikace vzdělávacích potřeb pedagogů, požadavky na konkrétní zaměření vzdělávání pedagogů školy v závislosti na stávající vybavení ICT technikou a směřování školy v dalších letech napříč aktivitami projektu. Stanovení vhodného typu mobilního (dotykového) zařízení pro potřeby vzdělávání pedagogů v závislosti na podmínkách konkrétní školy. Zajištění nákupu IT techniky dle bodů výše (doporučení hned na začátku projektu). Zajišťování cílové skupiny. Evaluace projektových aktivit. Každá škola pozice v realizačním týmu koordinátor projektu - (max. 0,5 úvazku). 16

Podmínky realizace Aktivity zaměřené na vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení musí být akreditovány MŠMT. Pokud se nejedná již o akreditovaný kurz, je možné získat akreditaci v průběhu realizace projektu, nejpozději však ke dni ukončení projektu. V případě, že vzdělávací kurz/modul nebude při ukončení projektu akreditován, bude příjemce povinen již poskytnuté finanční prostředky vrátit zpět poskytovateli dotace. 17

Podmínky realizace Projekt zaměřen pouze na ZŠ, nebo ZŠ a SŠ – poměr cca 4 : 1 (žadatel uvádí do „Popisu CS“). Z toho počet malých škol (do 200 žáků). V případě, že žadatel/partneři počítá ve svém projektu s realizací veřejné zakázky, nutné uvést v záložce „Rizika projektu“ + v záložce „Popis opatření na eliminaci (odstranění) rizik“ uvést způsoby řešení této veřejné zakázky. Požadavek na mentory (experty). Zveřejnění výstupů na portálu pod licencí Creative Commnons – (Rozhodnutí o poskytnutí dotace). 18

Specifická kritéria 19 NázevMax. počet bodů Doložení akreditace vzdělávacích programů 5 Doložení zájmu o zapojení škol do projektu 4 Zapojení malých základních škol5 Synergická vazba na projekty jiných operačních programů. 1 CELKEM15

Specifická kritéria Doložení akreditace vzdělávacích programů (5 bodů) Projekt získá 5 bodů v případě, že bude v podobě samostatné přílohy projektové žádosti doložena platná akreditace minimálně pro 30 % vzdělávacích programů DVPP, které chce žadatel v rámci projektu realizovat, včetně obsahu vzdělávacích programů (jak byly přiloženy k žádosti o akreditaci v systému DVPP MŠMT). 20

Specifická kritéria Doložení zájmu o zapojení škol do projektu (4 body) a) Projekt získá 4 body v případě, že k projektové žádosti bude formou samostatné přílohy doložen zájem o zapojení do projektu od minimálně 90% pedagogů škol z celkového plánovaného počtu pedagogů zapojených škol do projektu. b) Projekt získá 3 body v případě, že k projektové žádosti bude formou samostatné přílohy doložen zájem o zapojení do projektu od minimálně 70% pedagogů škol z celkového plánovaného počtu zapojených škol do projektu a tento podíl zároveň nedosáhne minimálně 90 % dle bodu a). 21

Specifická kritéria Zapojení malých základních škol (5 bodů) Projekt získá 5 bodů, pokud z celkového plánovaného počtu zapojených základních škol bude minimálně 30 % ZŠ s počtem žáků do 200 (stav k ) – žadatel toto uvede v projektové žádosti v části popis cílové skupiny. Žadatel, který bude chtít získat toto bodové ohodnocení, uvede dosažení minimálního 30 % (popř. vyššího) zastoupení těchto škol z celkového počtu plánovaných zapojených škol zároveň jako jeden z cílů projektu. Nesplnění cílů projektu je sankcionováno na základě Rozhodnutí o poskytnutí dotace. 22

Specifická kritéria Synergická vazba na projekty jiných operačních programů. (1 bod) Žadatel získá toto bodové hodnocení v případě, kdy je projekt obsahově provázaný svým zaměřením s jiným projektem téhož žadatele nebo partnera projektu financovaným (tj. již schváleným/ realizovaným) z operačního programu (dále jen „OP“ ) uvedeného v seznamu, viz níže. Vazby na jiné projekty z uvedených OP žadatel popíše v projektové žádosti v záložce Popis projektu – Vazby na jiné projekty s uvedením celého názvu projektu, registračního čísla projektu, OP a oblasti podpory. 23