Dělivý člen. Tvary: Pro mužský rod substantiva: DU (Du sucre, du pain etc.) Pro ženský rod: DE LA (De la soupe, de l’eau) Množné číslo pro oba rody: DES.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PASSÉ COMPOSÉ (MINULÝ ČAS SLOŽENÝ)
Advertisements

singulier pluriel me, m’ nous te, t ’ vous le, l’ la, l’ en les
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
LES PRONOMS INDÉFINIS NEURČITÁ ZÁJMENA
Vypracovala: Málková Jarmila
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Počítatelná a nepočítatelná podstatná jména. Počítatelná podstatná jména  Věci, které se dají spočítat na kusy  Vyjadřujeme počet  Př.: people, books,
Vzorce se slovesy s obecným významem změny Jiří Řezáč VMS, 8. prosince 2009.
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_02
Les fautes des Tchèques en français Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Article partitif – dělivý člen
Hrátky s češtinou.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_435_Počitatelnost podstatných jmen AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Expressions familières Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
FUTUR PROCHE Ester Maternová.
Ester Maternová. L´article définiLELALES L´article indéfiniUNUNEDES L´article contractéDUDE LADES AUA LAAUX.
Passé composé Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Qui / Que Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Article partitif Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Mgr. Michal Oblouk OHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY.
Réalisation: Lenka Manová
SUR LA BASE DE LA LECTURE.   il y a = 3 slova  členy, spojky, předložky, zájmena = 1 slovo  1 er = 1 slovo  letopočet 1978 = 0 slov  je suis né.
Základní gramatika latiny
8. LEKCE (8. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
7. LEKCE (7. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 13: Shoppen im Supermarkt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je fais les achats Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je fais la cuisine, je vais au resto Autor: Mgr.
Alimentation en France et en République tchèque Le dîner – les cafés – produits laitiers.
PETIT DÉJEUNER RESTAURANT FRUITS ET LÉGUMES. SNÍDANĚ RESTAURACE OVOCE A ZELENINA.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis en route Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ J´habite au premier étage Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Einheit 1, 3. pád Mgr. Radka Pospíchalová. 3. pád podstatných jmen (člen určitý) 1. pád rod mužský der Baum rod ženský die Küche rod střední das Bild.
Projet Nancy-Brno Alimentation, restauration, hôtellerie Jak se jí ve Francii, jak se jí u nás.
P ROJET COMMUN SUR L ’ ALIMENTATION EN R ÉPUBLIQUE T CHÈQUE ET EN F RANCE ( – )
PROJET NANCY – BRNO 2011 Le déjeuner, la cantine, la viande et la charcuterie.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_12 TÉMA:
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je tiens le dialogue Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14, člen určitý TÉMATICKÝ CELEK:
SUR LA BASE DE LA LECTURE.   il y a = 3 slova  členy, spojky, předložky, zájmena = 1 slovo  1 er = 1 slovo  letopočet 1978 = 0 slov  je suis né.
Kde se používá 2.pád?. 2. pád + předložka 2.p. používají předložky místa (do, z/ze, u, od):  DO – Jedu do Prahy. Jdu do města. (otázka Kam?)  Z/ZE –
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Podstatná jména – pád, číslo, rod Název sady: Český jazyk 4.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Anzhela Sabadosh NÁZEV:VY_32_INOVACE_07B_02_la_boisson TEMA:Civilisation ČÍSLO.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Téma: Les boissons VY_32_INOVACE_292.
GE - Vyšší kvalita výuky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Téma: À la table VY_32_INOVACE_297.
Neurčitá zájmena SOME, ANY, NO
RELATIVPRONOMEN RELATIVSÄTZE.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
NĚMECKÝ JAZYK ZÁPOR Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
Němčina pro jazykové školy nově 1.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Mein Praktikum
Němčina pro 8. třídu Anotace : Německý jazyk pro 8. ročník
Podstatná jména počitatelná/nepočitatelná
POROVNÁVACÍ VÝRAZY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
Transkript prezentace:

Dělivý člen

Tvary: Pro mužský rod substantiva: DU (Du sucre, du pain etc.) Pro ženský rod: DE LA (De la soupe, de l’eau) Množné číslo pro oba rody: DES (Des légumes)

Užití: Označení neurčitého množství věcí, které je možno měřit, dělit: Příklad: Na stole je mísa se salátem – Je prends de la salade (dám si trochu salátu z mísy) ALE: – Passe-moi la salade (bude mi podána celá mísa)

Je prends de l’eau = dám si vodu Je prends l’eau = celou láhev Je prends une pizza, la pizza, de la pizza – rozdíly? POZOR na užití neurčitého členu a členu dělivého: -Určité množství (sklenice, šálek)  un/une/des donnez-moi un thé et une bi ère -Máme na mysli nepočitatelné množství  du/de la/des je vais prendre du thé, de la bière etc.

Zápor: Po záporu pouze předložka DE: – Je veux du pain  je ne veux pas de pain – Je veux de la soupe  je ne veux pas de soupe – Je veux des légumes  je ne veux pas de légumes

Po výrazech množství – pouze DE – Un verre de champagne, d’eau, de coca – Un sachet de riz – Un peu de – Assez de – Peu de – Trop de – Beaucoup de Po spojeních vyjadřujících míru – Un litre de, un kilo de

Dělivý člen užíváme i po předložkách: – Un café avec du lait, s’il vous plaît POZOR: po slovesech AIMER, DÉTESTER, ADORER, PRÉFÉRER užíváme určitého členu, i v záporu! – Jedná se o obecné konstatování  J’aime la salade  Je n’aime pas la bière

Když chceme nahradit zájmenem … Zájmenné příslovce – en – Tu veux de la salade? – Oui, j’en veux. – Tu en veux? (…de la salade) – Tu as de la bière? – Non, je n’en ai pas.