Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY PROCVIČENÍ ČASOVÁNÍ ITALSKÝCH SLOVES.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Morfologie italštiny I (4) Determinační adjektiva & zájmena
Advertisements

Morfologie italštiny I (5) Determinační adjektiva & zájmena ukazovací
Morfologie italštiny I (3) Člen
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
32_04_03: Mluvnice – Slovesné třídy
Vy_32_INOVACE_Čj.1.04-Čtení písmen a slov-prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník - Jazyk a jazyková.
89.1 SLOVESA – osoba, číslo, slovesný způsob, čas
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
VY_32_INOVACE_15_BĚLKOVICE–LAŠŤANY_AJ - 5.ročník Mgr. Blanka Theimerová Základní škola a Mateřská škola Bělkovice-Lašťany CZ.1.07/1.4.00/
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_426_Minulý čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Přítomný čas PRŮBĚHOVÝ Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
PROCVIČOVÁNÍ SLABIK S PÍSMENEM A HLÁSKOU M, L,S, P
ČESKÝ JAZYK 1. ROČNÍK Čtení - slabiky Jana Štadlerová ZŠ Věšín.
Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník - Jazyk a jazyková komunikace - Český jazyk a literatura - Čtení.
Proč někteří lidé museli v historii nosit nějaké zvláštní označení na oděvu? Co může dělat člověk odlišného od jiných lidí?
Číslo a název šablony klíčové aktivity
85.1 Slovesný způsob Mlč! mlčel bych….. Mlčme! mlčel bys… mlčím…
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Školení Excel – základní jednoduché funkce Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme.
Větné členy PŘÍSUDEK.
Slovesný vid mluvnická kategorie sloves
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
69.1 Stavba věty jednoduché, základní skladební dvojice
Pravopisná cvičení na použití i,í/y,ý po obojetných souhláskách
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Modelování elektronového děla Matěj Petr, František Čech Gymnázium J. Seiferta Sexta Cesta k vědě Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší.
Databáze Formuláře VY_32_INOVACE_7B18. Formuláře Umožňují zobrazit data z tabulek uživatelsky vhodným způsobem Mohou být zobrazena data z více tabulek.
53.1 Časování sloves - čas minulý
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_Čj8_slovesa-procvičování.
VYVOZENÍ SLABIK S HLÁSKOU A PÍSMENEM S
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Dejvice Matěj Volf Seminář Město v dějinách Aktivita č. 1 Praha – město našeho života Projekt č. CZ.2.17/3.1.00/36097, podpořený Evropským sociálním fondem.
Inkluzivní vzdělávání – problémy, otázky
Kyselé deště Rozpouštění CO2 ve vodě
La Belgique Un des pays francophones. La capitale: Bruxelles La superficie: km² La population: 10 millions Le membre fondateur de l´Union européenne.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Globální svět – světová potravinová.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Číselné soustavy.
Import dat Access (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY MVC vs MVP.
JAK SPRÁVNĚ GŮGLIT. PŘESNÁ SLOVA A FRÁZE nejzákladnější a nejvíce známý vyhledávací trik uvozovky k vyhledání přesné fráze. například provedete následující.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY DIFERENCIÁLNÍ POČET VE FYZICE.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_14 _Slovesa II. část - časování
Kartézský součin Binární relace
doplňující materiál ke 2. lekci učebnice Raduga po-novomu I
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
ITALSKÁ SLOVESA Projekt OBZORY
Autor: Mgr. Marie Švehlová
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
  Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor : Mgr. Jitka Kolářová
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ČASOVÁNÍ PRAVIDELNÝCH SLOVES VE ŠPANĚLŠTINĚ
JUDr. Věra Honusková, Ph. D., KMP, PPP
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_Sib_I_14 Slovesa
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_02_SLOVESNE_CASY Název materiálu:
Charakteristika výukového materiálu
Zvratná slovesa. U některých sloves bývá zájmeno se nebo si . Jsou to SLOVESA ZVRATNÁ . USMÍVÁ SE , ZAVŘELI SI , UČÍME SE , HRAJEME SI.
Normální formy Projekt OBZORY
Informační a komunikační technologie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
MINIMUM SEPARABILE VÍZUS OPTOTYPY URČENÍ A ZÁPIS
Italská gramatika VI – rozkaz a zákaz
#12 SŽ Někdy se nám ale to, co po nás žádá, může zdát absurdní.
Cesta vánočního stromečku
Zájmena.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Italská gramatika VII – konjunktiv
Italská gramatika IX – vyjádření minulosti
Transkript prezentace:

Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY PROCVIČENÍ ČASOVÁNÍ ITALSKÝCH SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE

PROCVIČENÍ ČASOV Á N Í ITALSKÝCH SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE

ZA OKAMŽIK SE OBJEVÍ 12 SLOVES. POZORNĚ SI JE PROSTUDUJTE NEBO POZNAMENEJTE A NÁSLEDNĚ JE ROZŘAĎTE DO SPRÁVNÉ KOLONKY V TABULCE, KTERÁ SE UKÁŽE POSLÉZE. ZATÍM NEMUSÍTE VÝZNAMU VŠECH SLOVES ROZUMĚT.

andare sapere trovare cercare essere sentire vedere avere stare uscire fare lavorare

1. slovesná třída2. slovesná třída3. slovesná třídaNepravidelná slovesa LAVORARE TROVARE CERCARE VEDERE SORRIDERE SENTIREANDARE ESSERE STARE FARE SAPERE AVERE USCIRE

U KAŽDKÉHO SLOVESA, KTERÉ SE ZA OKAMŽIK OBJEVÍ, SI V DUCHU ZOPAKUJTE JEHO VÝZNAM NEBO SI HO OVĚŘTE POMOCÍ SLOVNÍKU. ZA CHVÍLI BUDETE MÍT MOŽNOST SI SVÉ ZNALOSTI ZKONTROLOVAT.

ANDARE VEDERE STARE ESSERE FARE LAVORARE TROVARE SAPERE CERCARE SENTIRE AVERE USCIRE JÍT VIDĚT MÍT SE BÝT DĚLAT PRACOVAT HLEDAT, NAVŠTÍVIT VĚDĚT HLEDAT SLYŠET MÍT JÍT VEN

NYNÍ SI ZOPAKUJTE ČASOVÁNÍ JEDNOTLIVÝCH SLOVES. AŽ SE OBJEVÍ TVAR INFINITIVU, SLOVO ČASUJTE V PŘÍTOMNÉM ČASE A TVARY SI ZKONTROLUJTE PODLE TOHO, JAK SE ZOBRAZÍ.

ANDARE

VADO VAI VA ANDIAMO ANDATE VANNO IO TU LUI/LEI NOI VOI LORO

TROVARE

IO TU LUI/LEI NOI VOI LORO TROVO TROVI TROVA TROVIAMO TROVATE TROVANO

VEDERE

VEDO VEDI VEDE VEDIAMO VEDETE VEDONO IO TU LUI/LEI NOI VOI LORO

ESSERE

IO TU LUI/LEI NOI VOI LORO SONO SEI È SIAMO SIETE SONO

STARE

STO STAI STA STIAMO STATE STANNO IO TU LUI/LEI NOI VOI LORO

FARE

FACCIO FAI FA FACCIAMO FATE FANNO IO TU LUI/LEI NOI VOI LORO

LAVORARE

IO TU LUI/LEI NOI VOI LORO LAVORO LAVORI LAVORA LAVORIAMO LAVORATE LAVORANO

SAPERE

SO SAI SA SAPPIAMO SAPETE SANNO IO TU LUI/LEI NOI VOI LORO

CERCARE

CERCO CERCHI CERCA CERCHIAMO CERCATE CERCANO IO TU LUI/LEI NOI VOI LORO

SENTIRE

IO TU LUI/LEI NOI VOI LORO SENTO SENTI SENTE SENTIAMO SENTITE SENTONO

AVERE

IO TU LUI/LEI NOI VOI LORO HO HAI HA ABBIAMO AVETE HANNO

USCIRE

IO TU LUI/LEI NOI VOI LORO ESCO ESCI ESCE USCIAMO USCITE ESCONO

Marco: Salve! Come mai da queste parti? Luisa: Vado a trovare un’amica. Marco: È tanto tempo che non ci vediamo. Come stai? Luisa: Non c’è male, e tu che fai di bello? Marco: Le solite cose, niente di speciale. Luisa: Lavori sempre nello stesso ufficio? Marco: Eh, sì, è difficile trovare un altro lavoro. Luisa: Lo so. Anch’io cerco un lavoro da molti mesi. Marco: Senti, che fai questa sera? Luisa: Non ho nessun impegno. Marco: Allora usciamo insieme? Luisa: D’accordo ! Pozorně si přečtěte následující rozhovor. Po jeho přečtení budete odpovídat na otázky.

ODPOVĚZTE ÚSTNĚ NA NÁSLEDUJÍCÍ OTÁZKY. SPRÁVNÉ ODPOVĚDI SE OBJEVÍ ZA CHVÍLI.

1. Dove è Luisa?

Va a trovare un’amica.

2. Quanto tempo è che non si vedono Marco e Luisa?

Tanto tempo.

3. Che fa di bello Marco?

Le solite cose, niente di speciale.

4. Perché lavora sempre nello stesso ufficio?

Perché è difficile trovare un altro lavoro.

5. Che cosa cerca Luisa da molti mesi?

Anche lei cerca un lavoro.

6. Ha un impegno Luisa questa sera?

No, non ha nessun impegno.

AŽ SE OBJEVÍ JMÉNA JEDNOTLIVÝCH AKTÉRŮ, ZKUSTE K NIM DOPLNIT CO NEJVÍCE INFORMACÍ. PRO KONTROLU SE INFORMACE ZOBRAZÍ ZA NĚKOLIK OKAMŽIKŮ.

Marco - è da tanto tempo che non vede Luisa - non fa niente di speciale - lavora sempre nello stesso ufficio - vuole uscire con Luisa

Luisa - va a trovare un’amica - sta bene - cerca un lavoro da molti mesi - stasera non ha un impegno

KONEC PREZENTACE

Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu OBZORY Autor: Mgr. Hana Mondelli Lhotáková Předmět: Italský jazyk Datum: 30. dubna 2010