Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Personální strategie mezinárodní firmy Seminář pro studenty VŠE Alena Olšarová - HR manažer 24.4.2003.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Personální strategie mezinárodní firmy Seminář pro studenty VŠE Alena Olšarová - HR manažer 24.4.2003."— Transkript prezentace:

1 Personální strategie mezinárodní firmy Seminář pro studenty VŠE Alena Olšarová - HR manažer

2 2 Program 1. Získávání pracovníků 2. Řízení kariéry pracovníků 3. Trainees programy

3 3 Získávání pracovníků 1/2 1. Proces náborů a) písemné podklady před pohovorem n nabídkový dopis, životopis b) pohovor „Pohovor není výslechem tváří v tvář osobě, která provádí nábor!! Pohovor je partnerská výměna informací mezi dvěma stranami…“ n příprava na pohovor n vzhled, image n techniky pohovoru - individuální, kolektivní (AC), psychodiagnostika n co je potřeba během pohovoru udělat -

4 4 Získávání pracovníků 2/2 n čeho se vyvarovat n příklady otázek ze strany budoucího zaměstnavatele n příklady otázek ze strany uchazeče n závěr pohovoru n zpětná vazba po pohovoru 2. Uzavření pracovní smlouvy n písemné podklady n co musí PS obsahovat n na co si dát pozor

5 5 Management program - řízení kariéry a rozvoje zaměstnanců 1/2 1) Co to je MD Proces, jehož cílem je rozvoj lidských zdrojů, tak aby byly naplněné dlouhodobé cíle firem. 2) Cíle MD programů n vybrat, zdokonalit & udržet nejlepší talenty v daném odvětví n naplnit % volných manažerských pozic z interních zdrojů n identifikovat personální potenciál k profesnímu růstu n využít výsledků z MD k zahájení profesního rozvoje kandidátů

6 6 Management program - řízení kariéry a rozvoje zaměstnanců 2/2 n získat přehled o kariérovém vývoji u zaměstnanců n podporovat a prosazovat multi-funkční zkušenosti - práce v zahraničí n zjistit osobní zájmy kandidátů a zapracovat je do individuálních kariérových plánů 3) MD proces n HR pohovor s MD kandidáty (historie, ambice, rozvojová oblast) n HR diskutuje výsledky s liniovými manažery n schválení, finanční a realizační plán n linioví manažeři diskutují výsledek s kandidáty & naplánují provedení n vlastní realizace výsledků - kariérové plány, tréninky

7 7 Trainee program 1/4 1) Cíl n vytváření základny dobře připravených mladých manažerů n přilákat absolventy vysokých škol s dobrým manažerským potenciálem. 2) Program n praxe na prodejnách n individuální rozvojový plán n výměnné pobyty v zahraničí

8 8 Trainee program 2/4 3) Vzdělávání a trénink n absolvování školení v oblasti managementu a dovedností. Většina kurzů se koná v Evropě spolu s dalšími management trainees z ostatních zemí. n Průměrný počet kurzů je 2 až 3 ročně, v závislosti na vývoji trainee a potřebách vyplývajících z pozice, (znalosti získané během kurzů by měly být využitelné v aktuální pozici).

9 9 Trainees programy 3/4 5) Výběr kandidátů Kritéria: n Dokončené vysokoškolské studium (nejlépe v oblasti “business administration”, ekonomie nebo marketingu). n Věk: 22 až 27 let. n Již v pracovním poměru se společností AHOLD CR v období přibližně jednoho roku. n Kladné doporučení nadřízeného. n Osobní zájem o kariéru v oboru. n Flexibilita k firemním plánům a potřebám. n Plynná znalost anglického jazyka.

10 10 Trainees programy 4/4  Zaměřenost na výsledky  Výborné plánovací a organizační schopnosti (včetně odolnosti vůči stresu)  Samostatnost v uvažování i přístupu k práci, zároveň však jednající v souladu s firemními cíli, formáty a etikou  Dobré analytické schopnosti  Dobré komunikační a motivační schopnosti  Manažerský potenciál.

11 Děkuji za pozornost Hodně štěstí ve studiu a při hledání zaměstnání!


Stáhnout ppt "Personální strategie mezinárodní firmy Seminář pro studenty VŠE Alena Olšarová - HR manažer 24.4.2003."

Podobné prezentace


Reklamy Google