Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kaizen Institute Lean Healthcare Odborníci v procesu změny Navrhování a Poskytování CI Strategie po celém světě.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kaizen Institute Lean Healthcare Odborníci v procesu změny Navrhování a Poskytování CI Strategie po celém světě."— Transkript prezentace:

1 Kaizen Institute Lean Healthcare Odborníci v procesu změny Navrhování a Poskytování CI Strategie po celém světě

2 Obsah prezentace 1.Představení Kaizen Institute 2.Reference ve zdravotnictví 3.Filosofie 4.Naše vnímání Lean Healthcare – LH: 1.Přidávání hodnoty a plýtvání 2.FLOW – optimalizace procesů 3.Data, měřítka 4.Týmy, problémy, zlepšování, motivace (personální audit, obavy, komunikace), proces 5.Přínosy a podmínky procesu implementace LH

3 Kdo je Kaizen Institute Consulting Group (KICG)? MASAAKI IMAI Founder Založen v roce 1985 panem Dr. Masaaki Imai, autorem knih Kaizen and Gemba Kaizen 25 let zkušeností z implementací Kaizen & Lean 350+ profesionálů – konzultantů 27 organizačních jednotek s působením v 50 zemích Dlouhodobě působící globální společnost Lean Consulting

4 Buduj Důvěru Vztahy založené na pokoře, integritě, zájmu, schopnostech a výsledcích; Přesvědč o Znalosti Skutečná znalost a moudrost založená na praxi a reflexi; Zaměření na Naše Zaměstnance Respekt a péče vůči členům našeho týmu; Jednej s Zájmem o klienty Zájem o jeho potřeby a poskytnutí „world class“ řešení; a Žij Kaizen ® Cestu Osobní kontinuální zlepšování včetně vlastní osobnosti. Kaizen Institute Consulting Group (KICG)? Naše hodnoty

5 KAIZEN ® Institute celosvětově Texas Japan India Germany France Spain Portugal Italy Switzerland Poland Austria Czech Romania United Kingdom Bahrain New Zealand Malaysia Saudi Arabia Egypt Mexico United States Slovakia Hungary Kenya Mauritius China Philippines Indonesia Brazil Australia Phoenix UAE 1 Globální koordinační kancelář Švýcarsko; 26 Lokálních Kaizen Offices; Pracujících v 30 zemích, přes 400 zkušených konzultantů SwedenCanada

6 Působení v oblastech Administration/Office Montáž Zásobovací řetězec Průmyslová výroba Procesní průmysl Služby / Zdravotnictví

7 Komu poskytujeme naše služby? Globální a lokální klienti ve všech oblastech : Nemocnice. průmysl, služby, vládní instituce

8 Automobilový průmysl, elektronika a elektrotechnika Procesní průmysl a gastronomie Těžký, stavební, textilní průmysl a ostatní

9 Co děláme? Správná definice Kaizen 9 KAI Změna ZENLepší “Změna k lepšímu” Kaizen = kontinuální zlepšování(CI) …Každý! Pořád! Všude!

10 Jak to děláme? KAIZEN & Lean transformace Certifikační programy Projekty implementace lean Vzdělávání, školení Benchmarking Tours Online tréninky Publikace

11 Co děláme? Design & Dodavatel strategie kontinuálního vzdělávání …na vyšší úroveň a po delší dobu v porovnání s konkurencí... Spokojenost pacientů …vedení k zlepšení péče a výkonnosti! Zlepšení ukazatelů... Vývoj produktivita Zkrácení čekací doby pacientů Zásoby léků a zdravotnického materiálu Pacient Splnění očekávání + … s výsledkem změny prostředí a změny chování v nemocnici! Změna paradigmat Proces řízen managementem... Zkrácení čekací doby Spokojenost pacientů

12 Správa a servis NEMOCNICE de Sao Joao: Ambulantní centrum design 12 Předběžná analýza Vývoj 1 Vývoj 2 Výsledky Závěrečný návrh Metodologie 30y předpověď Kroky pro prognózy Podpora pro setkávání Ambulantní chirurgie Ambulantní služby

13 Správa a servis? Nemocnice Sto. António: Blok Operativní 13 5S Systémový Kanban Vizualizace Výsledky KPI123 Nível Atingi do Peso Příjem+2,5%+5%8%250% Nespojitosti-40%-60%-80%2,2525% Pořadník-3%-6%-9%310% Čekací list(normální priorita) -25%-50%-75%315% Cíl PŘED PO PŘED PO Nedostatek nabídky - normalizovaní Kanban materiál v místě použití Normalizace a logistika Vizualizace(LCD)

14 KAIZEN and GEMBAKAIZEN are the trademarks of KAIZEN Institute 14 Zlepšení procesu Proces přd Výsledky Obchodní Požadavky VNĚJŠÍ & VNITŘNÍ pacient, ER DIAGNOSTICKÁ medicína a CALL CENTRUM Nápovědový řetězec Dovednostní matice Denní KAIZEN nástěnka 5S Snížení chyb v zúčtovacím procesu; Autorizace a volání Productivity Center roste; Spokojenost zákazníků roste; Základní stabilita a podpora zlepšení, které mají být prováděny; Polohovací a řešení problémů ve více proaktivní a strukturovaným způsobem; Zařízení na vedení týmu a činností; Jasnější rozdělení rolí, odpovědností a činností. VSD v zúčtovacím procesu vytvořilo Gemba Kaizen v povolení jednotky, oblast nemocnice odpovědný za získání povolení postupů s operátory zdravotní plán. Základní požadavky: Snížit administrativní čas povolovacího procesu; Zvýšit produktivitu povolení jednotky a call centra; Povolení Struktura jednotky a call centrum na podporu dlouhodobého růstu; Hladké rozhraní. Nedostatek dokumentace; Chyby v procesu; Nedostatečná organizace v této oblasti; Nedostatek standardů; Krátkodobé kultury; Kontrolní seznam Optimalizace procesů – Administrativa & Service Nemocnice Samaritano: Denní Kaizen

15 KAIZEN ® Management System TPM Total Productive Management TPM Total Productive Management TQM Total Quality Management TQM Total Quality Management TSM Total Service Management TSM Total Service Management TCM - Total Change Management Postavit solidní základnu s: KAIZEN ® základy Postavit solidní základnu s: KAIZEN ® základy Eliminace : MUDA-Ztráty Eliminace : MUDA-Plýtvání QCD Zapojení všech zaměstnanců Procesní tok Nula chyb Efektivní procesy Štíhlý podpůrný systém TFM Total Flow Management TFM Total Flow Management Nemocnice světové třídy

16 KAIZEN ® filosofie Dělat KAIZEN ® Vytvořte “TAH” a protiopatření 3M Jít na Gemba Změna pracovního prostředí vede ke změně návyků a hodnot Kontrolovat Gembutsu Lidé Zařízení Materiál Metody Hledat 3M: Muda (plýtvání) Mura (variabilita) Muri (Obtížnost) Zakládat Kaizen týmy Stanovit cíle a organizovat týmovou KAIZEN práci

17 Hodnotu vytváří to, co pacient vnímá jako efektivní! Naše peníze padají do odpadkového koše ! Zbytečné analýzy Zásoby Doby čekání Zbytečný pohyb Chyby v procesu Chyby v péči Transport 7 druhů plýtvání

18 Mluv v číslech, datech, faktech Přání pacienta Spokojenost pacienta plýtvánítvorba hodnot Měřitelná kritéria v procesu: cesty vzdálenosti četnosti počet činností chyby časová náročnost náklady průběžné časy doby uložení léků doby vyhledávání doby čekání plochy spokojenost zaměstnanců spokojenost pacientů proces

19 Jak pracujeme práce plýtvání práce plýtvání práce plýtvání práce plýtvání práce plýtvání zhuštění práce 1.Rozpoznání plýtvání 2. Odstranění plýtvání 3. Zvýšení přírůstku hodnoty

20 Problémy Čas 80% problémů je možné vyřešit: -Standardizace Akreditace - 5S 15% problémů je dále možné vyřešit Expertními programy: - TFM - TPM - TQM - TSM - FMEA - atd. 5 % problémů (chronické ztráty) je možné vyřešit: -Six Sigma - Design Six Sigma - PM-Analýza (analýza fyzických fenoménů) Potenciál řešení problémů

21 Přínosy procesu implementace LH 1.Snížení zásob 2.Snížení nákladů na nákupy léků, zdravotnického materiálu a laboratorních chemikálií a obslužné zaměstnance 3.Růst produktivity 4.Zlepšení komunikace a motivace zaměstnanců 5.Změna paradigmat – kulturní revoluce

22 DĚKUJI ZA POZORNOST Ing. Šárka Hájková Ředitelka Kaizen Institute Kaizen Institute s.r.o. Vinohradská 93 CZ Praha 2


Stáhnout ppt "Kaizen Institute Lean Healthcare Odborníci v procesu změny Navrhování a Poskytování CI Strategie po celém světě."

Podobné prezentace


Reklamy Google