Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice."— Transkript prezentace:

1

2 Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice

3 Tento učební materiál vznikl v rámci projektu "Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích" s registračním číslem CZ.1.07./2.2.00/29.0019. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

4 10Opatření v silniční dopravě 10.1Aktivní opatření 10.2Pasívní opatření

5 Vaše město nebo kraj trápí vlivy silniční dopravy na ovzduší? Přemýšlíte, jak tyto vlivy snížit? Nechcete jít cestou restrikcí, ale raději kladné motivace dopravců? Takové řešení již existuje: je jím ECOSTARS, forma spolupráce místní správy, odborníků v dopravě a společností provozujících dopravu. ECOSTARS nabízí městům nebo krajům formu spolupráce s cílem zlepšit ovzduší, a tím kvalitu života pro obyvatele i návštěvníky města či kraje. Města ke spolupráci mohou získávat provozovatele nákladních vozidel a autobusů či trolejbusů bez ohledu na velikost vozidel nebo firmy.

6 Aktivní opatření Škodlivé účinky nesmí vzniknout Na vozidlech:snižování emisí a hluku (alternativní pohony, snižování spotřeby) Snižování emisí oxidu uhličitého, které je diktátem dnešní doby, jde nejlépe Renaultu. Meziročně ubral přes 11 g/km a s flotilovým průměrem 110,1 g/km je evropským premiantem.

7 Pasívní opatření Škodlivé účinky jsou následně snižovány, eliminovány Na vozidlech: tlumící prvky Na dopravní cestě: vedení mimo obytnou zástavbu, protihluková opatření (společná, individuální) Rozdíl mezi hlukem, který vytváří auto jedoucí po normálním asfaltu, a tím, které se pohybuje po silnici se speciálním asfaltem, je asi 6 decibelů. To je podobný rozdíl jako mezi cirkulárkou a motorovou pilou. Jízda po silnici je tišší díky vláknům, která jsou napuštěna asfaltem. Snížení hlučnosti je způsobeno mezerovitostí té směsi, která je pokládána.

8 Protihlukové stěny, tunel Valík, Plzeňsko, D 5


Stáhnout ppt "Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice."

Podobné prezentace


Reklamy Google