Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

zásady navrhování dopravních – železničních staveb

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "zásady navrhování dopravních – železničních staveb"— Transkript prezentace:

1 zásady navrhování dopravních – železničních staveb
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice

2 Tento učební materiál vznikl v rámci projektu "Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích" s registračním číslem CZ.1.07/2.2.00/  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

3 TRASOVÁNÍ ŽELEZNIC základ evropské železniční sítě byl vybudován již někdy v 19. století v současné době se nové tratě stavějí už převážně jako tratě určené pro vysoké rychlosti v ČR probíhá hlavně modernizace a optimalizace pro rychlosti 160 km.h-1 výstavba nových tratí se vyskytuje velmi zřídka, zpravidla se jedná o přeložky stávajících tratí z důvodu těžební činnosti, případně výstavbu nových kapacitních vleček

4 TRASOVÁNÍ ŽELEZNIC trasování železnic se svým charakterem zásadně liší od trasování jiných pozemních komunikací trasa železnice je charakteristická relativně malými sklony ve stoupáních a se vzrůstajícími rychlostmi také velkými poloměry směrových oblouků

5 podklady pro trasování
k optimálnímu provozně i stavebně vyhovujícímu vyhledání trasy je třeba stanovit: přepravně provozní podmínky dopravně provozní podmínky stavební podmínky v současné době se rovněž vyžaduje krajinné vyhodnocení, které na svých analytických a syntetických mapách charakterizuje území dotčené trasou

6 podklady pro trasování
při trasování a projektování železniční trati je důležitá geologická stavba území značná kvalitativní variabilita povrchových vrstev vyžaduje vysokou četnost průzkumových prací a přesnou lokalizaci jednotlivých průzkumových míst podrobnost a rozsah geologického průzkumu se řídí složitostí geologických poměrů a důležitou podmínkou je rovněž jeho dostatečný předstih před projekčními pracemi

7 DRUHY TRAS podle umístění trasy v příčném profilu území rozeznáváme trasu: údolní svahovou tunelovou náhorní

8 vyhledání trasy Trasa železniční tratě se navrhuje tak, aby byla:
z hlediska sklonových poměrů trasou konstantního odporu o nejmenším sklonu bez ztracených spádů co nejpřímější a její oblouky co největších poloměrů co nejkratší s nejmenšími zemními pracemi, které se mají vzájemně vyrovnávat bez nákladných umělých staveb a objektů (mosty a tunely)

9 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "zásady navrhování dopravních – železničních staveb"

Podobné prezentace


Reklamy Google