Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁSADY NAVRHOVÁNÍ DOPRAVNÍCH – ŽELEZNIČNÍCH STAVEB Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁSADY NAVRHOVÁNÍ DOPRAVNÍCH – ŽELEZNIČNÍCH STAVEB Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In."— Transkript prezentace:

1

2 ZÁSADY NAVRHOVÁNÍ DOPRAVNÍCH – ŽELEZNIČNÍCH STAVEB Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice

3 Tento učební materiál vznikl v rámci projektu "Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích" s registračním číslem CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

4 TRASOVÁNÍ ŽELEZNIC základ evropské železniční sítě byl vybudován již někdy v 19. století v současné době se nové tratě stavějí už převážně jako tratě určené pro vysoké rychlosti v ČR probíhá hlavně modernizace a optimalizace pro rychlosti 160 km.h -1 výstavba nových tratí se vyskytuje velmi zřídka, zpravidla se jedná o přeložky stávajících tratí z důvodu těžební činnosti, případně výstavbu nových kapacitních vleček

5 TRASOVÁNÍ ŽELEZNIC trasování železnic se svým charakterem zásadně liší od trasování jiných pozemních komunikací trasa železnice je charakteristická relativně malými sklony ve stoupáních a se vzrůstajícími rychlostmi také velkými poloměry směrových oblouků

6 PODKLADY PRO TRASOVÁNÍ k optimálnímu provozně i stavebně vyhovujícímu vyhledání trasy je třeba stanovit: a)přepravně provozní podmínky b)dopravně provozní podmínky c)stavební podmínky v současné době se rovněž vyžaduje krajinné vyhodnocení, které na svých analytických a syntetických mapách charakterizuje území dotčené trasou

7 PODKLADY PRO TRASOVÁNÍ při trasování a projektování železniční trati je důležitá geologická stavba území značná kvalitativní variabilita povrchových vrstev vyžaduje vysokou četnost průzkumových prací a přesnou lokalizaci jednotlivých průzkumových míst podrobnost a rozsah geologického průzkumu se řídí složitostí geologických poměrů a důležitou podmínkou je rovněž jeho dostatečný předstih před projekčními pracemi

8 DRUHY TRAS podle umístění trasy v příčném profilu území rozeznáváme trasu: a)údolní b)svahovou c)tunelovou d)náhorní

9 VYHLEDÁNÍ TRASY Trasa železniční tratě se navrhuje tak, aby byla: z hlediska sklonových poměrů trasou konstantního odporu o nejmenším sklonu bez ztracených spádů co nejpřímější a její oblouky co největších poloměrů co nejkratší s nejmenšími zemními pracemi, které se mají vzájemně vyrovnávat bez nákladných umělých staveb a objektů (mosty a tunely)

10 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "ZÁSADY NAVRHOVÁNÍ DOPRAVNÍCH – ŽELEZNIČNÍCH STAVEB Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In."

Podobné prezentace


Reklamy Google