Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková, Petra Hubková 10. března 2008.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková, Petra Hubková 10. března 2008."— Transkript prezentace:

1 Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková, Petra Hubková 10. března 2008

2 Marketing je společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím uspokojují jednotlivci i skupiny své potřeby a přání v procesu výroby a směny výrobků, či jiných hodnot. předem prodané zboží způsob, jak sladit to, co potřebuje a chce vnější svět, s posláním, zdroji a cíli organizace

3 Základní ukazatele marketingu Lidé Produkt Cena Místo

4 Cena Je jedním z nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují úspěch podniku na trhu. Cena je citlivý nástroj, kterým výrobce nebo prodejce realizuje zisk a který zároveň sděluje výrobci, prodejci a také zákazníkovi určitou informaci

5 Faktory ovlivňující cenu Externí faktory Interní faktory

6 Externí faktory Charakter trhu a charakter poptávky na něm Právní činitele Mezinárodní ekonomické podmínky Společenské činitele

7 Interní faktory Náklady Kvalita zboží Umístění podniku Marketingové cíle Cenová politika podniku Ostatní faktory marketingového mixu

8 Vlastnosti dobré ceny průhlednost jednoduchost atraktivita ziskovost osobitost

9 Strategie stanovení ceny zisk maximalizace zisku tržní podíl růst objemu prodeje návratnost investic špičková kvalita výrobku jiné důvody

10 Metody stanovení ceny Nákladově orientovaná metoda Metoda orientovaná na konkurenci Metoda „sbírání smetany Metoda podle hodnoty vnímané zákazníkem Metoda orientovaná na poptávku Konkurzní a smluvní cena Bod zvratu

11 Přizpůsobení ceny Přepravní náklady Cenové úlevy Rozlišovací ceny Dumpingové ceny Psychologický přístup k tvorbě ceny

12 Použité zdroje TOMAN, Miloš. Škola obchodníka I - Cena [online]. c2007, [cit ].http://www.intuitivnimarketing.cz/view.php?nazevclanku=skola-obchodnika-i- cena&cisloclanku= VLACH, Robert. Stanovení ceny [online]. c2008, [cit ]


Stáhnout ppt "Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková, Petra Hubková 10. března 2008."

Podobné prezentace


Reklamy Google