Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ekonomika pivovarského průmyslu (iv)

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ekonomika pivovarského průmyslu (iv)"— Transkript prezentace:

1 Ekonomika pivovarského průmyslu (iv)
Ing. Tomáš Maier, Ph.D. LS 2014/2015

2 Světový trh

3 Druhy piva

4 Trappisté Abbaye Notre-Dame de Scourmont-lez-Chimay (Chimay) - Belgium
Abbaye Notre-Dame d’Orval (Orval) - Belgium Abbaye Notre-Dame de Saint-Remy (Rochefort) - Belgium Abdij der Trappisten (Westmalle) - Belgium Abdij Sint-Sixtus (Westvleteren) - BelgiumSint-Benedictusabdij De Achelse Kluis (Achel) - Belgium Abdij Onze-Lieve-Vrouw van Koningshoeven (Tilburg) - Netherlands Abdij Maria Toevlucht (Zundert) - Netherlands Stift Engelszell (Engelhartzell) - Austria Saint Joseph's Abbey Spencer (Massachusetts) - USA Abbaye du Mont des Cats (Godewaersvelde) - France

5 Citát „Pivo lze brát jednoduše jako nápoj nebo jako balzám na konci těžkého dne. Ovšem pivo nabízí všem, kteří si najdou čas na jeho vychutnání daleko víc. Pro každou náladu a každý okamžik existuje klasický druh piva. Jsou lidé, kteří denně přísahají na stejnou značku piva. O mnoho tím však přicházejí. Hledání toho správného půllitru může trvat celý život. Říkat, že ležák je lepší než stout, je totéž jako dohadování, zda je lepší chardonnay či sherry.“ „Já jsem ten svůj půllitr ještě nenašel a doufám, že se mi to nikdy nepodaří. Jako lovec dobrého piva nesmím to nejlepší nikdy najít. V tom okamžiku bych totiž ztratil práci i smysl svého života.“ Michael Jackson (1942 – 2007), novinářská legenda píšící o pivě

6 Teorie degustace Trojúhelníkový test Párový test Posloupnost
Bodové hodnocení Každý za sebe x konsenzus

7 Požadavky na degustátora
Vrozené schopnosti Zkušenost Věk Momentální rozpoložení: - zdravotní stav - kouření - konzumace jídla a pití - denní doba - počet degustovaných vzorků

8 Senzorický profil piva
Je ovlivňován Surovinami Výrobním postupem Skladovacími podmínkami hotového výrobku Čepováním, podmínkami konzumace, rozpoložením spotřebitele

9 Cizí chutě Významná chuť Aktivní látka Popis Lak na nehty ethylacetát
Lak na nehty, ředidlo Máslová Diacetyl Mléčná, máselná, zvyšuje plnost Banánová Isoamylacetát Banánová, ovocná Kukuřičná Dimetylsulfid Kukuřice, vařená zelenina, kečup Oxidační Směs látek Drsná, hrubá Fenol 2,6-diclorfenol Nemocnice, dezinfekce Světelná 3-metyl-2-butan thiol Skunk, pavilon opic Zelené jablko Acetaldehyd Pomačkaná jablka, nátěrová hmota Kyselá Kyselina citronová Kyselá chuť, citron Papírová Trans 2 nonenal Papírová lepenka

10

11

12 CHZO Piv celkem 20 (18) ČR 9 (7), Německo 9, Spojené království 2

13 CHZO Černá Hora Březnický ležák Brněnské pivo ; Starobrněnské pivo
Znojemské pivo České pivo Chodské pivo Münchener Bier Budějovické pivo Budějovický měšťanský var Českobudějovické pivo

14 CHZO Bayerisches Bier Hofer Bier Kulmbacher Bier Bremer Bier
Dortmunder Bier Mainfranken Bier Reuther Bier Kölsch Kentish ale and Kentish strong ale Rutland Bitter

15 CHZO - žádosti Bayerisches Bier Oktoberfestbier Wernesgrüner Bier

16 BERNARD Černý ležák BERNARD Sváteční ležák Březňák Džbán PITO světlé nealkoholické pivo se sladidlem Samson 10° světlé výčepní pivo Samson 11° pivo světlý ležák Samson 12° pivo světlý ležák ZUBR Classic


Stáhnout ppt "Ekonomika pivovarského průmyslu (iv)"

Podobné prezentace


Reklamy Google