Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ekonomika pivovarského průmyslu (iv) Ing. Tomáš Maier, Ph.D. LS 2014/2015.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ekonomika pivovarského průmyslu (iv) Ing. Tomáš Maier, Ph.D. LS 2014/2015."— Transkript prezentace:

1 Ekonomika pivovarského průmyslu (iv) Ing. Tomáš Maier, Ph.D. LS 2014/2015

2 Světový trh

3 Druhy piva

4 Trappisté Abbaye Notre-Dame de Scourmont-lez-Chimay (Chimay) - Belgium Abbaye Notre-Dame d’Orval (Orval) - Belgium Abbaye Notre-Dame de Saint-Remy (Rochefort) - Belgium Abdij der Trappisten (Westmalle) - Belgium Abdij Sint-Sixtus (Westvleteren) - BelgiumSint-Benedictusabdij De Achelse Kluis (Achel) - Belgium Abdij Onze-Lieve-Vrouw van Koningshoeven (Tilburg) - Netherlands Abdij Maria Toevlucht (Zundert) - Netherlands Stift Engelszell (Engelhartzell) - Austria Saint Joseph's Abbey Spencer (Massachusetts) - USA Abbaye du Mont des Cats (Godewaersvelde) - France

5 Citát „Pivo lze brát jednoduše jako nápoj nebo jako balzám na konci těžkého dne. Ovšem pivo nabízí všem, kteří si najdou čas na jeho vychutnání daleko víc. Pro každou náladu a každý okamžik existuje klasický druh piva. Jsou lidé, kteří denně přísahají na stejnou značku piva. O mnoho tím však přicházejí. Hledání toho správného půllitru může trvat celý život. Říkat, že ležák je lepší než stout, je totéž jako dohadování, zda je lepší chardonnay či sherry.“ „Já jsem ten svůj půllitr ještě nenašel a doufám, že se mi to nikdy nepodaří. Jako lovec dobrého piva nesmím to nejlepší nikdy najít. V tom okamžiku bych totiž ztratil práci i smysl svého života.“ Michael Jackson (1942 – 2007), novinářská legenda píšící o pivě

6 Teorie degustace Trojúhelníkový test Párový test Posloupnost Bodové hodnocení Každý za sebe x konsenzus

7 Požadavky na degustátora Vrozené schopnosti Zkušenost Věk Momentální rozpoložení: - zdravotní stav - kouření - konzumace jídla a pití - denní doba - počet degustovaných vzorků

8 Senzorický profil piva Je ovlivňován  Surovinami  Výrobním postupem  Skladovacími podmínkami hotového výrobku  Čepováním, podmínkami konzumace, rozpoložením spotřebitele

9 Cizí chutě Významná chuťAktivní látkaPopis Lak na nehtyethylacetátLak na nehty, ředidlo MáslováDiacetylMléčná, máselná, zvyšuje plnost BanánováIsoamylacetátBanánová, ovocná KukuřičnáDimetylsulfidKukuřice, vařená zelenina, kečup OxidačníSměs látekDrsná, hrubá Fenol2,6-diclorfenolNemocnice, dezinfekce Světelná3-metyl-2-butan thiolSkunk, pavilon opic Zelené jablkoAcetaldehydPomačkaná jablka, nátěrová hmota KyseláKyselina citronováKyselá chuť, citron PapírováTrans 2 nonenalPapírová lepenka

10

11

12 CHZO /list.html;jsessionid=pL0hLqqLXhNmFQyFl 1b24mY3t9dJQPflg3xbL2YphGT4k6zdWn 34! http://ec.europa.eu/agriculture/quality/door /list.html;jsessionid=pL0hLqqLXhNmFQyFl 1b24mY3t9dJQPflg3xbL2YphGT4k6zdWn 34! Piv celkem 20 (18) ČR 9 (7), Německo 9, Spojené království 2

13 CHZO Černá Hora Březnický ležák Brněnské pivo ; Starobrněnské pivo Znojemské pivo České pivo Chodské pivo Münchener Bier Budějovické pivo Budějovický měšťanský var Českobudějovické pivo

14 CHZO Bayerisches Bier Hofer Bier Kulmbacher Bier Bremer Bier Dortmunder Bier Mainfranken Bier Reuther Bier Kölsch Kentish ale and Kentish strong ale Rutland Bitter

15 CHZO - žádosti Bayerisches Bier Oktoberfestbier Wernesgrüner Bier

16 BERNARD Černý ležák BERNARD Sváteční ležák Březňák Džbán PITO světlé nealkoholické pivo se sladidlem Samson 10° světlé výčepní pivo Samson 11° pivo světlý ležák Samson 12° pivo světlý ležák ZUBR Classic


Stáhnout ppt "Ekonomika pivovarského průmyslu (iv) Ing. Tomáš Maier, Ph.D. LS 2014/2015."

Podobné prezentace


Reklamy Google