Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Podnikatelský nápad, vize, mise Nejlepším a nejpříjemnějším způsobem, jak vytvořit úžasný produkt či službu, je udělat něco, co chceš sám používat.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Podnikatelský nápad, vize, mise Nejlepším a nejpříjemnějším způsobem, jak vytvořit úžasný produkt či službu, je udělat něco, co chceš sám používat."— Transkript prezentace:

1 Podnikatelský nápad, vize, mise Nejlepším a nejpříjemnějším způsobem, jak vytvořit úžasný produkt či službu, je udělat něco, co chceš sám používat.

2 Úspěch není o originalitě nápadu Ve skutečnost je jen velmi málo skutečných originálních nápadů. Většina úspěšného byznysu vychází z pozměněných verzí existujících nápadů nebo jsou založeny na předchozí zkušenosti podnikatele, jeho know-how nebo kontaktech. Bohužel není jiné možnosti ověřit nápad, zda bude fungovat, než trh. Pouze ten rozhodne, zda nápad byl dobrý či ne. Tajemství úspěchu nespočívá ve velikosti a originalitě nápadu, ale obrovském nasazení, přesvědčení, víře, odpovědnosti, energii.

3 Odkud čerpat podnikatelské nápady: Vaše hobby a zájmy Vaše vlastní schopnosti Vaše zkušenost jako zákazníka Vaše profesionální vztahy a kontakty Nové poznatky a technologie Inspirace již existujícím výrobkem či službou Předchozí zkušenost z podnikání

4 Techniky generování nápadů Mít u sebe záznamník a poznamenávat okamžitě cokoliv, co mi „zkříží cestu“, něco „uslyším“, „uvidím“ co mě může inspirovat. Po určité době si na to sednout a vyhodnotit, zda myšlenka je aplikovatelná do byznysu. Brainstorming – pokud jste nezkusili, velmi doporučuji.

5 Vize - Podnikatel musí být vizionář Vize by měla být silná, pozitivní a inspirující. Měla by být výzvou pro ostatní, aby zapojili všechny svoje schopnosti a využili zkušenosti. Vizionář by však měl naslouchat myšlenkám a názorům „svých lidí“, komunikovat s nimi a zároveň zkoumat okolní svět. (Chytrý majitel/šéf pozorně naslouchá „svým lidem“, zapojuje je to tvorby vizí, plánů – tím získá jejich loajalitu a pocit, že jsou spoluzodpovědní za budoucnost, protože jsou jejími spolutvůrci.) Jeho úlohou je, aby všechny pohledy a názory svých lidí zaměřil na budoucnost. Takto vytvořená vize by měla být přijatá a sdílená týmem a tým by s ní měl souhlasit a podporovat jí.

6 Vize popisuje naší ideální budoucnost a co nás žene stále vpřed. Každý člen týmu/podniku by ve vizi měl najít svoje významné místo. Každý musí vědět jak přispěje, jakým způsobem se bude podílet na dosažení vize. Vize nesmí být jen toužebné přání, ale výsledek poznání možností vnitřního a vnějšího prostředí podniku. Vize musí být náročnou, ale dosažitelnou výzvou. Pokud se s ní dokážeme my i naši zaměstnanci ztotožnit, může se stát největším motivačním faktorem ve firmě.

7 Poslání (mise/mission) podniku poslání/mise podniku odpovídá na otázku: „Proč podnik existuje?“ co děláme, pro koho, jak a proč, narozdíl od vize nepopisuje budoucnost, ale aktuální a historickou situaci, je to první věc, kterou o firmě uslyšíte, slouží k její prezentaci navenek (titulní strana web page), musí co nejpozitivněji působit na okolí, ale zároveň musí být pravdivá.

8 Příklad mise a vize (Software 602) Naše mise Posláním naší společnosti je poskytovat zákazníkům řešení pro elektronizaci dokumentů a související elektronizaci procesů. Jsme připraveni se měnit stejně dynamicky jako celý ICT průmysl - z původně výhradního dodavatele aplikací pro osobní počítače jsme firmou, která je schopná realizovat i velké integrační projekty. Naše vize Chceme svým zákazníkům poskytovat moderní řešení pokrývající celý životní cyklus práce s elektronickou informací. Od sběru strukturovaných dat přes návaznou elektronizací procesů pokrytou koloběhem elektronických dokumentů až po zajištění tzv. digitální kontinuity v daném legislativním rámci. Chceme být svým zákazníkům důvěryhodným partnerem. Chceme být dynamickou firmou s dobrými vztahy mezi lidmi, která patří k technologické špičce. Umožní nám to vlastní vývoj spojený s využitím nejlepších dostupných licencovaných technologií nebo open source projektů.

9 Praktický návod jak psát vizi Začnu si psát odpovědi na následující otázky: Proč vlastně podnikám? Čeho jsem tím chtěl dosáhnout? Z čeho mám největší radost, když se daří? Proč spolupracuju právě se svými kolegy? Co chci, aby naše firma způsobovala u našich zákazníků? (rozumějme: co za produkty chceme dodávat) V čem jsme lepší než konkurence, resp. v čem musíme přidat? Jak si představuji, že to bude vypadat za 10 let až ráno půjdu do práce? Jak vysoké tržby chci, aby společnost měla? Kolik by firma měla mít zaměstnanců? …atd. atd. Když jsem to sepsal, tak jsem zjistil, že mám svoji „hrubou“ vizi na příštích 10 let existence a NEJGENIÁLNĚJŠÍ na tom bylo to, že když jsem si to přečetl, tak jsem PŘESNĚ věděl co mám jít udělat, aby se to naplnilo.


Stáhnout ppt "Podnikatelský nápad, vize, mise Nejlepším a nejpříjemnějším způsobem, jak vytvořit úžasný produkt či službu, je udělat něco, co chceš sám používat."

Podobné prezentace


Reklamy Google