Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Stručný úvod MKH_RIOP Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Stručný úvod MKH_RIOP Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO."— Transkript prezentace:

1 Stručný úvod MKH_RIOP Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO

2 Koordináty… Ing.J.Skorkovský,CSc. VI.posch. KPH naproti sektretariátu katedry a (důvody ústně) Předmět je přenášen cca 9 let pro MPH a nově 3 roky i pro MKH (ohlasy viz anketa) Materiály (prezentace ) budou nejpozději d dvou dnů pro přednášce uloženy ve Studijních materiálech Dvě seminární práce, které budou využívat principy představených metod (časový harmonogram bude uveden dále v této přednášce)- prezentace poslední přednáška (konec dubna) Přednášky jsou rozděleny vždy na Dva bloky po 90 minutách 2

3 3 Zisky klesají, náklady stoupají, … Dotazy Data 1 ERP, Excel,… Data 2 Cíl 2 DELTA = |Data1-Data2| !!!!!!

4 Vybraná klíčová slova Metody – potřeby (co chceme měnit a jak to budeme dělat) Produktivita,efektivita, výkon, zisk, ……. – metriky (T,OE,I,KPI,.., definice) Teorie omezení – nástroje, Kritický řetěz, CPM a PERT MRP, MRP-II, JIT, DBR a CONWIP - nástroje MS Dynamics NAV (ERP systém) – nástroj – ukázky Plánování výroby a logistika – procesy Kapacitní omezení zdrojů– parametr omezení (stroje, lidé, materiál,..) Řízení jakosti a vybrané nástroje s tím spojené (Ishikawa, Kaizen,.) Workflow – nástroje Balanced Score Card (bude použito pro konstrukci Strategické mapy) Prospektová teorie OLAP Metoda Kepner-Tregoe Portfolio znalostí studentů = SZ (stávající znalosti) Požadované znalosti = PZ 4/11

5 Očekávání studentů Kredity – co jiného a dobrá perspektiva (na trhu práce je nedostatek obdobně vzdělaných zdrojů) Orientace ve vybraných metodách rozhodování využívajících strukturovaná data např. z ERP nástrojů (MS Dynamics NAV)- (lektora na využívané ERP v praxi studentů) Praktický předmět – zkušenosti z oboru (reálné hodnocení desítek Vašich předchůdců) BI – praktické využití – rozšíření obzorů, vliv na rozhodování Tajemství – co je za rohem (co jiného Vás může čekat v praxi- studenti už praxi znají víc jak dobře na rozdíl od studentů denního studia)

6 Očekávání studentů MKH_RIOP TOC principy a další vybrané metody (viz další snímky) v oboru řízení prakticky využitelné a často používané (metoda kritického řetězce, BI, Kepner-Tregoe,Ishikawa a Prospektová teorie)- viz DP Rozšíření obzorů …….. Jak metody používat a proč ? Je relativně lehké je učit, ale těžké aplikovat V současné době povinné pro poslední ročníky

7 Časový plán MKH_RIOP- odhad – projekty a teorie omezení ( ukázka dvou POT1 z loňského roku ) viz osnova (zadání POT1) –termín odevzdání POT1 bude oznámen y včetně písemného zadání viz osnova (zadání POT2) prezentace POT1- termín odevzdání POT2 bude oznámen y včetně písemného zadání – viz osnova – prezentace vybrané POT (kriteria)

8 Logika příspěvku MRPMRP-IIJIT ( TQM ) DBR ( TOC ) CONWIPAPS OP(1) Produktivita (metriky) % využití zdroje Takt zdroje Plánování výroby Řízení nákladů Materiál Kapacita zdrojů NákupSklad Prodej Zaměstnavateli Požadované Znalosti = PZ Stávající Znalosti studentů = SZ BSC-závěr prezentace OP(2)OP(3)OP(4) OP(N) OP(N+1)OP(N+2) Mění se chování zdroje 8/11 Řízení kvality

9 JIT – only draft principles (as an example only) Flow Time (known also as a „cycle time“) Lead Time (constant used for planning ) Pull princip Kanban Zero Inventory TQM Minimal Lead times Job released Job completed Little´s law 9/11 FT=NV/T Reliable replenishment Pro MKH-RIOP není potřeba – pouze informativní snímek !!!!

10 MS Dynamics NAV (ERP system)- první blesková ukázka systému 10/11

11 Míra schopností a znalostí pro firmy často není rozhodující co nový zdroj umí, ale jaký zdroj je (charakteristika osobnosti budoucího zaměstnance) –schopnost vést kolektiv –míra sebevědomí zdroje –kreativita –flexibilita –IQ „ Není důležité CO, ale KDO“ 11/11

12 Míra schopností a znalostí diskrepance mezi stávajícím portfoliem znalostí (SZ) a firmami poptávanými znalostmi (PZ) Znalosti získané studiem Požadované specifické znalosti nebo předpoklady pro jejich rychlé osvojení firmy tento segment znalostí bohužel často neumí využít jako svoji budoucí konkurenční výhodu Na ESF potřeba maximalizovat potřeba umět využít („prodat „) (SZ) (PZ) 12/11

13 Míra schopností a znalostí míra sebevědomí zdrojů (často zbytečně nízká – zvláště u stávajících znalostí) zdroje a jejich představy o svém ohodnocení (často přehnaně vysoká) 13/11

14 Strategy Map-The Simple Model of Value Creation To achieve our vision, how must our organization learn and improve ? To satisfy our customer, which processes must we excel at ? To achieve our vision, how must we look to our customers? If we succeed, how will we look to our shareholders ? Resource : Strategy Maps, Kaplan and Norton Learning and growth perspective Internal perspective Customer perspective Financial perspective Strategy

15 Causes and effects relationships

16 Strategická mapa (BSC)- velmi zjednodušené schéma Potřeba unikátních zdrojů-znalostí Vyhledávání zdrojů Náklady na zdroje Parametry výběru zdroje IQkreativitaflexibilita míra shody SZ a PZ ZdrojŠkolení PZTestyVyškolený zdroj nízká míra úspěšnosti Růst Procesy Zákazník Finance Dodávka služeb Spokojený zákazník Konkurenční výhoda Vyšší tržní podílZisk Spokojení majitelé profil zdroje TOC CONWIP Workflow Náklady Výnosy 16/11

17 Zvýšení produktivity pomocí zrušení přestávek na kávu Časté představy i velice kvalifikovaných manažerů o úsporách nákladů. 17/11


Stáhnout ppt "Stručný úvod MKH_RIOP Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO."

Podobné prezentace


Reklamy Google