Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná."— Transkript prezentace:

1 Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná střední škola, Rakovník, Na Jirkově 2309, 269 01 Rakovník Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.1092 Název DUM : VY_42_INOVACE_MAT_01_25 PředmětMATEMATIKA Tematický okruhSLOVNÍ ÚLOHY Klíčová slova:slovní úlohy, kombinatorika, kombinace Autor RNDr. Milena Knappová Rok vytvoření 2013Ročník učňovské obory, nástavbové studium Anotace: Materiál slouží k opakování učiva i při samostatné přípravě studentů na maturitní zkoušku. Metodický pokyn: Materiál slouží k opakování dané problematiky a k samostatné přípravě k maturitní zkoušce. Cílová skupina: studenti střední školy, 15 a více let.

2 Slovní úlohy (kombinatorika, kombinace bez opakování) RNDr. Milena Knappová Slovní úlohy, kombinatorika, kombinace bez opakování

3 Obsah: Kombinace bez opakování, kombinační číslo Slovní úloha – skupiny osob Slovní úloha – tažení čísel z osudí Chlapci, dívky – různé náhodné skupiny

4 obsah

5 Dvojice osob: Ve třídě je 13 chlapců a 12 dívek. Kolika způsoby se z nich mohou utvořit dvojice tak, aby: a)Ve dvojici byly samé dívky. b)Ve dvojici byli pouze chlapci. c)Ve dvojici by byl vždy chlapec a děvče obsah Závěr: 12  13 = 156 možností smíšených dvojic.

6 Losování čísel: Kolika způsoby může být z osudí, ve kterém je 49 čísel, taženo 6 čísel? obsah Závěr: Šest čísel ze 49 čísel v osudí je možné vylosovat 13 983 816 způsoby.

7 Chlapci a dívky – různé náhodné skupiny: Kolika způsoby může vedoucí vytvořit z 12 chlapců a 6 dívek šestičlenná družstva tak, aby: a)V každém družstvu byla jedna dívka b)V každém družstvu byly dvě dívky c)V každém družstvu byly tři dívky d)V každém družstvu byly čtyři dívky e)V každém družstvu bylo pět dívek obsah Závěr: Kombinace nám poskytují často zajímavé výsledky.

8 Použité materiály: KUBEŠOVÁ, Naděžda a Eva CIBULKOVÁ. Matematika: přehled středoškolského učiva. 2. vyd. Třebíč: Petra Velanová, 2006, 239 s. Maturita (Petra Velanová). ISBN 978-808-6873-053. MIKULČÁK, Jiří. Matematické, fyzikální a chemické tabulky pro střední školy. 4. vyd. Praha: Prometheus, 2007, 206 s. ISBN 978-807-1963-455 Vlastní archiv autorky. Materiál je určen pro bezplatné používání při výuce a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Obrazový materiál je vytvořen v programech Cabri II Plus, Cabri 3D, Inkscape a GIMP. Soubor vzorových úloh: http://www.novamaturita.cz/index.php?id_document=1404036720&at=1http://www.novamaturita.cz/index.php?id_document=1404036720&at=1, http://www.novamaturita.cz/index.php?id_document=1404037154&at=1


Stáhnout ppt "Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná."

Podobné prezentace


Reklamy Google