Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji."— Transkript prezentace:

1 Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji

2 Hlavní úkoly společnosti OREDO  Organizace autobusové a drážní dopravy  Analýza autobusové a drážní dopravy  Optimalizace dopravní obslužnosti  Integrace veřejné dopravy  Dopravní poradenství  Komunikace se zástupci měst a obcí (řešení připomínek)  Propagace veřejné dopravy

3 Zděděné problémy v dopravě  Množství souběhů  Dráha a autobusy – dva málo provázané převážně konkurenční systémy  Nízké proběhy vozidel  Jízdní řády již neodpovídají stávajícím potřebám cestující veřejnosti  Klesající podíl veřejné dopravy vůči rostoucí individuální automobilové dopravě

4 Zodpovědnost organizátora Hlavním úkolem organizátora je zefektivnění a zkvalitnění veřejné dopravy v Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Zefektivnění lze dosáhnout OPTIMALIZACÍ a zkvalitnění INTEGRACÍ veřejné dopravy.

5 První úkoly OREDA v Pardubickém kraji  Optimalizace železniční dopravy  Optimalizace autobusové dopravy  Zavedení zónově-relačního tarifu IREDO

6 Optimalizace železniční dopravy  Posouzení významu železničních tratí pro veřejnou dopravu  Tratě s velkým významem Posílení dopravy zavedením spěšných vlaků Zavedení taktu  Tratě s malým významem Zvážení náhrady autobusovou dopravou, která lépe obslouží přilehlé obce

7 Optimalizace autobusové dopravy  Stanovení páteřních linek  Zavedení taktu do veřejné dopravy  Minimalizace počtu vozidel  Maximální využití vozidel  Nasazení malých vozidel  Nový způsob financování

8 Stanovení páteřních linek  Zrušení přímých linek umožní častější spojení se spádovým městem.  Podmínkou je dosažení stejné nebo kratší jízdní doby.

9 Zavedení taktu do veřejné dopravy Příklad taktového jízdního řádu : Přínosy taktu :- lehká zapamatovatelnost - nárůst cestujících až o 15%

10 Minimalizace počtu vozidel  Minimální počet vozidel určuje zajištění dopravy v ranní špičce  Lze ho dosáhnout : opuštěním tradičních časových poloh posunem začátku školního vyučování  Každé uspořené vozidlo přináší roční úsporu cca 750 tis.Kč

11 Maximální využití vozidel  S rostoucím počtem ujetých kilometrů klesá úměrně cena dopravního výkonu (dochází k rozmělnění fixních nákladů)  Objednání dalšího výkonu obcemi pouze za variabilní náklady (cca 15 Kč/km místo dnešních 30 Kč/km)

12 Nasazení malých vozidel  Nutné vytvořit speciální oběhy vozidel  Úspora variabilních nákladů v důsledku nižší spotřeby PHM

13  Plná integrace znamená provázanost všech druhů dopravy a to : Prostorovou (těsné přestupy, terminály) Časovou (návaznosti, čekací doby) Tarifní (jedna jízdenka na celém území) Informační (informační systém, souhrnný jízdní řád a odjezdník) V čem spočívá integrace

14 Co je dopravní systém IREDO  IREDO (Integrovaná REgionální DOprava) propojuje drážní, autobusovou a městskou dopravu  Doprava je provázána, zpravidelněna a její rozsah je zpravidla navýšen

15 Tarif IREDO  Zónově-relační tarif (zastávky zařazeny do zón, cena mezi zónami)  Možnost přestupů mezi dopravci na jednu jízdenku (vlak-bus, bus-bus)  Cena jízdného se odvozuje od nejběžnější vzdálenosti po silnici (neplatí se zajížďky)  Časové slevy (týdenní a měsíční jízdné, síťová jízdenka)

16 Tarifní mapa IREDO

17 Celkové shrnutí přínosů projektů  Zlepšená dostupnost celého regionu.  Dobré spojení z malých obcí na hlavní páteř.  Rovnoměrnější nabídka, jistota přepravy po celý den.  Efektivnější využití přepravní kapacity.  Stálé návaznosti na taktových linkách. Lepší vazby mezi vlaky a autobusy.  Nárůst počtu přepravených osob.  Lépe vyhovuje také turistům.  Dlouhodobě vede k lepšímu pokrytí přepravních potřeb v regionu.

18 Stručný harmonogram Příprava 1.návrhu jízdních řádů (JŘ) Projednání JŘ s dopravci průběžně Projednávání 1.návrhu JŘ s obcemi Zapracování připomínek obcí Závěrečné projednání JŘ s dopravci Zveřejnění konečného JŘ Zveřejněný tarifu IREDO Zahájení propagační kampaně Zahájení provozu do od do od do od do od do Od

19 Propagace sytému IREDO  Sešitové jízdní řády  Doplňkové informační materiály (tarif, jak cestovat, jak ušetřit aj.)  Mediální prezentace (rádio, televize, tiskové zprávy aj.)  Letáky propagující nové spoje (víkendové spoje, náhrada vlaku aj.)  Informační články v místních zpravodajích

20 Modernizace odbavení a dispečink  Zahájení realizace projektu  moderní odbavení pomocí bezkontaktní čipové karty v obou krajích  Dispečerský systém řízení (sledovaní vozidel pomocí GPS)  – Pilotní projekt  Ukončení celého projektu

21 Děkujeme za pozornost Organizátor regionální dopravy v KHK a PK, dopravní optimalizace a dopravní poradenství náměstí Republiky 12, Pardubice mail: web: tel.: OREDO s.r.o.


Stáhnout ppt "Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji."

Podobné prezentace


Reklamy Google