Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ COMMON RAIL MOTOR C

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ COMMON RAIL MOTOR C"— Transkript prezentace:

1 ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ COMMON RAIL MOTOR C9-11-13
STRALIS/TRAKKER EUROVI Pirillo Luigi & Biagio Nuovo Turino, Italia 27 listopadu 2014

2 MOTORY C9-C11-C13 ÚVOD C: 0x46500 SU C11-13
Cíl: tento návod k řešení problémů poskytuje logický a systematický postup pro nalezení příčin anomálií (odchylek) zjištěných v palivovém systému, aby problémy mohly být vyřešeny, závada se neopakovala a zamezilo se zbytečným výměnám součástek. Hlavní příznaky: zjištěné v síti: - Motor nestartuje - Chyba ECM 65 (DTC 465) Referenční hodnoty: níže naleznete referenční hodnoty zpětného toku vstřikovačů paliva pro motory EUROVI

3 MOTORY C9-C11-C13 ÚVODC: 0x46500 SU C11-13
Cíl: tento návod k řešení problémů poskytuje logický a systematický postup pro nalezení příčin anomálií (odchylek) zjištěných v palivovém systému, aby problémy mohly být vyřešeny, závada se neopakovala a zamezilo se zbytečným výměnám součástek. Hlavní příznaky: zjištěné v síti: - Motor nestartuje - Chyba ECM 65 (DTC 465) Referenční hodnoty: níže naleznete referenční hodnoty zpětného toku vstřikovačů paliva pro motory EUROVI

4 MOTORY C9-C11-C13 POSTUP PRO PŘÍPAD, ŽE MOTOR NESTARTUJEC: 0x46500 SU C11-13 Ve všech případech, kdy vozidlo nestartuje a v řídící jednotce motoru není zaznamenána žádná chyba EDC17CV41 je nezbytné udělat: Získat následující parametry s použitím nástroje EASY během fáze spouštění motoru: Trvání 1 minuta s načítáním informací po 100 ms Otáčky motoru Množství vstřikovaného paliva (Mg/str) Cílové množství vstříknutého paliva (Mg/str) Tlak paliva (lišta) Bar Cílový tlak paliva (lišta) Bar PRACOVNÍ CYKLUS VENTILU MPROP  pokud je hodnota neměnná, ventil nefunguje 2. Zkontrolujte, zda se v nádrži a/nebo v předfiltru nenachází voda. Pokud je z údajů patrné, že tlak v liště nikdy nestoupá a zůstává velmi nízko ve srovnání s cílovým tlakem paliva, zkontrolujte zpětný tok paliva u vstřikovačů, jmenovitě množství paliva vracejícího se od vstřikovačů do nádrže během fáze spouštění motoru.

5 MOTORY C9-C11-C13 CURSOR 9 CURSOR 11 CURSOR 13 42 ml 25 ml
TABULKA SHRNUJÍCÍ ZPĚTNÝ PROUD PALIVA U VSTŘIKOVAČŮ U C9-C11-C13 C: 0x46500 SU C11-13 Tabulka shrnující zpětný proud paliva u vstřikovačů pro motory EURO VI při testu motoru na volnoběh po dobu 1 minuty. Obecně je možno říci, že přijatelná hodnota je mezi 20 a 60 ml. Příklad: při měření zpětného proudu paliva u vstřikovačů na C9 když motor nestartoval jsme zjistili hodnotu zpětného toku 350 ml za 1 minutu běhu. (Asi 70 ml každých 12 sekund.) CURSOR 9 CURSOR 11 CURSOR 13 42 ml 25 ml

6 MOTOR C9 JAK MĚŘIT ZPĚTNÝ TOPK PALIVA U VSTŘIKOVAČŮC: 0x46500 SU C11-13 Pod vstřikovači zpětný tok paliva při udržování vozidla na volnoběh 1 minutu. Jednotka ve tvaru T pro zpětný tok paliva od vstřikovačů nafty a čerpadel. K provedení našeho testovacího měření je nutné připojit měřící nádobku k vyznačené hadici, aby se měřil jen zpětný tok paliva r vstřikovačů. Množství paliva, které se vrací do odměrné nádobky při běhu vozidla 1 minutu, by mělo být kolem 42ml.

7 MOTOR C11 JAK MĚŘIT ZPĚTNÝ TOPK PALIVA U VSTŘIKOVAČŮ C11-13
Pod vstřikovači zpětný tok paliva při udržování vozidla na volnoběh 1 minutu. Jednotka ve tvaru T pro zpětný tok paliva od vstřikovačů nafty a čerpadel. K provedení našeho testovacího měření je nutné připojit měřící nádobku k vyznačené hadici, aby se měřil jen zpětný tok paliva r vstřikovačů. Množství paliva, které se vrací do odměrné nádobky při běhu vozidla 1 minutu, by mělo být kolem 25ml.

8 MOTOR C13 JAK MĚŘIT ZPĚTNÝ TOPK PALIVA U VSTŘIKOVAČŮ 0x46500 SU C11-13
Pod vstřikovači zpětný tok paliva při udržování vozidla na volnoběh 1 minutu. Jednotka ve tvaru T pro zpětný tok paliva od vstřikovačů nafty a čerpadel. K provedení našeho testovacího měření je nutné připojit měřící nádobku k vyznačené hadici, aby se měřil jen zpětný tok paliva r vstřikovačů. Množství paliva, které se vrací do odměrné nádobky při běhu vozidla 1 minutu, by mělo být kolem 25ml.

9 MOTORY C9-C11-C13 ÚVOD C: 0x46500 SU C11-13
Cíl: tento návod k řešení problémů poskytuje logický a systematický postup pro nalezení příčin anomálií (odchylek) zjištěných v palivovém systému, aby problémy mohly být vyřešeny, závada se neopakovala a zamezilo se zbytečným výměnám součástek. Hlavní příznaky: zjištěné v síti: - Motor nestartuje - Chyba ECM 65 (DTC 465) Referenční hodnoty: níže naleznete referenční hodnoty zpětného toku vstřikovačů paliva pro motory EUROVI

10 MOTORY C9-C11-C13 POSTUP V PŘÍPADĚ CHYBY ECM 65 (DTC 465)
Chyba ECM 65 se objevuje vždy, když systém vstřikování paliva „vidí" úbytek tlaku v systému. Tento pokles tlaku může být zaviněn nízkotlakým palivovým okruhem, kvůli nečistotám v tomto okruhu, ucpání filtrů, zalomení hadic/spojů, nízkému výkonu palivového čerpadla, vzduchu v oběhu apod., stejně tak jako únikům z palivového systému, které mohou být viditelné nebo skryté. Tento problém se může týkat i nedávno registrovaných vozidel, která ještě nebyla dodána zákazníkovi. U těch se závada projeví okamžitě jen po několika metrech jakmile je pedálem plynu vyžadován výkon motoru. Tato závada se může také objevit kvůli jiným problémům, které nejsou přímo spojeny s vysokotlakým a nízkotlakým okruhem, jako důsledek dalších problémů, uvedených na následujících stranách (např. nedostatek paliva). Proto, aby nedocházelo k zbytečným výměnám dílu, musí být provedena správná diagnóza, podle návodu na odstranění závad v tomto dokumentu.

11 MOTORY C9-C11-C13 POSTUP V PŘÍPADĚ CHYBY ECM 65 (DTC 465)
Ve všech případech, kdy se u vozidla v řídící jednotce motoru EDC17CV41 nachází chyba ECM 65 / CHYBA (DTC 465) je nezbytné provést: A: kontrolu ECU a1: Stáhněte údaje z chybové paměti (hledejte jakékoli další DTC spojené se systémem vstřikování) a2: Proveďte test motoru (detailní analýzu vysokotlakého okruhu a test náběhu vstřikovačů) a3: Zkontrolujte palubní zapisovač B Test na silnici (zkontrolujte, zda se závada objeví náhle) b1: Získejte následující parametry pomocí EASY: Otáčky motoru Tlak paliva (lišta) Bar Cílový tlak paliva (lišta) Bar Množství vstřikovaného paliva (Mg/str) Cílové množ. vstřik. paliva (Mg/str) Plnící tlak (mbar) Cílový plnící tlak (mbar) Ovladač turbíny (%) Rychlost vozidla (km/h) PRACOVNÍ CYKLUS VENTILU MPROP pokud je hodnota neměnná  nefunguje

12 MOTORY C9-C11-C13 POSTUP V PŘÍPADĚ CHYBY ECM 65 (DTC 465)
Esempio con DTC correlati C analýza DTC v chybové paměti c1: zkontrolujte všechny související komponenty, zda zde nejsou další DTC v chybové paměti (případ dole) Analyzovaný případ se zablokovanou motorovou brzdou: motor nestartoval a ukazoval následující chybové kódy v paměti: V tomto případě byla chyba ECM 65 zaviněna nepovedeným startem ve vztahu k výše uvedenému problému. Pokud není jiná chyba kromě DTC 465, jděte na bod D. FMI 0x4 : Tlak paliva (lišta) ovládání Únik ve vysokotlakém systému

13 MOTORY C9-C11-C13 POSTUP V PŘÍPADĚ CHYBY ECM 65 (DTC 465)
Procedura per l’analisi della causa radice: Verifica circuito di bassa e alta pressione D Kontrola D1 Zkontrolujte únik z vedení od vysokotlakého čerpadla do common railu. Zjištěn úbytek? Ne: jděte na bod D2 pokud zde není úbytek tlaku. Zjištěn úbytek? Ano: Zkontrolujte zda je hadice porušená nebo nedotažená; pokud je jen uvolněná dotáhněte na moment dotažení pode návodu, pokud je porušená, vyměňte a dotáhněte správnou silou a zopakujte silniční test) Chyba stále přítomná? Ne  problém vyřešen Chyba stále přítomná? Ano  jděte na bod D2

14 MOTORY C9-C11-C13 POSTUP V PŘÍPADĚ CHYBY ECM 65 (DTC 465)
Procedura per l’analisi della causa radice: Verifica circuito di bassa e alta pressione POSTUP V PŘÍPADĚ CHYBY ECM 65 (DTC 465) D2 : Kontrola vnějších skřípnutí hadic pohledem u nízkotlakého okruhu (LP) po odstranění ochranného těsnění. Zjištěna skřípnutí? Ano vyměňte hadici a proveďte opět test na silnici Chyba stále přítomná? Ne  problém vyřešen Chyba stále přítomná? Ano jděte na bod D3 Nízkotlaký okruh

15 MOTORY C9-C11-C13 POSTUP V PŘÍPADĚ CHYBY ECM 65 (DTC 465)
D3 : Zkontrolujte palivový okruh, zda zde nejsou zbytky/nečistoty: před-filtr (4), filtr (2), palivoměr a hadice/trubky. Jsou zde zbytky? Ne  jděte na bod E Jsou zde zbytky? Ano  vyměňte filtr a předfiltr, vyčistěte okruh stlačeným vzduchem. Vyčistěte také palivovou nádrž, pokud rozvody a palivoměr obsahují nečistoty a proveďte znovu silniční test: Chyba stále přítomná? Ne  problém vyřešen Chyba stále přítomná? Ano  jděte na bod E

16 MOTORY C9-C11-C13 POSTUP V PŘÍPADĚ CHYBY ECM 65 (DTC 465)
E Zkontrolujte tlak v nízkotlakém okruhu LP proti proudu a po proudu od filtru E1 Vložte manometr do hadice LP okruhu před/proti proudu a za/po proudu palivový filtr. Pokud je tlak správný proti proudu od palivového filtru a delta tlaku (delta P) mezi vstupem a výstupem z filtru je větší než 1.5 baru, vyměňte palivový filtr. Pokud je tlak nízký již proti proudu od palivového filtru, vyměňte také předfiltr paliva E2 Proveďte silniční test Chyba stále přítomná? Ne  problém vyřešen Chyba stále přítomná? Ano  pokračujte na bod E3 Absolutní tlak Cursor9 Cursor11 Cursor13 Tlak proti proudu od filtru volnoběh 5 až 6 barů 6 až 7 barů 8 až 9 barů Tlak proti proudu od filtru maximální rychlost 7 až 8 barů 9 až 13 barů Delta P mezi vstupem/výstupem filtru Ne více než 1.5 baru rozdíl mezi tlakem na vstupu a výstupu

17 MOTORY C9-C11-C13 POSTUP V PŘÍPADĚ CHYBY ECM 65 (DTC 465)
E3 – Vložte manometr k nasávání (vakuový tlakoměr) nízkotlakého obvodu a zkontrolujte dekompresi čerpadla. Hledejte také vzduchové bubliny u nasávání, pokud možno připojením průhledné trubičky/hadice. Po měření dekomprese (v cílových hodnotách nebo mimo ně), jděte na bod F abyste obešli původní vybavení/součástky. POZNÁMKA: Pokud hodnoty zpětného toku paliva překročí maximální hodnoty specifikované na snímku 4, proveďte a vyhodnoťte test vysokotlak. okruhu HP a náběhu vstřikovačů (Body F až H). Absolutní tlak Cursor 9 Cursor 11 Cursor 13 Tlak nasávání čerpadla Volnoběh (0.5 až 1.0) 0.7 (0.35 až 1.0) 0.75 Max. rychlost 0.45 Tlak zpětného toku čerpadla a vstřikovačů Maximální rychlost max. 1.2 baru TBD max. 1.8 baru

18 MOTORY C9-C11-C13 POSTUP V PŘÍPADĚ CHYBY ECM 65 (DTC 465)
F Překlenutí (bypass) nízkotlakého okruhu motoru/vozidla (použijte průhlednou hadici pokud je to možné) F1: Připojte průhlednou hadici /trubku od palivové nádrže vozidla k nasávání nízkotlakého čerpadla F2: Proveďte silniční test Chyba stále přítomná? Ne Problém je pravděpodobně v nízkotlakém okruhu, jděte na bod G Chyba stále přítomná? Ano  Problém je pravděpodobně ve vysokotlakém okruhu (uvnitř hlavy válce) nebo ve vysokotlakém čerpadle. Jděte na bod F3 F3: Vytvořte přemostění (bypass) pomocí T hadice od výstupu z vysokotlakého čerpadla (zpětný tok paliva) a zpětného toku paliva vstřikovačů před zpětným ventilem do palivové nádrže Chyba stále přítomná? Ne Problém může být ve zpětném ventilu nebo skřípnutí/ucpání hadice, vyměňte ventil nebo hadici Chyba stále přítomná? Ano problém je pravděpodobně ve vysokotlakém okruhu (uvnitř hlavy válce) nebo v čerpadle HP. Jděte na bod H F1 Od palivové nádrže do nasávání čerpadla LPt F3 Od HP čerpadla a zpětného toku vstřikovačů do palivové nádrže

19 MOTORY C9-C11-C13 POSTUP V PŘÍPADĚ CHYBY ECM 65 (DTC 465)
G Izolace nízkotlakého systému G1 – Přemostěte hadici od palivoměru nádrže k nasávání před-filtru pomocí vnější hadice a proveďte test na silnici Chyba stále přítomná? Ne  problém vyřešen: vyměňte hadici palivoměru Chyba stále přítomná? Ano  jděte na bod G2 G2 – Přemostěte palivový před-filtr a proveďte silniční test Chyba stále přítomná? Ne  problém vyřešen: vyměňte před-filtr (pre-filter support) Chyba stále přítomná? Ano  jděte na bod G3 G3 – Přemostěte hadici od před-filtru ke vstupu řídící jednotky vložením volné hadice a proveďte silniční test Chyba stále přítomná? Ne  problém vyřešen: vyměňte hadici Chyba stále přítomná? Ano  jděte na bod G4 G4 – Přemostěte řídící jednotku (control unit support) (myslete na to, že řídící jednotka způsobuje pokles tlaku okolo 200 mbarů). Chyba stále přítomná? Ne  problém vyřešen: zkuste profouknout a vyčistit vnitřní obvod bez výměny ECU (ECU support) a proveďte znovu test na silnici Chyba stále přítomná? Ne  problém vyřešen nevyměňujte ECU Chyba stále přítomná? Ano  vyměňte řídící jednotku (control unit support)

20 MOTORY C9-C11-C13 POSTUP V PŘÍPADĚ CHYBY ECM 65 (DTC 465)
Po přemostění nízkotlakého okruhu a pokud je chyba DTC 65 stále aktivní, problém pravděpodobně souvisí s vysokotlakým okruhem, proto postupujte následovně: H – Kontrola pohledem na úniky z hadice zpětného toku lišty H1 Odstraňte kryt zdvihátka a uvolněte hadici zpětného toku lišty, poté nastartujte motor. Jsou na hadici viditelné úniky? Ne Vyměňte vysokotlaké čerpadlo Ano Vyměňte bezpečnostní ventil tlaku lišty H2 Proveďte silniční test Chyba stále přítomná? Ne  problém vyřešen Chyba stále přítomná? Ano vyměňte vysokotlaké čerpadlo POZNÁMKA: Jediný způsob, jak provést tento test je uvolnit zobrazenou hadici. Palivo běžně touto hadicí neteče pokud není bezpečnostní ventil vadný. Uvolnění a znovu-dotažení kvůli kontrole by nemělo poškodit spojky; proto pravděpodobně nebude nutné hadici vyměňovat po jejím uvolnění . Je doporučeno znovu dotáhnout na hodnoty momentu dotažení podle návodu.


Stáhnout ppt "ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ COMMON RAIL MOTOR C"

Podobné prezentace


Reklamy Google