Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1. Stator není vystředěn v důsledku nárazů A462

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1. Stator není vystředěn v důsledku nárazů A462"— Transkript prezentace:

1 1. Stator není vystředěn v důsledku nárazů A462
Alternátor nabíjí, ale je velmi hlučný: stator není vystředěn v důsledku poškození u držáků (speciálně u alternátorů VI). Pokud není stator přidržován ve správné poloze držákem, může jej vystředit i velmi slabý náraz. Vizuální kontrola je velmi důležitá. Umožní zjistit poškození dílů.

2 1. Stator není vystředěn v důsledku nárazů A462
Co lze zjistit u dílu? Co lze zjistit u vozidla? Proč došlo k závadě? Co doporučuje VALEO pro zamezení vzniku závady: Stator není vystředěn v důsledku poškození držáku. Alternátor nabíjí, ale je velmi hlučný. Poškození držáků alternátoru způsobilo vystředění statoru, proto se jej rotor dotýká. Větší pečlivost během montáže a manipulace se startérem.

3 2. Kotva poškozená odstředivou silou D231
Jiný pohled na přehřátý startér Hřídel pastorku vykazuje přehřátí a je “modrá” Vidlička je roztavená.

4 2. Kotva poškozená odstředivou silou D231
Startér je zablokován, ale solenoid pracuje správně: příčinou je vadný spínač zapalování, což je velmi dobře známá závada u Valeo v oblasti OEM. Toto lze překontrolovat na boční straně solenoidu Hřídel pastorku vykazuje přehřátí a je “modrá” Pokud se přepálí samotný startér, hřídel nebude modrá.

5 2. Kotva poškozená odstředivou silou D231
Jiný pohled na přehřátý startér Z vnější strany lze podle stavu nálepky zjistit, že startér je spálený (uvnitř je kompletně spálený) Bočník mezi solenoidem a deskou uhlíků je roztaven

6 2. Kotva poškozená odstředivou silou D231
Co lze zjistit u dílu? Co lze zjistit u vozidla? Proč došlo k závadě? Co doporučuje VALEO pro zamezení vzniku závady: Hřídel pastorku vykazuje přehřátí a je “modrá”. Vidlička je roztavená. Z vnějšku lze kon- trolou mechanických dílů zjistit podle stavu nálepky, že startér spálen (uvnitř je kompletně spálen). Bočník mezi solenoidem a deskou uhlíků je roztaven. Startér nepracuje nebo nemá dostatek energie pro nastartování motoru. Startér byl poháněn motorem s velmi vyso- kými otáčkami v dů- sledku poruchy spína- če zapalování. Startér byl poháněn motorem, protože vedení mezi spínačem zapalování a sole- noidem vytvořilo zkrat. Překontrolujte spínač zapalování ve vozidle.

7 3. Stopy mechanického poškození G172
Díl nepracuje správně a na dílu jsou vidět stopy mechanického poškození: Zákazník zacházel s dílem velmi tvrdě během jeho montáže nebo demontáže. Stopy mechanického poškození

8 3. Stopy mechanického poškození G172
Co lze zjistit u dílu? Co lze zjistit u vozidla? Proč došlo k závadě? Co doporučuje VALEO pro zamezení vzniku závady: Stopy mechanického poškození. Díl nepracuje správně. U startéru mohou být uvolněny feritové díly (D6RA), proto nemůže startér pracovat. U alternátoru může být špatně vystředěn stator a tak může docházet ke kontaktu mezi rotorem a statorem. Dodržujte montážní postup doporučený výrobcem vozidla / dílu

9 4. Poškození po vniknutí maziva G168
Alternátor nenabíjí a svítí kontrolka nabíjení: nafta nebo motorový olej vnikly do alternátoru. Případ alternátoru Sběrací kroužky a uhlíky jsou velmi poškozeny Ložisko je zaolejováno

10 4. Poškození po vniknutí maziva G168
Startér pracuje pomalu a nedokáže startovat motor vozidla: nafta nebo motorový olej vnikly do startéru. Případ startéru Kolektor je zcela poškozen Vnitřek je zaolejovaný

11 4. Poškození po vniknutí maziva G168
Uhlíky jsou poškozeny Vnitřek je zaolejovaný

12 4. Poškození po vniknutí maziva G168
Případ alternátoru Co lze zjistit u dílu? Co lze zjistit u vozidla? Proč došlo k závadě? Co doporučuje VALEO pro zamezení vzniku závady: Sběrací kroužky a uhlíky jsou velmi poškozeny, vnitřek je zaolejovaný. Z alternátoru je cítit nafta nebo olej. Nenabíjí. Svítí kontrolka nabíjení. Únik nafty z palivového vedení. Mytí vozidla vysokotlakým čističem. Únik motorového oleje v blízkosti alternátoru. Při výměně alternátoru odstraňte také všechny úniky.

13 4. Poškození po vniknutí maziva G168
Případ startéru Co lze zjistit u dílu? Co lze zjistit u vozidla? Proč došlo k závadě? Co doporučuje VALEO pro zamezení vzniku závady: Kolektor a uhlíky jsou poškozeny a vše je zaolejováno. Ze startéru je cítit nafta nebo olej. Startér pracuje pomalu a nedokáže spustit vozidlo. Solenoid správně pracuje. Nafta nebo motorový olej se dostaly do vnitřku startéru motoru. Odstraňte úniky v blízkosti startéru.

14 6. Odmítnutí záruky, protože jednotka byla zákazníkem rozebrána G166
Díl nepracuje správně a jsou u něj vidět jednoznačné znaky jeho rozebírání: zákazník se sám pokoušel odstranit závadu. Znaky odšroubování (jsou jasně vidět na černé barvě) Znaky po použití šroubováku pro zvedání zadního víka

15 6. Odmítnutí záruky, protože jednotka byla zákazníkem rozebrána G166
Co lze zjistit u dílu? Co lze zjistit u vozidla? Proč došlo k závadě? Co doporučuje VALEO pro zamezení vzniku závady: Jednoznačné znaky rozebrání dílu (barva). Odšroubovaná řemenice. Problémy s alternátorem nebo startérem. Zákazník si díl sám rozebral.


Stáhnout ppt "1. Stator není vystředěn v důsledku nárazů A462"

Podobné prezentace


Reklamy Google