Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Diagnostika Common rail. Nouzové stavy: redukce vstřikovaného množství paliva vadné snímače teploty nízký plnící tlak defektní měřič hmoty vzduchu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Diagnostika Common rail. Nouzové stavy: redukce vstřikovaného množství paliva vadné snímače teploty nízký plnící tlak defektní měřič hmoty vzduchu."— Transkript prezentace:

1 Diagnostika Common rail

2

3

4

5 Nouzové stavy: redukce vstřikovaného množství paliva vadné snímače teploty nízký plnící tlak defektní měřič hmoty vzduchu výpadek snímače plynového pedálu odstavení motoru vadný vstřikovač značný pokles tlaku ve vysokotlakém zásobníku tlak ve vysokotlakém zásobníku > 1400 bar výpadek regulačního ventilu tlaku výpadek snímače horní úvrati na setrvačníku

6

7

8 Příklady použití komunikačního přístroje

9 Motor je zahřátý a běží ve volnoběžných otáčkách bez zatížení.

10 Tlak v zásobníku paliva by měl při volnoběhu být v rozmezí bar. Spínací poměr regulačního ventilu tlaku by měl při tlaku 250 bar být 15% a při tlaku 300 bar 17%.

11 Při porovnání s předchozím datovým listem nesmí odchylka vstřikovaného množství paliva pro jeden válec překročit 30%.

12 Kontrola vstřikovače: načtením skutečných hodnot komunikací s ŘJ postupným odpojováním jednotlivých válců měřením množství paliva na přepadu měřením emisí

13 Po odpojení konektoru vstřikovače vypne ŘJ motor. Pro tuto orientační testovací metodu je zapotřebí další, přídavný vstřikovač. Ten se napojí na předem odpojený konektor a třeba čtyřválec pak jde na tři válce.

14

15

16 Měření množství paliva na zpětném toku ze vstřikovačů.

17 Při běhu na volnoběh nemá motor skoro žádnou kouřivost (do 1%). K odhalení vadného válce je nezbytné odpojovat postupně jeden konektor vstřikovače za druhým. Pokaždé se pak nastartuje motor a změří opacita. Válec, po jehož odstavení opacita spadne, je vadný. Hodnoty součinitele při volné akceleraci jsou zpravidla mezi 0,3 -1,0 m -1.

18 Zkoušení snímačů: Provádí se měřením na pinech řídící jednotky nebo na pinech připojovacích konektorů

19

20 Snímač má 60-2 zuby. Měří se jeho: odpor – 800 ohmů, vzdálenost – 1,0-1,5 mm, průběh napětí.

21

22 Měří se jeho: napájecí napětí – 5V vzdálenost – 1,0-1,5 mm průběh napětí

23

24 Obě vnější připojení snímače slouží k napěťovému napájení 5,0 V. Střední přípoj dává signál o napětí 0,3 – 4,5 V.

25

26 Při výpadku snímače tlaku v zásobníku je regulační ventil tlaku nastavován nouzovou funkcí podle pevně zadaných hodnot. ŘJ zvýší tlak v railu z 250 bar na 400 bar. Jednoduchým testem je proto odpojení konektoru od tohoto snímače při běžícím motoru. Když začne jít motor o poznání tvrději a po zapojení zase normálně, snímač dává signál.

27

28

29

30

31

32 Snímače teploty. Používají se s NTC charakteristikou. Zjišťuje se: skutečná na měřená hodnota pomocí vlastní diagnostiky napájecí napětí – 5V odpor

33 Na vstup snímače teploty motoru je připojen odpor 15 kohmů. ŘJ má zajistit zvýšené množství paliva pro start motoru. Pokud se to neprojeví na nárůstu opacity, je potřeba přezkoušet snímač teploty motoru.

34

35 Zkoušení akčních/ovládacích členů


Stáhnout ppt "Diagnostika Common rail. Nouzové stavy: redukce vstřikovaného množství paliva vadné snímače teploty nízký plnící tlak defektní měřič hmoty vzduchu."

Podobné prezentace


Reklamy Google