Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná."— Transkript prezentace:

1 Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná střední škola, Rakovník, Na Jirkově 2309, Rakovník Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM : VY_42_INOVACE_MAT_02_17 PředmětMATEMATIKA Tematický okruhSLOVNÍ ÚLOHY Klíčová slova:slovní úlohy, zlomky, procenta Autor RNDr. Milena Knappová Rok vytvoření 2013Ročník učňovské obory, nástavbové studium Anotace: Materiál slouží k opakování učiva i při samostatné přípravě studentů na maturitní zkoušku. Metodický pokyn: Materiál slouží k opakování dané problematiky a k samostatné přípravě k maturitní zkoušce. Cílová skupina: studenti střední školy, 15 a více let.

2 Slovní úlohy se zlomky a procenty RNDr. Milena Knappová Slovní úlohy, zlomky, procenta

3 Obsah: Slovní úloha – kruh, čtverec Slovní úloha se zlomky Zlomky v rovnicích Vyjádření zlomků v procentech

4 Jednoduché slovní úlohy se zlomky a procenty : Plocha kruhu je o 20 % menší, než je plocha čtverce. Vyjádřete, o kolik je plocha čtverce větší, než je plocha kruhu. obsah Závěr: Obsah čtverce S 1 je o 25 % větší než obsah kruhu S 2.

5 Slovní úloha se zlomky: Auto vyjíždělo na cestu s polovinou nádrže. Po 100 km jízdy zbývala ještě třetina nádrže a po příjezdu do cíle jen pětina nádrže. Spotřeba paliva je přímo úměrná ujeté vzdálenosti. Vypočtěte, kolik kilometrů auto ujelo. obsah Závěr: Sečteme ujeté kilometry 100 km a 80 km a získáme, že auto ujelo celkem 180 kilometrů.

6 Zlomky v rovnicích: obsah Obložená houska je o třetinu levnější než bageta. Za pět housek a tři bagety jsme zaplatili 228 Kč. Kolik korun stály samotné bagety? Závěr: Samotné bagety by stály 108 Kč.

7 Vyjádření zlomků v procentech: Ve fitcentru si vedou měsíční statistiky. Dvě pětiny návštěvníků chodí do fitcentra alespoň dvakrát týdně, osmina z nich dokonce denně. Čtvrtina návštěvníků chodí jedenkrát týdně. Každá dvacátý návštěvník se do fitcentra po první návštěvě již nevrátí. Zbytek návštěvníků chodí několikrát do měsíce, ale nepravidelně. Vyjádřete tyto údaje v procentech. obsah Celkový počet návštěvníků fitcentra je 100 %. Dvakrát týdně chodí dvě pětiny ze 100 %, tedy 40 % návštěvníků. Denně chodí osmina z předchozího počtu, tedy 5 % návštěvníků. Jedenkrát týdně chodí čtvrtina ze 100 %, tedy 25 % návštěvníků. Nevrátí se každý dvacátý, tedy jedna dvacetina ze 100 %, to je 5 % návštěvníků. Sečteme-li předchozí údaje, dostaneme 75 % návštěvníků. Po odečtení ze 100 % zbývá 25 % návštěvníků. Závěr: Do fitcentra chodí dvakrát týdně 40 % návštěvníků, denně 5 % návštěvníků. Jedenkrát týdně chodí 25 % návštěvníků. Po první návštěvě se nevrátí 5 % návštěvníků. Nepravidelně několikrát do měsíce chodí 25 % návštěvníků.

8 Použité materiály: Vlastní archiv autorky. Materiál je určen pro bezplatné používání při výuce a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Obrazový materiál je vytvořen v programech Cabri II Plus, Inkscape a GIMP. Soubor vzorových úloh:


Stáhnout ppt "Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná."

Podobné prezentace


Reklamy Google