Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_19.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_19."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_ L

2 Doporučení k sestavení účinné reklamy Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Marketing a management Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Reklama, doporučení k sestavení účinné tiskové a televizní reklamy Tematická oblast: Produkt a propagace

3 Reklama - doporučení k sestavení účinné tiskové reklamy  např. reklama v časopisech, novinách, letácích  často se používá také pro složitější produkty, ale naopak může působit i převážně emocionálně  pravidla platí i pro bilboardy, plakáty Jedním z prvních tvůrců reklamních plakátů byl Alfons Mucha – zde reklama na sušenky z roku 1897

4 Reklama - doporučení k sestavení účinné tiskové reklamy pravidla (vychází z vnímání):  pojem strategická úhlopříčka  největší část obvykle ilustrace (fotografie, obrázek)  titulek (90 % úspěšnosti reklamy)  obchodní značka, logo tyto nejdůležitější prvky by měly být umístěny na strategické úhlopříčce  text (čte pouze 5 % čtenářů)

5 Reklama - doporučení k sestavení účinné televizní reklamy  obvyklá délka 30 vteřin  název produktu (značka) – do 10 vteřin od začátku reklamy, několikrát zopakovat  ukázat balení, jídlo v pohybu, detail jídla  hudba – často odvádí pozornost ale zhudebněný slogan podporuje zapamatování  jádro sdělení zopakovat psaným titulkem (mělo by doslovně odpovídat mluvenému slovu)  netříštit scény  ukázat způsob použití, výsledek činnosti

6 Reklama - typy účinných televizních reklam  Reklama jako scéna ze života herci polemizují, druhý je přesvědčován  Svědectví přesvědčivější jsou amatéři či odborníci  Předváděcí reklamy ukazují, jakým způsobem produkt funguje, mohou být i delší (Teleshopping)  Řešení problému divák je postaven před problém, reklama ukazuje, jak produkt pomůže v řešení  Obchodní reklama monolog prodavače  Emocionální reklama nostalgie, šarm, dnes často forma muzikálu

7 Reklama - úkol Shlédněte několik televizních reklam (např. na Youtube.com) různých značek u obdobného produktu (např. zubní pasta, šampon, nápoj, auto…) a určete:  zda jsou dodržena pravidla pro účinnou televizní reklamu  pokuste se zařadit konkrétní reklamy do výše uvedených typů televizních reklam

8 Zdroje  Archiv autorky  Wikimedia Commons: commons.wikimedia.org. Datum citace [ ]. Dostupné na: _Biscuits_Lef%C3%A8vre-Utile.jpg _TV.jpg  Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing,  Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_19."

Podobné prezentace


Reklamy Google