Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná."— Transkript prezentace:

1 Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná střední škola, Rakovník, Na Jirkově 2309, Rakovník Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM : VY_42_INOVACE_MAT_01_02 PředmětMATEMATIKA Tematický okruhPLANIMETRIE Klíčová slova:Polorovina, konvexní a nekonvexní úhel, velikost úhlu, osa úhlu, orientovaný úhel Autor RNDr. Milena Knappová Rok vytvoření 2013Ročník učňovské obory, nástavbové studium Anotace: Materiál slouží k opakování učiva i při samostatné přípravě studentů na maturitní zkoušku. Metodický pokyn: Materiál slouží k opakování dané problematiky a k samostatné přípravě k maturitní zkoušce. Cílová skupina: studenti střední školy, 15 a více let.

2 Polorovina, úhel RNDr. Milena Knappová Planimetrie, polorovina, úhel

3 Obsah: Polorovina Úhel, konvexní a nekonvexní úhel Velikost úhlu, úhel nulový, pravý, přímý, plný Osa úhlu Orientovaný úhel, základní velikost úhlu Konec Pro pokračování zvolte téma.

4 Polorovina: obsah Hraniční přímka a bod jednoznačně určují polorovinu.

5 Úhel, konvexní a nekonvexní úhel: obsah Úhel  je konvexní. Každé jeho dva body lze spojit úsečkou, která v něm leží celá. Úhel  není konvexní. Existuje alespoň jedna úsečka, která v úhlu začíná i končí, ale prochází oblastí mimo úhel.

6 Úhel nulový, pravý, přímý, plný: obsah Úhel  je nulový. Úhel  je pravý. Úhel  je přímý. Úhel  je plný. Velikost úhlu  je 0°. Velikost úhlu  je 90°. Velikost úhlu  je 180°. Velikost úhlu  je 360°. Nebo též 0. Nebo též . Nebo též 2 . Pro měření velikosti úhlů se používá oblouková míra. Zde budou názvy význačných úhlů. Tady budou jejich velikosti ve stupních. A tady v radiánech. Obvykle se velikost úhlu udává buď ve stupních, nebo v radiánech.

7 Osa úhlu : obsah Osa úhlu je taková polopřímka, která ho rozdělí na dva shodné úhly. Geometricky se najde tak, že se vytvoří libovolná kružnice taková, že má střed ve vrcholu úhlu. Průsečíky této kružnice s rameny úhlu určí úsečku. Osa úhlu leží na ose takto získané úsečky. Vychází z vrcholu úhlu a prochází středem této úsečky.

8 Orientovaný úhel, základní velikost úhlu: obsah Základní úhel  0 je úhel v rozmezí 0° a 90°. Úhel  lze pomocí základního úhlu vyjádřit podle kvadrantu, ve kterém se úhel nachází. I. kvadrant:  =  0 II. kvadrant:  = 180°-  0 III. kvadrant:  = 180°+  0 IV. kvadrant:  = 360°-  0

9 Použité materiály: KUBEŠOVÁ, Naděžda a Eva CIBULKOVÁ. Matematika: přehled středoškolského učiva. 2. vyd. Třebíč: Petra Velanová, 2006, 239 s. Maturita (Petra Velanová). ISBN Materiál je určen pro bezplatné používání při výuce a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Obrazový materiál je vytvořen v programech Cabri II Plus, Inkscape a GIMP.


Stáhnout ppt "Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná."

Podobné prezentace


Reklamy Google