Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich."— Transkript prezentace:

1 ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich měření TémaPřesnost a chyby měření Název VY_32_INOVACE_8_21_presnost_mereni Určení6. ročník AutorMgr. Tomáš Bobál VytvořenoŘíjen 2012 Anotace Určeno pro výuku a domácí přípravu žáků. Žák se seznámí s přesností různých měřidel délky.

2 Přesnost a chyby měření Přesnost měření je dána velikostí nejmenšího dílku na stupnici. Přesnost měření je dána velikostí nejmenšího dílku na stupnici. S těmito měřidly měříme s přesností na milimetry: S těmito měřidly měříme s přesností na milimetry: Pásmo měří s přesností na centimetry: Pásmo měří s přesností na centimetry:

3 Přesnost a chyby měření S posuvným měřidlem měříme s přesností na 0,1 mm. S posuvným měřidlem měříme s přesností na 0,1 mm. Mikrometrem měříme s přesností na 0,01 mm. Mikrometrem měříme s přesností na 0,01 mm.

4 Přesnost a chyby měření Každé fyzikální měření je zatíženo chybou. Každé fyzikální měření je zatíženo chybou. Chyby mohou být způsobeny:  vlastnostmi měřeného tělesa,  nedokonalostmi měřícího zařízení,  člověkem, který měření provádí. Chyby mohou být způsobeny:  vlastnostmi měřeného tělesa,  nedokonalostmi měřícího zařízení,  člověkem, který měření provádí. Abychom chyby měření zmenšili, měříme každou fyzikální veličinu vícekrát. Z platných měření vypočítáme aritmetický průměr. Měřením několikanásobného údaje můžeme zvýšit přesnost měření. Abychom chyby měření zmenšili, měříme každou fyzikální veličinu vícekrát. Z platných měření vypočítáme aritmetický průměr. Měřením několikanásobného údaje můžeme zvýšit přesnost měření.

5 Použité zdroje: 1.RAUNER, Karel. Fyzika 6: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2004, 120 s. ISBN MICROSOFT CORPORATION. Obrázky a jiný obsah [online] [cit ]. Dostupné z: 3.Plastic_tape_measure.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: Přesnost a chyby měření


Stáhnout ppt "ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich."

Podobné prezentace


Reklamy Google