Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zajištění bezpečnosti potravin ve vztahu ke konečnému spotřebiteli Ing. Pavel Mikoška, CSc AHOLD Czech Republic 23.05.2007.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zajištění bezpečnosti potravin ve vztahu ke konečnému spotřebiteli Ing. Pavel Mikoška, CSc AHOLD Czech Republic 23.05.2007."— Transkript prezentace:

1 Zajištění bezpečnosti potravin ve vztahu ke konečnému spotřebiteli Ing. Pavel Mikoška, CSc AHOLD Czech Republic

2 ROYAL AHOLD  Sídlí v Amsterodamu v Holandsku  V roce 1887 – otevřen první obchod Albert Heijn  Obchodní aktivity v USA (72% obratu) a v Evropě (27% obratu)  Jeden vedoucích obchodníků s potravinami v USA a nejvýznamnější obchodník s potravinam,i v Holandsku FAKTA & ČÍSLA 2006 Čistý prodejpřibližně 44.5 miliardy EUR Počet zaměstnancůVíce než 247,000 Počet obchodů (v roce 2005)3,455 Anders Moberg President and CEO

3 AHOLD CZECH REPUBLIC - HISTORIE 1991: 6th May - Euronova a první suoermarket 1994: Diskontní formát 1995: Hypermarket compact PRIMA 1997:Distribuční centrum Olomouc 1998:Hypermarket Hypernova (Praha, Brno) 1999:29th April - Ahold Czech Republic, a.s. 2000:9th May, re-branding + = 2001:9th May, re-branding + = 2001: Distribuční centrum Klecany 2003:Založení Ahold Central Europe 2005:První 3 supermarkety Albert na Slovensku - První Albert franchising otevřený in Poland - Akvizice Julius Meinl 2006:Ahold se rozhodl odprodat Ahold Polska and Ahold Retail Slovakia

4 POČET PRODEJEN

5 Co od potravin zákazník očekává Nasycení Dodání potřebného množství kalorií Dodání potřebného množství specifických látek (minerálů, vlákniny, vitamínů) Upevnění zdraví Potraviny mu nezpůsobí zdravotní potíže Příjemné zážitky při konzumaci Strávení příjemných chvil se společností Celkový stav pohody a rovnováhy v čase mezi jednotlivými jídly …………

6 Potraviny na cestě k zákazníkovi Upevnění zdraví Pěstování na poli Trans port Zpracování ve výr. závodě Transp ort Prodej na prodejně Transp ort Domácí skladování a zpracování Konečná Konzumace výrobku u zákazníka

7 Jak vnímá kvalitu náš zákazník ? 1. Kvalitní prostředí prodejny  Čistota  Organizovanost  Přehlednost a srozumitelnost nabídky 2. Kvalitní služba  Vstřícný personál  Krátké čekací doby  Pozitivní odezva na reklamace 3. Kvalitní výrobky  Zdravotní nezávadnost  Čerstvost  Sortimentní nabídka  Cenová škála výrobků

8 Co je to KVALITNÍ výrobek? ZDRAVÍ - Bezpečnost (zdravotní nezávadnost) - Výživná hodnota - Dietetická hodnota - Energie ATRAKTIVITA Vůně Vzhled Chuť POTŘEBY ZÁKAZNÍKŮ - Velikost balení - Trvanlivost - Jednoduchost přípravy

9 Definice základních procesů při řízení kvality ProcesZodpovědnost Výběr odpovídajících dodavatelů>>>AHOLD Odsouhlasení výrobkových specifikací>>>AHOLD&dodavatel Spolehlivý a kontrolovaný výrobní proces>>>dodavatel Kvalitní a bezpečný výrobek>>>dodavatel Spolehlivá a bezpečná logistika >>>dodavatel&AHOLD Kontrolovaný a bezpečný prodej>>>AHOLD Reakce na stížnosti zákazníků>>>AHOLD Chování zákazníků po nákupu>>>zákazník Chování zákazníku při přípravě a konzumaci>>>zákazník

10 AHOLD – komplexní přístup ke kvalitě Realizace konceptu od „farmy po vidličku“ FARMÁŘ ZPRACOVATEL PRODEJNA SPOKOJENÝ ZÁKAZNÍK EUREPGAP BRC, IFS ISO HACCP

11 Zákazník - rozhodující předpoklad úspěchu KDO je to ten který nejlépe rozumí potřebám zákazníků?? S absolutním respektem k velké zkušenosti všech výše jmenovaných si přesto myslíme, že je to právě prodejce, který nejlépe chápe skutečné potřeby a přání zákazníka. Dokáže je ale také odpovídajícím způsobem ovlivnit ?? Vláda ? Výrobce ? Farmář ?? Státní kontrolor ? Prodejce ? Velkoobchod ? Dovozce ?

12 Nejdůležitější – co znamená KVALITA pro naše zákazníky Celková funkce kvality jak ji vnímají naši zákazníci : CQI = consumer quality index CQI = A x B x C Příklad: Prostředí v našich prodejnách:A= 0,9 Kvalita poskytovaných služeb:B = 0,8 Kvalita výrobků:C = 0,7 CELKOVÁ kvalita podle zákazníka: CQI = 0,9 x 0,8 x 0,7 = 0,504 Ar. průměr = 0,80

13 Velký počet lidí „nevědí že nevědí“ 63% američanů věří, že mají dostatek informací a že rozumí až velmi dobře rozumí nutričním informacím na etiketách výrobků. Avšak, činy hovoří hlasitěji než slova: - 72% říká, že „jestliže jídlo nechutná dobře, nebude jej jíst, a nezáleží na tom jak zdravé a výživné toto jídlo je“ - 48% neví kolik kaloríí by se mělo denně konzumovat. - Více než 80% neví kolik celkových tuků, karbohydrátů nebo sodíku by se mělo konzumovat v denní dávce 2000 kalorií. Source: Yankelovich Food For Life Study

14 Na začátku a na konci našeho přemýšlení musí být ZÁKAZNÍK Co si koupí ? Jak s nakoupenými potravinami naloží Jaké jsou jeho stravova cí návyky Jaký je zákazník ův celkový životní styl Dlouhý a zdravý život Výrobce, obchodník, profesionální orgány a organizace, osvětové orgány a organizace, média, NGO, potravinářské komora, agrární komora, ministerstvo zemědělství, ministerstvo zdravotnictví, …..


Stáhnout ppt "Zajištění bezpečnosti potravin ve vztahu ke konečnému spotřebiteli Ing. Pavel Mikoška, CSc AHOLD Czech Republic 23.05.2007."

Podobné prezentace


Reklamy Google